Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
Nåt som gör mig djävligt irriterad är att ett par i huset mittemot har skaffat barn. Ingen fara med det, förutom att de helt hänsynslöst har ställt ungdjävelns säng/vagga/whatever precis vid fönstret, som vädret till ära står på vid gavel dygnet runt.
Det märkliga är att de inte visar någon som helst respekt för andra. Ungen ligger där och skriker från morgon till kväll, betydligt oftare än det håller käft.
Det fullkomligen ekar mellan husen och gör folk märkbart irriterade. Folk brassar hög musik för att döva det. Jag hör ungen mer än väl även om jag stänger mina fönster, och härom dagen satt jag en gata bort på en resturang och hörde fortfarande ungdjäveln vråla. :mad:

Övergår verkligen mitt förstånd att man kan ha sån avsaknad av finess att man inte fattar att man inte kan göra så. De måste för fan stänga fönstret.

Räcker en arg/vänlig/bestämd lapp på dörren, eller måste man tala till dem personligen?

Nåt som gör mig djävligt irriterad är att ett par i huset mittemot har skaffat barn. Ingen fara med det, förutom att de helt hänsynslöst har ställt ungdjävelns säng/vagga/whatever precis vid fönstret, som vädret till ära står på vid gavel dygnet runt.
Det märkliga är att de inte visar någon som helst respekt för andra. Ungen ligger där och skriker från morgon till kväll, betydligt oftare än det håller käft.
Det fullkomligen ekar mellan husen och gör folk märkbart irriterade. Folk brassar hög musik för att döva det. Jag hör ungen mer än väl även om jag stänger mina fönster, och härom dagen satt jag en gata bort på en resturang och hörde fortfarande ungdjäveln vråla. :mad:

Övergår verkligen mitt förstånd att man kan ha sån avsaknad av finess att man inte fattar att man inte kan göra så. De måste för fan stänga fönstret.

Räcker en arg/vänlig/bestämd lapp på dörren, eller måste man tala till dem personligen?
http://www.argalappen.se/

Nej. Här handlar det om att sätta ner foten och verkligen markera. Får jag föreslå ett luftgevär? Mycket effektivt samt hyffsat stealth för minsta risk för ev. påföljder.

Nej. Här handlar det om att sätta ner foten och verkligen markera. Får jag föreslå ett luftgevär? Mycket effektivt samt hyffsat stealth för minsta risk för ev. påföljder.

När jag var runt 15 råkade jag vådaskjuta ett grannbarn á fem år medelst en soft air gun.
Det skrek, så jag utgår från att det har samma effekt på ett spädbarn.

Det skrek, så jag utgår från att det har samma effekt på ett spädbarn.

Korrekt. Men tror du föräldrarna kommer ha ungen kvar i fönstret sen? Du ville väl lösa problemet? Det gäller att hela tiden tänka ett steg längre, det är därför jag starta tråden.. Ni fotfolk eller vad man nu ska kalla er verkar inte ha förstått att alla handlingar får en konsekvens :5sure

För det första så skulle jag inte försöka förklara för en skåning, utan jag skulle bara använda ordet skåning då det är det värsta skällsord som finns, näst efter "ditt förbannade jävla stjärtansikte". Givetvis säger man det så fort så att det låter som ett ord.
Vore det en skåning som hade hamnat på villovägar så skulle jag antagligen bara skaka på huvudet och plantera hans huvud mellan ringen på ratten och navet i mitten. Skåningar ska veta sin plats och det är INTE i en bil.
För det andra så är jag inte från gnällbältet, jag är här på prov från södermanland där man faktiskt talar rikssvenska. Men jag håller med dig, man tar fan inte en gnällbältian på allvar.

Tack för korrigeringen. Jag skall genast sälja min bil. Får jag köra mc? Annars kan jag sälja den också. Sen ska jag gå till närmsta polis och be honom dra in mitt körkort för förargelseväckande utseende. :arsele:krama

Jag har själv jobbat i kassan på ICA då Jesus gick i kortbyxor. Kan än idag känna vrede när jag tänker på vissa saker:

- Kunder som väntar med att dra sina kort för att de inte tror att "all rabatt kommer inte med" om man drar kortet förtidigt.

- Kunder som inte fattar vilka varor som det är rabatterade men ändå ska hävda sin rätt. Ledtråd: ett trepack Estrella micropopcorn är INTE samma sak som en 200 grams Chips påse.

- Kunder som "råkar" kommer på att de behöver en plastpåse till de inhandlade varorna efter de betalat. Ledtråd: Visar du att du är beredd att betala för påsen får du den gratis annars; betala Snål-Werner!

- Kunder som inte fattar hur de ska dra sina kort fast än de haft korten i över ett år och handlat i affären minst 3 gånger i veckan under denna tid.

- Kunder som tar av blasten på morötter, blomkål vid kassan för att spara 0,0001 kr och sedan säger -"det tar du hand om va?"

- Kunder som vill "backa" köp för att det tagit fel vara och då missat 3 kronor i rabatt.

- Kunder som måste ha en speciell slutsiffra i serienumret på sin trisslott. Ledtråd: vann du senast du gjorde så? Idiot!

- Kunder som kommer tillbaka och klagar eftersom kunden kontrollvägt kilot Granny äpplen denne köpte dagen innan och det diffar på 25 öre.

- Kunder, företrädelsevis äldre, som efter de fått tillbaka sin växel prompt måste stå kvar vid kassan när de lägger ner växeln. Desutom har de som oftast en plånbok för sedlar och en börs för mynt....

- Folk som kommer på att de inte handlat klart när alla varor är registrerade utan kör med den klassiska -"oj just det, hmm...jag ska bara springa och hämta...."

- Folk som börjar snackar med sin vännina "Birgitta" eller "Maggan" istället för att packa ner sina varor.

Konstigt är att det fanns inget mellanting; antingen var kunderna helt retarderade eller var dom riktigt roliga.

Kommer ihåg gubben på runt 60 år som står vid anslagstavlan och läser annonser och formligen skriker till sin fru i kassakön:
"- MAJ-BRITT DOM SÄLJER EN SVART HORA!"
Alla i kön blir som statyer som vill sjunka genom jorden. En kille som också står och läser annonserna svarar lite försynt:
"- Det står svart hona".
Gubben svarar lite besviket:
"-Jaha."
Tydligen var det en annons om vädurskaniner.:D:D:D

Den gubben behövde aldrig betala för sitt snus igen när jag satt i kassan.:)

Last edited:
- Kunder som inte fattar hur de ska dra sina kort fast än de haft korten i över ett år och handlat i affären minst 3 gånger i veckan under denna tid.

Men det cooperativa och ICA envisas med att ha sina terminaler åt olika håll :mad:

Jag tar fan alltid fel. Inte får man mycket hjälp av de halvt bortslitna klisterlapparna heller...

Vår lokala affär har 2 kassor, samma kortdragare men kortet ska dras åt 2 olika håll :confused:

Ska det vara så jävla svårt att sätta en standard?

Förövrigt undrar jag varför det var så viktigt att byta till Visakort med Chip när alla affärer har en tejpbit för chipluckan :va

ReoReo sa:
Jag har själv jobbat i kassan på ICA då Jesus gick i kortbyxor. Kan än idag känna vrede när jag tänker på vissa saker:

- Kunder som väntar med att dra sina kort för att de inte tror att "all rabatt kommer inte med" om man drar kortet förtidigt.
Upplys, med tydligare och bättre (om ens existerande?) info!

- Kunder som inte fattar vilka varor som det är rabatterade men ändå ska hävda sin rätt. Ledtråd: ett trepack Estrella micropopcorn är INTE samma sak som en 200 grams Chips påse.
Idioter...

- Kunder som "råkar" kommer på att de behöver en plastpåse till de inhandlade varorna efter de betalat. Ledtråd: Visar du att du är beredd att betala för påsen får du den gratis annars; betala Snål-Werner!
Sluta ta betalt för plastpåsar! Era Snål-Werners! En genomsnittlig ICA-handlare har en månadslön på 143.000:-

Skjut dem!

- Kunder som tar av blasten på morötter, blomkål vid kassan för att spara 0,0001 kr och sedan säger -"det tar du hand om va?"
Ja tar ni hutlöst betalt så ska man fan inte betala för skräpet...
Det blir dyrt sillspad, eller gurkspad om man ska betala samma kilopris för det, som för själva varan... för att inte tala om den lufttorkade skinkans burk/omslagspapper... det blir samma kilopris på det som för den svindyra skinkan!!
:död (jo jag vet att man kan nolla vågen MED förpackningen PÅ innan man tar betalt...men detta "glömmer" många...)

- Kunder som vill "backa" köp för att det tagit fel vara och då missat 3 kronor i rabatt.
Upplys, med tydligare och bättre (om ens existerande?) info!

- Kunder som måste ha en speciell slutsiffra i serienumret på sin trisslott. Ledtråd: vann du senast du gjorde så? Idiot!
Ringakta inte skrock!

- Kunder som kommer tillbaka och klagar eftersom kunden kontrollvägt kilot Granny äpplen denne köpte dagen innan och det diffar på 25 öre.
Ge dem en 50-öring så dör de av lycka

- Kunder, företrädelsevis äldre, som efter de fått tillbaka sin växel prompt måste stå kvar vid kassan när de lägger ner växeln. Desutom har de som oftast en plånbok för sedlar och en börs för mynt....
Skjut dem!

- Folk som kommer på att de inte handlat klart när alla varor är registrerade utan kör med den klassiska -"oj just det, hmm...jag ska bara springa och hämta...."
Annulera deras köp, och be dem ställa sig sist i kön!

- Folk som börjar snackar med sin vännina "Birgitta" eller "Maggan" istället för att packa ner sina varor.
Skjut dem!

Konstigt är att det fanns inget mellanting; antingen var kunderna helt retarderade eller var dom riktigt roliga.

Kommer ihåg gubben på runt 60 år som står vid anslagstavlan och läser annonser och formligen skriker till sin fru i kassakön:
"- MAJ-BRITT DOM SÄLJER EN SVART HORA!"
Alla i kön blir som statyer som vill sjunka genom jorden. En kille som också står och läser annonserna svarar lite försynt:
"- Det står svart hona".
Gubben svarar lite besviket:
"-Jaha."
Tydligen var det en annons om vädurskaniner.:D:D:D

Den gubben behövde aldrig betala för sitt snus igen när jag satt i kassan.:)
Humor!

Last edited:
En intressant grej jag noterat är att folk gärna ligger och trycker i 60 på 70-sträckor. Men när det går över till 50-sträcka så går det tydligen bra att ligga kvar i 60.
Det logiska vore ju att de bromsade ner till 40, men nähe? :va

De kallas Tumbamarodörer...
Tror fan att över hälften av alla i Tumba kör just på det sättet...
Helt sjukt...
Varför just 60????? det är fan lika irriterande varje gång...

Helt sjukt...
Nja, jag har aldrig satt min fot i tumba (tror jag) men dom där finns överallt där folk som har noll ontresswe av bilkörning finns. Vaxholmsvägen är ett lysande exempel, fast där börjar det med att folk ligger i 75-80 på 90 väg.. För att sen tappa farten ytligare vid 70 skyltarna, 50 skyltarna ignoreras (Iof förståeligt..) men även efter att det blir bebygelse fortsätter dom i 60.. jävla nötter.

Man kan ju undra vad det är för fel på folk, som glömmer sina barn i bilen så att dom dör!!! :död :(

Kan någon vänlig förälder förklara hur i hela jävla helvetet det är möjligt.!!! :va

Visst...jag kan förstå en super stressad förälder som glömmer att svänga in där dagis ligger, eller upptäcker när dom kommer fram till jobbet att "shit ungen sitter kvar" för att tankarna är någon annanstans.

MEN ATT GLÖMMA BORT UNGEN HELT!!!???

Gud förbjude vilka satans idioter det finns. :näsblod

Helt sjukt...

60? Haha jag skulle vara överlycklig om det gick i 60, jag bor i Tumba och på 70 sträckan mellan tullinge tumba går det i 50 fram till bron där kör 90% i 40 :huvet

Hade inte hört uttrycket tumbamarodörer men det passar bra måste jag säga :tummenupp

Man kan ju undra vad det är för fel på folk, som glömmer sina barn i bilen så att dom dör!!! :död :(

Kan någon vänlig förälder förklara hur i hela jävla helvetet det är möjligt.!!! :va

Visst...jag kan förstå en super stressad förälder som glömmer att svänga in där dagis ligger, eller upptäcker när dom kommer fram till jobbet att "shit ungen sitter kvar" för att tankarna är någon annanstans.

Finns tyvärr många som är på gränsen till utvecklingsstörda som har barn. De klarar inte barn. Det finns barn som får kokvarm mjölk, glöms på skötbord o s v. Men, det är ett problem som det finns stora tabun runt.

60? Haha jag skulle vara överlycklig om det gick i 60, jag bor i Tumba och på 70 sträckan mellan tullinge tumba går det i 50 fram till bron där kör 90% i 40 :huvet

Hade inte hört uttrycket tumbamarodörer men det passar bra måste jag säga :tummenupp

Ja men halllåååååå bron är sååååååååååååååå läskig... du får ju faktiskt förstå det... Det är säkert därför de allteftersom förkortar 70-sträckan mellan Tumba och Tullinge... för att idioterna ändå kör som krattor...
Jag bor oxå i Tumba och ser fenomenet varje jäkla dag... De är fan dumma i huvudet...
Jepp det heter Tumbamarodör... Fick snabbt förklarat för mig när jag flyttade till Tumba för två år sedan... haha...

Om vi säger så här, det va nog bäst så. Barn med sånna föreldrar har ändå ingen ljus framtid direkt..

Finns tyvärr många som är på gränsen till utvecklingsstörda som har barn. De klarar inte barn. Det finns barn som får kokvarm mjölk, glöms på skötbord o s v. Men, det är ett problem som det finns stora tabun runt.

Jo...man förstår det, med tanke på allt skit man får höra på nyheterna, alla dessa inkompetenta föräldrar som inte vårdar sina avkommor som det är tänkt.

FI FAN!! :arsele

Jo...man förstår det, med tanke på allt skit man får höra på nyheterna, alla dessa inkompetenta föräldrar som inte vårdar sina avkommor som det är tänkt.

FI FAN!! :arsele

Jag har redan presenterat lösningen tidigare i treåden....föräldratest och ev beslagtagande av fortplantningsorgan för de olämpliga (~80%):D

Tack för korrigeringen. Jag skall genast sälja min bil. Får jag köra mc? Annars kan jag sälja den också. Sen ska jag gå till närmsta polis och be honom dra in mitt körkort för förargelseväckande utseende. :arsele:krama

Om du håller dig i Danmark så är jag nöjd :krama
Det var inte dig jag mobbade men det var visst fler skåningar som tog åt sig, jag lovar att det kommer en formell ursäkt på min dödsbädd. Det blir en rätt lång lista...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman