Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
Henrik, jag har hittat en själsfrände! :fakta

Jag retar mig nå grönjävligt på folk som kan få för sig att stanna mitt i gången mellan två hyllor, gärna helt oförutsett och bara stå å glo i taket, eller dom som helt plötsligt vänder kundvagnen så det blir kondensstrimmor i hörnen å går åt något annat håll. Eller för all del dom som går i 70, men tittar åt något helt annat håll än dom går :mad:

Haha, tack för dagens garv! håller helt med dig...en del är bara för dumma!

Jag stör mig otroligt mycket på folk som envisas med att hålla i micken på sitt headset/handsfree

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!
Titta på namnet på produkten HANDSFREE för helvete, jävla idioter.
Sen finns det dom som spänner upp skiten så den går från örat och micken fastnar på överläppen.
Vad är det för fel på folk??
Först trodde jag bara att det tar ett tag innan dom fattar att man inte behöver hålla i skiten, men nu efter ca 4-5år så håller dom fortfarande på.

Eller är det så illa att alla andras prylar är defekta, men mina grejer funkar perfekt??

Vill bara gå fram och klippa av kabeln och säga, den här förtjänar inte du.

Man blir förbannad:mad:

Håller mig undan från människor numer just av dessa anledningar.
Kvinnor! Kvinnor har inte fått sin beskärda del dynga i den här tråden. i trafiken gör de sällan större skada men till vardags spelar de teater, ställer ledande frågor och har människan i fråga nått klimakteriet accentueras dessa drag vulgärt mycket.

Till exempel har det vid många tillfällen varit så att man står i en kö (dvs jag står, framför mig står en annan och jävlarimej om det inte står en framför denne också, på led lixåm var av den första utför någon form av ärende som expetieras).
Kvinnor nalkas.
Den av kvinnorna med glesast menstruationscykler frågar mig "står du i kö?" (underförstått: eftersom du är kille så kan du släppa oss före i hopp om att få ta på våra mjölkkörtlar/genitalier). När Jag var ung svarade Jag spydigt att "nä det är klart jag inte står i kö, jag skuggar killen framför mig" men nu för tiden tittar Jag bara på dem med mina cyniska, uppgivna ögon.

Henrik, jag har hittat en själsfrände! :fakta

Jag retar mig nå grönjävligt på folk som kan få för sig att stanna mitt i gången mellan två hyllor, gärna helt oförutsett och bara stå å glo i taket, eller dom som helt plötsligt vänder kundvagnen så det blir kondensstrimmor i hörnen å går åt något annat håll. Eller för all del dom som går i 70, men tittar åt något helt annat håll än dom går :mad:

Kvinnor då! De stannar med barnvagn precis efter rulltrappan så allt folk som matas fram i konstant tempo tvingas åla sig förbi. Dessutom ställer de barnvagnen på ena sidan gången för att kolla in maizena redning på andra sidan varpå folk tvingas åla som i ex 1.

Givetvis finns lika många lobotomerade karlar men jag ville bara slå ett slag för jämställdheten.

ädit: Fan vad skönt det är att få gnälla lite! det gnälls alldeles för lite nu för tiden!:mad:

Last edited:
Say what!111111111!!?++:skrämd

Jupp så är det. Har man kört McBud så har man lärt sig läsa olika bilisters mönster och tjejer är sällan ett hot enligt mig. (något som inte säger ett piss om hurvida de generellt är bra på att leverera sportiga växlingar, mm).

1. Vit skåpbil med naggande hörn: Körs sjukt fort av trött 18-24 årig kille (bud) som tror han är bäst på att köra. Kör nyckfullt men är inget större hot.

2. Polo, A3 med bjärta färger: körs ofta av yngre tjejer, sällan för fort men de har en tendens att byta fil utan att kolla speglarna. Inget större hot, ser man en blinkande vw-gruppenbil i mindre storlek håller man sig bara förberedd.

3. SAAB/V70 med några år på nacken men med överdrivet bra skick: Körs av 40-talisthärre (Sosse) som kan köra bil bra men som känner sig hotad av framför allt yngre män då han anser sig vara en av grundarna till bilismen i sverige samt har luckor i teorikunskapen men trots det agerar han "civilpolis" och täpper till luckor samt jagar en in på mackar för att förklara ett och annat. Fantastiskt jobbig att ha att göra med och borde inte köra bil alls.

När jag står i kö irriterar jag mig ofta över människor. Vi kan ta pensionärer t ex: Jag har förståelse för att dom ser och hör sämre samt rör sig långsammare, jag kan även acceptera att dom är gammelmodiga och vill betala sina varor med minkpälsar och saffran istället för bankkort. Nånting jag däremot stör mig nånting så förbannat över är när dom tar en massa tid på sig helt i onödan. T ex stå kvar i kassan och låta hela jävla kön vänta för att dom ska stå och kontrollera kvittot, eller att dom ska kallprata med kassörskan som dom inte ens känner, eller att dom bara står kvar och stirrar i luften.

Nog fan förstår dom väl att folk står och väntar på dom. Det är som att dom en dag bara bestämmer sig för att "Nu är jag gammal och skiter fullständigt i vad andra tycker. Alla andra ska anpassa sig efter mig och inte tvärtom."

Det är rätt så ofta man känner för att göra som Örjan i Hjälp. Bland det värsta jag varit med om var när en medelålders, fet kvinna stod före mig i kö och skulle köpa några chokladbitar. Tydligen hade hon fått för sig att dom hade nåt erbjudande så att hennes chokladbitar skulle kosta sammanlagt 3 kr mindre, fast kassörskan kände inte till nåt sånt erbjudande och det registrerades inte i kassan heller. Kassörskan fick springa kors och tvärs över hela jävla butiken och leta efter skyltar och prata med chefer för att reda ut skiten, och medan hela jävla butiken står och väntar vänder sig kärringjäveln om till mig och säger irriterat "Det är ju för fan 3 kr", som om det en femhundring.

Vilket jävla svin. Jag kokade av vrede och ville skalla henne. Hade det inte varit för min illvilja så hade jag gett fanskapet sina jävla 3 kr, men monster som hon får aldrig vinna, dom måste bekämpas. Till slut fick hon iaf sitt gödningsmedel för 3 kr billigare fastän något erbjudande aldrig egentligen verkade ha funnits. Jag dog lite den dagen. Det gjorde mig ledsen att se att dåligt beteende belönades och att giriga människor utan både skam och moral lyckas i detta förvridna samhälle.

Last edited:
Jupp så är det. Har man kört McBud så har man lärt sig läsa olika bilisters mönster och tjejer är sällan ett hot enligt mig. (något som inte säger ett piss om hurvida de generellt är bra på att leverera sportiga växlingar, mm).

1. Vit skåpbil med naggande hörn: Körs sjukt fort av trött 18-24 årig kille (bud) som tror han är bäst på att köra. Kör nyckfullt men är inget större hot.

2. Polo, A3 med bjärta färger: körs ofta av yngre tjejer, sällan för fort men de har en tendens att byta fil utan att kolla speglarna. Inget större hot, ser man en blinkande vw-gruppenbil i mindre storlek håller man sig bara förberedd.

3. SAAB/V70 med några år på nacken men med överdrivet bra skick: Körs av 40-talisthärre (Sosse) som kan köra bil bra men som känner sig hotad av framför allt yngre män då han anser sig vara en av grundarna till bilismen i sverige samt har luckor i teorikunskapen men trots det agerar han "civilpolis" och täpper till luckor samt jagar en in på mackar för att förklara ett och annat. Fantastiskt jobbig att ha att göra med och borde inte köra bil alls.

Haha! :tummenupp

Om man menar hot mot ens liv är det möjligt att du har rätt men när det kommer till att skapa konstiga, helt onödiga trafiksituationer ligger ändå den normala snigelkvinnan risigt till. Du vet de som ser ett filbyte som något näst intill oöverstigligt.

1. Såg en för ca en timme sen. Kör rakt ut i korsning utan att se sig om åt nåt håll. Mobil i örat.

2. Dessa är egentligen värre än snigeltjejerna eftersom de är (nästan) lika jävla kassa på att hantera själva fordonet fast kör mycket snabbare = Farlig kombination.

3. Såna har jag skällt ut några stycken fast det är de som har haft intentionen att skälla ut mig. Mitt brott: Kört om dem. Kanske överskridit hastighetsgränsen med 20km/h.

Last edited:
Trafiken brukar jag inte bli så arg i. Förutom om jag måste åka mellan Umeå och Skellefteå. Sämsta sträckan i Sverige.

Den vägen är utsedd till sveriges tråkigaste väg!

Det var dessutom innan alla fartkameror och mitträcken monterades upp, då hade man IAF glädjen av att kunna bomba sträckan i hälsovådlig hastighet och köra om svensson så att dörrarna på deras risiga 740 bågnade...

Jag har slutat att köra sträckan efter ombyggnaden, jag har gjort det en gång med silvertejpad framskylt på bilen, men det skänker ändå inte riktigt samma glädje då det är 2+1 väg och räcke....

När jag står i kö irriterar jag mig ofta över människor....

Mataffärsköer är förjäkliga. Jag lackar sällan på fulla krogmänniskor då Jag vet att dessa är just fulla men i kassakön kan Jag gapa lite när det går för långt. Oftast med en lättnadens suck från övriga köande.

Stod bakom en kvinna, av kläderna att dömma ordentligt vänstersympatiserande. Trots detta drog hon fram ett betalkort. Fram till den här punkten hade hon småpratat för "sig själv" om hur dyrt allt var och hur dåligt allt är (lagom högt för att förhoppningsvis hitta allierade i kön).
Irritationen i kön låg tung och för mig sprack det när hon skulle betala.
Framför henne fanns en platta liknande en musplatta i storlek med uppvikta kanter och ett halkdämpande material med en avbildad hand som placerar ett betalkort på denna.
Brevid fanns en kvittoprinter i bakelit som var liten och inte hade en vågrät yta. Efter idogert överläggande mentalt lägger fanskapet kortet på kvittoprintern varpå det självklart far ner på golvet i en faslig fart och kassörskan får böja sig ner för att leta reda på det.

:mad:

Så jävla sant. Körde om en gubbe innan en rondell. Gubbfan följde efter mig till jobbe o börja skricka när jag gick ur bilen. Om hur omoget o dumt det var att köra om han innan rondellen. Han hann uppenbarligen inte stänga luckan. Vilken idiot:brinnerup

Ne, nu ska du inte va sån. Rätt sko vid rätt tillfälle! Inte springer man med gymnastikskor när man ska gå på lokal heller? :ludvika

Helt riktigt, det är töntigt.
Detta är mitt tredje par, dom håller 3 år stycket. Dom nya har jag bara vid finare tillfällen.

Edit: När det är kallare än -20 eller har snöat har jag andra skor.

Bifogat

• Sievi Jazz.jpg
    Sievi Jazz.jpg
    91.8 KB · Visningar: 40
:D:D:D :såjaponken

Man blir förbannad:mad:

Håller mig undan från människor numer just av dessa anledningar.
Kvinnor! Kvinnor har inte fått sin beskärda del dynga i den här tråden. i trafiken gör de sällan större skada men till vardags spelar de teater, ställer ledande frågor och har människan i fråga nått klimakteriet accentueras dessa drag vulgärt mycket.

Till exempel har det vid många tillfällen varit så att man står i en kö (dvs jag står, framför mig står en annan och jävlarimej om det inte står en framför denne också, på led lixåm var av den första utför någon form av ärende som expetieras).
Kvinnor nalkas.
Den av kvinnorna med glesast menstruationscykler frågar mig "står du i kö?" (underförstått: eftersom du är kille så kan du släppa oss före i hopp om att få ta på våra mjölkkörtlar/genitalier). När Jag var ung svarade Jag spydigt att "nä det är klart jag inte står i kö, jag skuggar killen framför mig" men nu för tiden tittar Jag bara på dem med mina cyniska, uppgivna ögon.

Kvinnor då! De stannar med barnvagn precis efter rulltrappan så allt folk som matas fram i konstant tempo tvingas åla sig förbi. Dessutom ställer de barnvagnen på ena sidan gången för att kolla in maizena redning på andra sidan varpå folk tvingas åla som i ex 1.

Givetvis finns lika många lobotomerade karlar men jag ville bara slå ett slag för jämställdheten.

ädit: Fan vad skönt det är att få gnälla lite! det gnälls alldeles för lite nu för tiden!:mad:

Du har aldrig varit kvinna och pissnödig på krogen efter intag av alkohol, det hör jag det.
DET kan jag lova, det är en anledning att bli irriterad över.
Ni killar har oftast ett stort rum med en ränna ni pissar ned i vilket eliminerar i stort sett risken att köbildning skulle uppstå.
Men en annan gör alltid det klassiska:
sitter ned
dricker
pratar
glömmer bort/prioriterar bort att pissa pga av viktig fyllediskussion att gå och pissa förrens det börjar påminna sig genom att det känns som något försöker blåsa upp en heliumballong innefrån i mellangärdet på dig.

Du ilar iväg till närmaste toalett och där väntar mardrömmen. Först får man knuffa sig igenom 50 st donnor som gör allvar av uttrycket "pudrar näsan" och om du inte trodde tjejer slogs, testa att råka knuffa till någon som bättrar på kajalen och petar pennan rätt i ögat pga din aggressiva handling. OBS! Men risk för livet!

När man väl kommer till toakön som är lite mindre än spegelkön och vid det här laget är dödligt kissnödig inser man att om man inte äger ett tålamod så är loppet kört för jag har ännu inte efter 21 år som tjej insett va tjejer gör på krogtoaletter.
Själv tycker jag offentliga toaletter är jävligt vidriga, krogtoaletter 00.30 vet väl dom flesta hur dom brukar se ut, jag går in, lägger papper på ringen, gör det jag ska och spolar, tvättar händerna och går ut med en maxtid på kanske 3 min, andra tycker 10 minuter därinne är snabbt.
Men jag kanske bara talar för mig själv att jag är på krogen för att umgås och ha kul, inte för att låsa in mig på toaletten.

:mad:

Allt är en fråga om perspektiv. Utgår man från den felaktiga föreställningen att andra människor ska klara av enkla saker som trafik, att inte betala för en veckohandling i småmynt och liknande har man lagt grunden till såväl ett redigt magsår som att man kommer sluta sina dagar på ett högt beläget tak med ett jaktgevär i handen och torg fullt med döda oduglingar nedanför sig.

Nej! det enda hållbara förhållningssättet till andra "människor" är: Alla är idioter tills motsatsen är bevisad!

:tummenupp

Vilket jävla svin. Jag kokade av vrede och ville skalla henne.

Helt rätt inställning, dock kan en dansk dra till sig rätt mycket uppmärksamhet mitt i ICA-kön, inge vidare vid en ev. efterföljande juridisk process.
Ett stenhårt judo-hugg rätt på höftleden däremot, fruktansvärt effektivt! Om utförd i stealth-mode, både sänker plommonkärringen & om du är snabb nog helt omöjlig att härleda till dig.

Det värsta med alla som försöker få sin förbannade trekronorsrabatt är ju att det alltid är folk som handlar för en halv miljon kronor. De lägger upp fjorton shoppingvagnar på bandet och när man väl väntat i en timme på att de ska bli klara så ska dom jävlar i mig ha sin rabatt som dom bara drömt ihop trots att det är en promille av beloppet.

Jag blir faktiskt riktigt förbannad på gamlingar som åker med spårvagnen. Trots att dom är långsamma som självaste fan så ska dom jävla säkert ut först av alla. En hållplats i förväg så ställer dom sig upp med sina förbannade rullatorer och håller på att ramla ihjäl sig i varenda kurva och flyga jävlat åt fan när dom bromsar. Sen tar det ett halvår för dom att gå av så man tar sig förbi.

Medelålders kärringar är också grymt irriterande. Jag var på pipes en kväll och skulle beställa öl. Dom var alldeles för få så det tog förbannat lång tid att beställa. Personalen tog även mest folk i mitten. Jag var ganska irriterad över långsamheten men vad som var värre är den förbannade kärringen som stod bakom och klagade konstant så det ekade över hela järntorget. Hon försökte som teama upp sig med mig och mannen som stod framför henne och frågade personalen när vi skulle få beställa. Jag försökte göra mitt bästa för att personalen inte skulle tro att jag kände henne. Sen fick jag och hon våra öl ungefär samtidigt, all hennes växel fick hon däremot kastad på sig.

Last edited:
Men som sagt, bara mellan Umeå och Skellefteå.

... som dessutom är sveriges tråkigaste vägsträcka alla kategorier.

och då är jag ändå en av dem som kör 100mil i norrlands inland minst 6ggr per år.

Något som jag börjat bekämpa är folk som prompt ska stå och kramas i köer.
Jag HATAR när någon står och knuffar matbrickan i ryggen, sträcker sig efter salladen över armarna på en, kör in kundvagn/korg i häl/rygg på snabbköpet.

Jag har seriöst börjat fråga vad det är för psykiskt fel som gör att dessa individer tvunget måste pilla på mig utan att det tillför deras liv ett piss (läs: BACKA **** JÄVEL"

Edit:

Eller folk som PROMPT ska ha med sina snorungar på allehanda dumheter.
Personligen tror jag inte att en unge på 3bast som sitter och skriker gråtandes i 50min får ut särskilt mycket av att vara med på sitt äldre syskons student. Varför släpa dit fanskapet till förtret för alla andra? Det finns ALLTID minst en unge som sitter och tjuter på avslutningar.
eller biografen, oavsett ålderskrav.

eller intressanta tal/föreläsningar/whatever man försöker lyssna på. Skillanden är att då sitter alltid ungen precis bredvid. Föräldern hymlar lite med ögonen och suckar "barn vet du".
Ja, jag vet. MEN VARFÖR TAR DU MED FANSKAPET DÅ?

och så undrar folk varför man inte vill skaffa barn...

Last edited:
Härlig tråd.:tummenupp Jag stör mig mest på folk som ligger 70 på 90 väg. Vissa gör det i protest på värmlands mest trefikerade led vilket är jävlit irriterande.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman