Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
Om alla tänkte lika exemplariskt som dig så skulle mitt liv vara mycket enklare, men ack så mycket tråkigare!
Det du beskriver är ett perfekt uppförande i en oäven trafiksituation.
Dock så måste jag även propagera för den lite mer "anonyma" varianten där man helt enkelt utan förvarning prejar sin mottrafikant av vägen, kliver ur och ställer sig och pissar på bilen (alternativt föraren om man har en sådan fetisch) för att sedan utbrista "Nu vet du till nästa gång, förbannade skåning!" och sedan fortsätter man sin utbildningsresa.

Hade du gjort det mot mig hade jag dött. Av skratt. Man tar helt enkelt inte arg person från gnällbältet på allvar. "Nue veet due dee tiell nestae gåeng, föerbannade skåening". :mental-image :rofl

Alldeles för sant, vad sägs om indraget barnbidrag? Då blir det livat vill jag lova.

Indragna fortplantningsorgan!:fakta

" Ledsen, men ni är inte lämpliga att fortplanta er och kommer få lämna ifrån er ett par organ i receptionen":D

I övrigt: scen från Tyresörakan för 45 minuter sedan...Jag svänger ut på rakan från ljusen vid McD, två bussar i högerfil sedan tomt så lång man ser, i vänsterfilen en V40 som ligger kvar halva rakan i 60 km/h...WTF? Av re3n princip blåste jag om mellan räcket och gubbfan. Lär dig flytta dig ur vägen, din kretin!

Ett djävulskt irritationsmoment är ju folk som tror att blinkersen är en del av styrmekanismen på bilen, ni vet dom som slår på blinket i samma rörelse som dom vrider på ratten :huvet

Sen har vi sölpellar som måsste sakta ner till 3 km/h innan dom svänger för dom tror att dom kommer snurra tre varv och landa på taket om det går fortare.

addera en mycket snabb och hård inbromsning mitt i en skymd vänsterkurva på 70-väg till bristen på blinkers i förväg så har du min hemresa...
Det var första gången på två år sen jag började köra igen som jag fått panikbromsa med hoj.

Riktigt skönt att upptäcka att reflexerna fungerade, han både få ner farten, hitta en lucka, släppa broms och styra in i luckan.

Jag visade givetvis mitt missnöje med att varva upp min brutala 400 tills den levererade ett ilsket putter vid förarens öppna fönster.
/D

addera en mycket snabb och hård inbromsning mitt i en skymd vänsterkurva på 70-väg till bristen på blinkers i förväg så har du min hemresa...
Det var första gången på två år sen jag började köra igen som jag fått panikbromsa med hoj.

Riktigt skönt att upptäcka att reflexerna fungerade, han både få ner farten, hitta en lucka, släppa broms och styra in i luckan.

Jag visade givetvis mitt missnöje med att varva upp min brutala 400 tills den levererade ett ilsket putter vid förarens öppna fönster.
/D

Började han vifta som efter en humla när du varvade?..;)

Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte om detta har tagits upp, MEN, jag vill ta upp något som folk verkar ha tappat..sitt "bensinmacksvett"

Folk som, trots att det står bilar på kö och ska tanka, lämnar sin bil vid pumpen för att gå in och storhandla på Statoil, gärna äta några korvar på vägen ut och läsa lite på löpsedlarna oxå, innan dom får arslet ur vagnen och flyttar på biljäveln så att man kan komma fram och få tanka.

Har varit med om flera incidenter på sistone och jag blir lika matt varje gång nån jävel ska sitta och dricka upp drickan...eller fylla på en oljeskvätt eller liknande MITT FRAMFÖR PUMPEN.!! :gnissla

//M

Eller ett beetende jag noterat i Arjeplog, oftast av sörlänningar på skotersemester. Eller pensionärer (båda borde förbjudas på norrländska vägar).

Arjeplog är en liten håla med två bensimackar. Eftersom det bedrivs testverksamhet har de vardera 5pumpar + disel/etanol/kortpump/whatever

Dessa pumpar är på rad.

De ställer sig ALLTID vid FÖRSTA pumpen, även om det inte är bilar framför.
I vintras var vi nära på att bära bort en golfjävel när vi kom och skulle tanka skotrarna. Inte nog med att han lyckats blockera 3pumpar av 5 möjliga (det tar tid att tanka 15 skotrar och 5 bilar på två pumpar), han ska dessutom som du tidigare nämnt handla halva butiken och fråga de i kassan efter skoterkarta/väganvisningar/allt förbannat.

Om det är tre jävla pumpar på rad, varför kan man då inte köra till den sista på raden? Det är skrämmande hur lite sunt förnuft vissa är utrustade med.

Edit:

Eller idag i Härnösand.

Har precis parkerat bilen och står vid biljettautomaten. Första parkett för vad som strax skall utspela sig.

En gammal kärring i en stor SUV börjar backa med en polo precis bakom (som var påväg ut från parkeringen och pallnitade när han såg vad kärringen höll på med). Först tutar han i polon normalt.
Kärringen fortsätter backa och snubben i polon fullkomligt lägger sig på tutan så hela jävla gatan vrider på skallen, utom kärringen i SUVen.

När killen som stog parkerad bredvid SUVen knackar på hennes motorhuv och viftar som en idiot stannar hon. Man kanske hade fått in ett finger mellan polon och SUVen :hihi

Fruntimmer och stora bilar är ingen bra kombination, tycker synd om er i djursholm :D

Last edited:
Människor som saknar rumsuppfattning. Manifesteras bäst i storstadstrafik när idioter skall passera mellan två bilar, men tvärnitar i tron om att det är för lite utrymme. I den RiktigaVärldenTM har dock människan MINST 30cm på båda sidor. Helst skall det tutas också!

Bra tråd :tummenupp

Till alla som betalar med kort i butik: TROR DU PÅ ALLVAR ATT DET BLIR BILLIGARE OM DU VÄNTAR MED ATT DRA KORTET TILL SISTA VARAN ÄR REGISTRERAD????? dra kortet så fort du kan slå in din kodjävel och stick så jag slipper vänta på ditt dumma arsle,vänta för fan inte till den som sitter i kassan ska fråga hur du vill betala :kulspruta

Bra tråd :tummenupp

Till alla som betalar med kort i butik: TROR DU PÅ ALLVAR ATT DET BLIR BILLIGARE OM DU VÄNTAR MED ATT DRA KORTET TILL SISTA VARAN ÄR REGISTRERAD????? dra kortet så fort du kan slå in din kodjävel och stick så jag slipper vänta på ditt dumma arsle,vänta för fan inte till den som sitter i kassan ska fråga hur du vill betala :kulspruta

Och man behöver inte vänta med att bestämma sig för om man vill ha det på summan tills kassörskan frågar! :mad: Blir fullkomligt galen på folk som står och hummar och mumlar för att sen säga, -kan du ta det på trehunnra? Och när kassörskan frågar om de vill ha det på 300 totalt eller 300 över så ska det givetvis funderas ett par minuter till! :huvet

Och man behöver inte vänta med att bestämma sig för om man vill ha det på summan tills kassörskan frågar! :mad: Blir fullkomligt galen på folk som står och hummar och mumlar för att sen säga, -kan du ta det på trehunnra? Och när kassörskan frågar om de vill ha det på 300 totalt eller 300 över så ska det givetvis funderas ett par minuter till! :huvet
HAHA!

Det här blir ett jävla sidospår, men när jag var i ja.. Söderköping tror jag.. härom året, för att handla lite folkpiss och kött till gnälliga fotbollsproffs, fick jag frågan om jag ville "ha det på summan".

- Va? Sa jag, förstod inte ett smack. Givetvis.
- Vill du ha det på summan? Frågade den söta expeditinnan.
- Vaa? Fortfarande helt nollställd..
- V-i-l-l d-u h-a d-e-t p-å s-u-m-m-a-n? Märkbart irriterad..
- Alltså, jag är ledsen, men jag förstår inte vad du vill. Vad kostare?
- 200nånting, vill du ha det på summan? Samtidigt som hon tittar uppgivet på nästa person i kön..
Jag stirrar rakt fram. Länge och väl. Kastar sedan fram hälften i mynt, hälften i sedlar och går därifrån. Med folkpiss, utan kött. Så chockad var jag.

När jag då besökte Landskrona i våras fick jag ÅTERIGEN denna fråga, men denna gång fick jag det förklarat i efterhand, men nu har jag glömt det igen. Vad menas?

Bönder :va

Hade du gjort det mot mig hade jag dött. Av skratt. Man tar helt enkelt inte arg person från gnällbältet på allvar. "Nue veet due dee tiell nestae gåeng, föerbannade skåening". :mental-image :rofl

För det första så skulle jag inte försöka förklara för en skåning, utan jag skulle bara använda ordet skåning då det är det värsta skällsord som finns, näst efter "ditt förbannade jävla stjärtansikte". Givetvis säger man det så fort så att det låter som ett ord.
Vore det en skåning som hade hamnat på villovägar så skulle jag antagligen bara skaka på huvudet och plantera hans huvud mellan ringen på ratten och navet i mitten. Skåningar ska veta sin plats och det är INTE i en bil.
För det andra så är jag inte från gnällbältet, jag är här på prov från södermanland där man faktiskt talar rikssvenska. Men jag håller med dig, man tar fan inte en gnällbältian på allvar.

När jag då besökte Landskrona i våras fick jag ÅTERIGEN denna fråga, men denna gång fick jag det förklarat i efterhand, men nu har jag glömt det igen. Vad menas?

Om du betalar med kort kan du antingen betala varorna (ta på summan) eller betala och ta ut lite pengar (ta på 500 kr t ex). Betalar ni inte med kort i Stockholm?

Om du betalar med kort kan du antingen betala varorna (ta på summan) eller betala och ta ut lite pengar (ta på 500 kr t ex). Betalar ni inte med kort i Stockholm?

Jo, men den där avarten behövs sällan här i civilisationen. Här har vi fantastiska maskiner som kallas "Bankomater", där man kan stopp in sitt kort och få prasslande ljuva sedlar i handen.;)

Jo, men den där avarten behövs sällan här i civilisationen. Här har vi fantastiska maskiner som kallas "Bankomater", där man kan stopp in sitt kort och få prasslande ljuva sedlar i handen.;)

Vad praktiskt. Det är nämligen otroligt besvärligt att slippa gå till bankomaten och stå i en till kö.

Vad praktiskt. Det är nämligen otroligt besvärligt att slippa gå till bankomaten och stå i en till kö.

Visst är det? :D Vet faktiskt inte varför det inte är vanligare att ta ut pengar i samband med köp här nere än det är....Själv gör jag det nästan bara i butiken hemma.

Själv är jag flitig besökare vid bankomaten. Gillar den flyktiga känslan ett par sedlar ger :gnissla

Att betala med kontanter ger mig dessutom ett bättre sparande, eftersom jag samlar både mynt och 20lappar som jag sedan växlar in när det blivit en liten summa :tummenupp Har betalat både en och två mobiltelefoner samt hojdäck med pengar man inte tänkt på att man hade :)

Bensin är väl det jag betalar mest med kortet faktiskt, för då slipper man ta av sig hjälmen och trängas med en massa konstigt folk som spiller senap och rostad lök på en.

Beteendeanalys: Något jag noterat är folk som ligger och söndagskör på behagligt avstånd från framförvarande bil. Vid en utfart står en annan och väntar på en lucka och siktar in sig på den framför nämnda bil.
Kör han ut långsamt och tvingar bilen att sakta in lite förblir situationen utan efterdyningar men gasar han ut fort för att inte påverka övriga bilister signalerar han undermedvetet att "nu tog jag mig lite för stora friheter" varpå söndagsbilisten känner sig krenkt och måste gasa upp bilen i dubbla hastigheten för att kunna bromsa in hårt bakom den utsvängande huliganen och på så sätt visa att han bestulits på vägutrymme som var rättmätligen hans.
Hade han blundat så hade han inte märkt att någon svängt ut frammför.

Samma sak funkar vid övergångsställe. Prova att stanna och se bitter ut. Då saktar bilar in och förarna nästan skäms men struttar man över lite raskt så visar man att man inte har där att göra varpå bilisterna gasar på friskt.

En gammal kärring i en stor SUV börjar backa med en polo precis bakom (som var påväg ut från parkeringen och pallnitade när han såg vad kärringen höll på med). Först tutar han i polon normalt.
Kärringen fortsätter backa och snubben i polon fullkomligt lägger sig på tutan så hela jävla gatan vrider på skallen, utom kärringen i SUVen.

När killen som stog parkerad bredvid SUVen knackar på hennes motorhuv och viftar som en idiot stannar hon. Man kanske hade fått in ett finger mellan polon och SUVen :hihi

Fruntimmer och stora bilar är ingen bra kombination....

Fy fan vad kärringjäveln hade fått stryk om jag suttit i bilen bakom och blivit påbackad, för att hon inte hade uppmärksamheten åt det håll hon var på väg.

Jag lixom ser mig själv bli så jävla fly förbannad att jag rusar fram och sliter ut kärringjäveln samtidigt som jag plockar ur nycklarna och frågar om hon anser sig kapabel att framföra vederbörande fordon...eller om körskoleläraren hade tillfällig sinneförvirring när han gav godkänt. :mad:

//Mad

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...