Vad är tillåten höjd genom tunneln på falkenberg resp. knutstorp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?

flugan skrev:
2567674 D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?
Max 2,25 m står det på skylten över tunneln på Falkenberg. Men vi körde igenom med ett 2,65 m högt skåp i somras och det var ett par decimeter kvar upptill. Jag tror att det är samma höjd på Knutstorp.

Bingo skrev:
2567693 Max 2,25 m står det på skylten över tunneln på Falkenberg. Men vi körde igenom med ett 2,65 m högt skåp i somras och det var ett par decimeter kvar upptill. Jag tror att det är samma höjd på Knutstorp.

Hur brett var edert skåpet upptill?

flugan skrev:
2567731 Hur brett var edert skåpet upptill?
Tja, hur brett upptill är ett högskåp av typ Peugeot Boxer :va

Typ brett...

Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?

oscar skrev:
2567786 Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?

Inte på kvällsträningen, kommer alltid fram på kusehåret. Skulle jag behöva stå å vänta på att ett pass ska ta slut missar jag för mycket av det roliga.

oscar skrev:
2567786 Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?
Du har aldrig blivit utkvalad på ett ERF va :gnissla

fordonshöjd

tjena på er ! om det är allmän väg så är väl bruklig fordonshöjd max 4,50

om vägport eller tunnel är lägre än 4,50 skall det finnas skyltar "vara skyltat"

hur det är i den privata sektorn ang fordonshöjder vet jag ej ?:confused:

tja kunde inte hålla mig för en kommentar " ta gärna bort detta om ni vill"

mvh bert:tummenupp

flugan skrev:
2567674 D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?

Åk till en bensinmack som har hyrsläp.
Leta reda på deras största täckta släp (som har plast-/glasfiberkåpa).
Själva kåpan ska ha en sk. vindavvisare längst upp baktill.
Mät när släpet är kopplat till bilen.
Då går inte släpet genom tunneln i Falkenberg, då fattas det ca 3-5cm.
Kopplar du loss släpet från bilen och puttar för hand, går det genom.
Seså, ut och mät både höjd och bredd...

sandstream skrev:
2568069 Så går det när man inte vågar ta steget fullt ut och köra en hoj med stoooor motor ;)
Ähum, i ett team är man minst två som kör. Jag körde dåligt, det medges, men inte sååå jäkla illa ändå. Resten av teamet kör 1000-kubikare... Vill inte peka ut någon men du hajar :D

Det inträffade är inget absolut bevis för min tes om det proportionellt omvända sambandet mellan motorstorlek och körskicklighet, snarare en stark indikation på att jag kan ha rätt.

Bingo skrev:
2568107 Ähum, i ett team är man minst två som kör. Jag körde dåligt, det medges, men inte sååå jäkla illa ändå. Resten av teamet kör 1000-kubikare... Vill inte peka ut någon men du hajar :D
Det är alltid svårt att ställa om från en stooooor snabb hoj till en liten och slö :D

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back