Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
När det kom en vit 740 vinglandes över (hela)vägen i 100-150 på 70 sträcka hade jag överseende med att den bakom ratten troligtvis var berusad och lät honom passera innan jag svängde ut. Jag ville inte ha den i sidan :näsblod
Tyvärr han den fan försvinna innan jag tog regnr. :(

Fast det är väl ett sk undantag kanske.

Du är förlåten. Tror du fattade vad jag menade när du läste hela dårfinken och dönickens inlägg.

Fy fan, stackars människa. Fick höra i lumpen iofs att det skulle finnas pilska brudar där, men det såg man ju inget av. Fanns väl nåt jävla golv som skulle bonas eller nån annan viktig syssla att ägna sig åt.

Förövrigt är jag en sån som sitter kvar när planet landat. Vad fan ska man upp och trängas för? Jag hatar köer! Dessutom tar det ju alltid 10 min innan personalen lyckas få upp dörrarna.
Mycket hellre Älvsbyn än Boden i alla fall. Boden är nämligen fullt av bodensare. Törs anta att du gjorde lumpen där? Det stora felet med tjejerna där uppe är väl att det går femton killar på varje tjej, åtminstone när man kommer över 20 års ålder.

Jag väljer plats så långt bak som möjligt. Inget handbagage, eller så bara en liten jävla väska som jag har under stolen framför mig. Det går oftast väldigt snabbt att öppna. Framförallt de planen där de bara fäller ner en trappa ur bakdelen. Jag vill spendera så lite tid som möjligt på planet helt enkelt. Ifall jag nu får en plats riktigt i mitten av planet så är det ingen idé att stressa men sitter jag som jag vill så är det bara kasta sig ut i gången och vara först av från planet.

Hur går det för oss som hatar och stör oss på menlösa idioter då? :va

Folk som inte kan gå tex.
Klycheartat går de: Gärna i par( må hända att det inte blir uppenbart om de går ensamma) eller fler, givetvis i bredd, ändrar spår konstant och går precis lite långsamare än man själv känner för utan någon som helst tanke på att folk bakom kanske vill gå om!! Hade jag haft dubbelnollstatus hade det legat döda sådana som plockepinn runtom i Sthlm. :mad:

Folk som inte kan köra är gissningsvis de från ovanstående kategori som dessutom på något sätt lyckats lura till sig ett körkort samt på något jävla vänster(...) finans till bil. Kan inte blinka/vrida på huvudet i trafik yadayada... :kulspruta
Eldprovet för om du är ett sådant pucko ligger i Kungens Kurva, i rondellen på bilden nedan.
Du kan när som helst under vilken dag på året som helst ta dig ur den rondellen genom incirklad rondellutfart(?), liggandes i höger körfält och se på hur ett ovan nämnt krossmongo försöker mangla dig som han skär genom din fil på väg ut i vänster körbana.

Jag vet inte vad det är som är så speciellt med den rondellen men det blir iaf något generalfel när dom/ni ska försöka ta sig ut just där.
Så sent som idag fick jag tuta åt ett pucko i en minivan för att han inte skulle kantstöta min vackra volvo. Detta intrycket var tydligen för mycket för den här ärthjärnan att ta in då han praktiskt taget stannade och såg ut som en fågelholk för pelikaner bakom sin mögliga jänkeplastratt. Både han och hans fru/syster/fru som är hans syster. Det såg skitfånigt ut. :D

Fast jag kan ju tycka att generellt så har folk (ja ni vet vad jag menar) nollkoll på hur man kör i en rondell.Måste ta mig igeom tre varje morgon på väg till jobbet (Haninge verkar ha köpt in alla rondeller som finns) och om jag INTE blir trängd i minst en av dem så blir jag uppenbart förvånad.

Sedan kan jag bara hålla med de som har sagt att "folk är idioter".
Folk är det.
De flesta av dem i alla fall.

Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte om detta har tagits upp, MEN, jag vill ta upp något som folk verkar ha tappat..sitt "bensinmacksvett"

Folk som, trots att det står bilar på kö och ska tanka, lämnar sin bil vid pumpen för att gå in och storhandla på Statoil, gärna äta några korvar på vägen ut och läsa lite på löpsedlarna oxå, innan dom får arslet ur vagnen och flyttar på biljäveln så att man kan komma fram och få tanka.

Har varit med om flera incidenter på sistone och jag blir lika matt varje gång nån jävel ska sitta och dricka upp drickan...eller fylla på en oljeskvätt eller liknande MITT FRAMFÖR PUMPEN.!! :gnissla

//M

Det är massor med fel på folk.

De flesta är uppräknade här i tråden ser jag. Men jag har många många fler kan jag berätta. Men man frågar sig: Hur har dessa idioter överlevt fram till dags dato?
Känner de inte av läget? Känner de inte på minsta vis att folk runtomkring dem är irriterade. Djävligt irriterade!

Kill'em all!

Ett super-irro-moment denna morgon (trots att jag låg i högerfil och körde långsammare, var när jag ser ett jag-vet-bäst-och-jag-är-laglig-mongo som kom i 110 Km/h i vänsterfilen och saaaaaaakta likt inlandsisen gled förbi mig.
Inget konstigt i det... själv satt jag i 109 och lyssnade på radio.

Men efter sig hade idioten trehundraåttiotvå tuuuusen bilar i en tät svans som ville om!
Några blinkade, nån försökte hinna om på högersidan, men då gasade irrot!

Körde han åt sidan?
Nä.
Varför skullle han det? han körde ju redan i maximal hastighet.

Just det här att: "bara för att jag är laglig och kör max hastighet så ska jag oxå visa alla andra vad som gäller, och ingen har rätt att köra om mig, då är de ju olagliga osv osv" är så d-vla arrogant.
Såna människor tror att de är en rättsinstans och att de dessutom gör omvärlden en slags tjänst genom att som de själva tror; lugna ner trafikrytmen!
Ofta är de väl miljöpartister oxå...
:mad
Men förihe-te!
JA jag blev så upprörd att jag hade lust att köra på vägrenen så jag kom om alla + honom och sen göra nåt... vadsomhelst! Vet inte varför jag blev så upprörd...men troligen beror det på att jag vet hur det känns att ligga bakom en sån där dåre och vilja köra om, och de aldrig flyttar sig.
Man ser de där Rickad Rättrådig-poliserna överallt.
Särskilt när de är hemma i sina kvarter, då kör de gladeligen 10 under skyltad hastighet och visar hur förnumstliga de är.
Men när de kommer ut på vägar längre från hemmet (där de är anonyma) kan de köra som svin.

Folk som, trots att det står bilar på kö och ska tanka, lämnar sin bil vid pumpen för att gå in och storhandla på Statoil, gärna äta några korvar på vägen ut och läsa lite på löpsedlarna oxå, innan dom får arslet ur vagnen och flyttar på biljäveln så att man kan komma fram och få tanka.

Har varit med om flera incidenter på sistone och jag blir lika matt varje gång nån jävel ska sitta och dricka upp drickan...eller fylla på en oljeskvätt eller liknande MITT FRAMFÖR PUMPEN.!! :gnissla

//M

Alla frågar sig: Har du sagt TILL!? :smasha

Last edited:
Fast jag kan ju tycka att generellt så har folk (ja ni vet vad jag menar) nollkoll på hur man kör i en rondell.Måste ta mig igeom tre varje morgon på väg till jobbet (Haninge verkar ha köpt in alla rondeller som finns) och om jag INTE blir trängd i minst en av dem så blir jag uppenbart förvånad.

Sedan kan jag bara hålla med de som har sagt att "folk är idioter".
Folk är det.
De flesta av dem i alla fall.

Håller med, just i haninge finns det fler rondeller än i övriga sverige.

Helst så skall man krypköra i 15 km/h in i rondellen, trots att inga bilar är synliga åt något håll... :va

Håller med, just i haninge finns det fler rondeller än i övriga sverige.

Helst så skall man krypköra i 15 km/h in i rondellen, trots att inga bilar är synliga åt något håll... :va

Just i rondellfrågan så bytte man ju regler i slutet på 90-talet varpå man under övergången tillät dels den klassiska metoden (blinka åt det håll man ska innan inträde och ända tills man ska ut) samt den nyare "rondellen är en fil-metoden" (där man kör in för att alla ändå vet att man drar åt höger inledningsvis för att sedan byta till ytterfil innan utgång och således täppa till under högerblink). Något som undergrävde reglernas trovärdighet och renderade i att alla fortfarande kör en mix av bägge system.

Körde han åt sidan?
Nä.
Varför skullle han det? han körde ju redan i maximal hastighet.

Det är sådana människor jag lever för att utrota, eller åtminstone lära dem lite vanligt folkvett. En naturlig respons på hela den absurda situationen hade varit att slita ut den jäveln, göra en sciciliansk slips på honom och sedan trä upp honom på ett spett i vägkanten för att visa kommande trafikanter vad som kan hända om de inte passar sig :mad:

Motmänniska heter det. Mottrafikant, motmänniska.

Naturligtvis, förlåt :(

Last edited:
Det är sådana människor jag lever för att utrota, eller åtminstone lära dem lite vanligt folkvett. En naturlig respons på hela den absurda situationen hade varit att slita ut den jäveln, göra en sciciliansk slips på honom och sedan trä upp honom på ett spett i vägkanten för att visa kommande trafikanter vad som kan hända om de inte passar sig :mad:

Det reageras alldeles för lite i trafiken! När nån beter sig illa ska du tuta, ge dom fingret, gapa och hytta med näven! Idiotförklara dårarna så kanske dom lär sig. Vi måste säga ifrån mer, i denna tråden står det väldigt mycket om vad vi blir öpprörda över men väldigt lite om vad vi gör åt det.

Det reageras alldeles för lite i trafiken! När nån beter sig illa ska du tuta, ge dom fingret, gapa och hytta med näven! Idiotförklara dårarna så kanske dom lär sig. Vi måste säga ifrån mer, i denna tråden står det väldigt mycket om vad vi blir öpprörda över men väldigt lite om vad vi gör åt det.

Upplysningsvis så vinkar Tant med ena fingret eller gör andra obcena gester när mottrafikanter brister i förmåga att framföra ett fordon.

Tyvärr så är denna känsloyttring bortkastad emedan mottrafikanten ej verkar förstå orsak - verkan.:brinnerup

Om alla tänkte lika exemplariskt som dig så skulle mitt liv vara mycket enklare, men ack så mycket tråkigare!
Det du beskriver är ett perfekt uppförande i en oäven trafiksituation.
Dock så måste jag även propagera för den lite mer "anonyma" varianten där man helt enkelt utan förvarning prejar sin mottrafikant av vägen, kliver ur och ställer sig och pissar på bilen (alternativt föraren om man har en sådan fetisch) för att sedan utbrista "Nu vet du till nästa gång, förbannade skåning!" och sedan fortsätter man sin utbildningsresa.

Just i rondellfrågan så bytte man ju regler i slutet på 90-talet varpå man under övergången tillät dels den klassiska metoden (blinka åt det håll man ska innan inträde och ända tills man ska ut) samt den nyare "rondellen är en fil-metoden" (där man kör in för att alla ändå vet att man drar åt höger inledningsvis för att sedan byta till ytterfil innan utgång och således täppa till under högerblink). Något som undergrävde reglernas trovärdighet och renderade i att alla fortfarande kör en mix av bägge system.

Jo jo men varför ska de sakta in 20 meter innan rondellen och 10 meter kvar så krypkör de a la konbana mc prov in i den, helst en tvärnit innan också "ifall" att det dyker upp en bil...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT