Martin
Don't call it a comeback
Tja, ska allt annat göra det så...Markus skrev:Så du tycker de ska gå jämnt ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja, ska allt annat göra det så...Markus skrev:Så du tycker de ska gå jämnt ut?
sandstream skrev:- Maxtaxa på dagis (2 barn vart billigare än vad 1 var tidigare)
- Gratis sjukvård (för barnen alltså)
- Gratis skola
eus skrev:Tja, ska allt annat göra det så...
Vem har sagt att det är gratis?Markus skrev:Inget av det där är gratis.
sandstream skrev:Vem har sagt att det är gratis?
Jag ville bara visa hur man ska göra för att få valuta för skattepengarna.
Glömde ta med barnbidraget på 1900:- i månaden![]()
sandstream skrev:- Gratis sjukvård (för barnen alltså)
- Gratis skola
Exakt. Skulle vilja säga att cirka 100' i månaden är mer normalt.stavgren skrev:Röda korset har nånstans runt 400 anställda och omsätter ca 600 miljoner. 75' i månaden för att leda en sån organisation är definitivt inte mycket.
valmers skrev:Är evinnerligt trött på tjatet om chefslöner; "om dom [tm] sänkte sina feta löner skulle alla vårdköer försvinna."
Enligt dig så ska det väl vara så?Markus skrev:Ska allt annat göra det? Vilka andra verksamheter betalas endast av de som utnyttjar den?
eus skrev:Enligt dig så ska det väl vara så?
Det var det jag syftade på.
Ja, fast ska jag vara lite negativ så.Markus skrev:Ett större ekonomiskt engagemang från brukarna vore dock önskvärt
eus skrev:Ja, fast ska jag vara lite negativ så.
Tack vare EU's härliga regler så blir det svårt. Jag hade gärna sett en ändring angående införsel av alkohol och tobak. Men det strider väl mot den fria handeln...
eus skrev:Som en parantes angående det här med tobak.
Det är kul att EU satsar så mycket pengar på att stoppa rökningen, samtidigt som man betalar ut enorma belopp i bidrag till tobaksodlare.
EU's jordbrukspolitik rockar![]()
Uttjatat uttryck.xtreme skrev:Börjar förstå varför de här landet är på väg åt helvete.....
Är det inte så en äkta kapitalist tänker? Hur kan jag personligen få ut så mkt som möjligt med minsta möjliga ansträngning?Markus skrev:Du kanske har rätt, man borde bli en parasit och suga ut allt och lura alla.![]()
HanneZ skrev:Uttjatat uttryck.
Det spelar ingen roll om sossarna eller moderaterna styr, går det åt helvete så gör det de p.g.a. det svenska folket fuskar och myglar.
mb skrev:Är det inte så en äkta kapitalist tänker? Hur kan jag personligen få ut så mkt som möjligt med minsta möjliga ansträngning?
Nej, det är väl snarare så som fuckot tänker som myglar till sig bidrag och sitter hemma på soffan framför teven hela dagarna. Och vad tror du han röstar på?mb skrev:Är det inte så en äkta kapitalist tänker? Hur kan jag personligen få ut så mkt som möjligt med minsta möjliga ansträngning?
HanneZ skrev:Nej, det är väl snarare så som fuckot tänker som myglar till sig bidrag och sitter hemma på soffan framför teven hela dagarna. Och vad tror du han röstar på?
Jaså, jag som trodde att det var därför som bratsen ber sina pappor om chefsjobb; alternativt leker med värdepapper på kvällarna för att slippa jobba.Markus skrev:Nej, det är så en kriminell tänker.
Noterar även att alla "obehagliga" frågor och resonemang står obesvarade.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |