Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
Jag känner igen mig i de flesta av fallen men jag reserverar mig litegrann trots det.
Nu är ju jag en sån som anser mig stå över alla andra och gör mina egna lagar och regler men trots detta så har jag ju rätt att spy galla över "normalt" folk.
Dock så vet jag ju om dessa grejjer som du rabblade upp i första inlägget men jag anser bara att det är deras rättigheter, även "normalt" folk bör ha rättigheter annars blir det som i Palestina.
Däremot så ogillar jag svensson-beteende som att tex INTE berätta för en idiot att han är just en idiot och att han kan dra åt helvete alternativt lära sig köra bil utan för tullarna. Själv så tycker jag att det är en av de bättre känslorna när jag får läxa upp en så kallad medmänniska när de gör fel.
Så ta vara på chanserna och se att det gör dig gott. Nästa gång någon inte släpper förbi dig i kassan så ber du helt enkelt bara tjockisen att förflytta sig lite åt sidan då du har viktigare saker för dig än att stå bakom kärringen och se på när hennes socialbidrag går upp i rök på Ica-varor.
Alternativt tvärnita framför idiotbilisten, slita ut honom ur bilen och peka på pedalen längst till höger och förklara dess funktion. Därefter förklarar du att du kommer ligga bakom honom i en mil och se till att han använder den.

Man måste vara rädd som sina medmänniskor, lär er det! Så se till att lära dem att bete sig korrekt mot er!

Det här var ju en jäkligt bra tråd:tummenupp

Jag säger bara husvagnsjävlar, kör på natten istället och varför måste de köra kolonnkörning? Har de svårt att hitta själv??

Det beror väl ändå på att det alltid sitter nån jävel och kör lagligt längst fram när det blir enfiligt. Det är garanterat samma människor som köper alla skitskivor som toppar listorna. Man borde kanske svetsa fast lite spikar och pansar på biljäveln och styra upp vägarna roadwarrior style.

Grejen är att det har alltid blivit så när det bara är en bil som ligger före. Alltså inte när det är kö. Sjukt irriterande. Sen går man på omkörning direkCt när det blir två filigt. Och då ligger man och pressar caddyn helvet bara för att försöka att komma om. Men det går inte att åka snabbare än 160 med 115hästars diesel, så man ligger brevid idioten som håller stumt. så man får backa av och bromsa ner till 90 igen när det blir enfiligt. :mad:

Sjukt arg blev jag också när en polare till mig sa att han gjorde så bara för att jävlas med folk :mad:

Bazooka i fronten nästa.

...Nästa gång någon inte släpper förbi dig i kassan så ber du helt enkelt bara tjockisen att förflytta sig lite åt sidan då du har viktigare saker för dig än att stå bakom kärringen och se på när hennes socialbidrag går upp i rök på Ica-varor.
Alternativt tvärnita framför idiotbilisten, slita ut honom ur bilen och peka på pedalen längst till höger och förklara dess funktion. Därefter förklarar du att du kommer ligga bakom honom i en mil och se till att han använder den.

Haha :rofl. Sjukt kul med sjukt sant. Blir lite irriterad på folk som inte vågar säga till folk om dom gör något fel. Hur ska dom då kunna förbättra sig?

Last edited:
Blir lite irriterad på folk som inte vågar säga till folk om dom gör något fel. Hur ska dom då kunna förbättra sig?

Exackt! Jag ser det som en av mina livsuppgifter, att lära folk bete sig korrekt. Fan ta dem som inte gör det, kunde jag så skulle jag läxa upp dem alla :mad:

Matbutiksbeteende är ju avhandlat sen tidigare, så där finns inte mycket att tillägga.

Men vad är det med människor och bankomater? Det finns en skyhög andel människor som alltid står kvar efter att de är klara och tittar på sin minneslapp, sen på bankomaten och står så tills man näst intill föser bort dom.

Vad väntar dessa människor på? Ifall nu något är fel på kvittot, ska du ta upp det med maskinen?

Läste denna artikel i SvD idag, och den ger svar på många av mina undringar kring varför medborgare här i landet har så pissusel koll på sin omgivning.

Kom på en till sak angående köer: När folk tror att det är ok för dom att tränga sig före halva kön bara för att deras kompis råkar stå där. Oftast är det kvinnor som gör så eftersom dom är vana med att komma undan med sådant beteende.

Men vad är det med människor och bankomater? Det finns en skyhög andel människor som alltid står kvar efter att de är klara och tittar på sin minneslapp, sen på bankomaten och står så tills man näst intill föser bort dom.

Det är förbannat irriterande. En annan irriterande sak är när folk tar kontoutdrag först och efter en evighets överläggande med sig själv stoppar in kortet igen och tar ut pengar. Har man stoppat in kortet en gång är ens tur ta mig fan förbrukad. Då är det bara att ställa sig sist i kön igen ifall man ska göra nånting mer.

Kan du va själv! xO

Allt är en fråga om perspektiv. Utgår man från den felaktiga föreställningen att andra människor ska klara av enkla saker som trafik, att inte betala för en veckohandling i småmynt och liknande har man lagt grunden till såväl ett redigt magsår som att man kommer sluta sina dagar på ett högt beläget tak med ett jaktgevär i handen och torg fullt med döda oduglingar nedanför sig.

Nej! det enda hållbara förhållningssättet till andra "människor" är: Alla är idioter tills motsatsen är bevisad!

:tummenupp

Hur går det för oss som hatar och stör oss på menlösa idioter då? :va

Folk som inte kan gå tex.
Klycheartat går de: Gärna i par( må hända att det inte blir uppenbart om de går ensamma) eller fler, givetvis i bredd, ändrar spår konstant och går precis lite långsamare än man själv känner för utan någon som helst tanke på att folk bakom kanske vill gå om!! Hade jag haft dubbelnollstatus hade det legat döda sådana som plockepinn runtom i Sthlm. :mad:

Folk som inte kan köra är gissningsvis de från ovanstående kategori som dessutom på något sätt lyckats lura till sig ett körkort samt på något jävla vänster(...) finans till bil. Kan inte blinka/vrida på huvudet i trafik yadayada... :kulspruta
Eldprovet för om du är ett sådant pucko ligger i Kungens Kurva, i rondellen på bilden nedan.
Du kan när som helst under vilken dag på året som helst ta dig ur den rondellen genom incirklad rondellutfart(?), liggandes i höger körfält och se på hur ett ovan nämnt krossmongo försöker mangla dig som han skär genom din fil på väg ut i vänster körbana.

Jag vet inte vad det är som är så speciellt med den rondellen men det blir iaf något generalfel när dom/ni ska försöka ta sig ut just där.
Så sent som idag fick jag tuta åt ett pucko i en minivan för att han inte skulle kantstöta min vackra volvo. Detta intrycket var tydligen för mycket för den här ärthjärnan att ta in då han praktiskt taget stannade och såg ut som en fågelholk för pelikaner bakom sin mögliga jänkeplastratt. Både han och hans fru/syster/fru som är hans syster. Det såg skitfånigt ut. :D

Bifogat

• knugenskourva.jpg
    knugenskourva.jpg
    67.3 KB · Visningar: 54
missförstå mig rätt nu, jag tar inte skräpet i försvar, om du nu trodde det.

Att hata kräver ju att man faktiskt bryr sig....Det gör jag inte, för min del får dom gärna upphöra att existera. Att som jag förespråkar döma ut dom på förhand och förakta dom kräver mycket mindre engagemang (som dessa üntermench ändå inte förtjänar) än att hata.:hihi

2-1 filerna... Där slog du huvet på spiken med en stor sledgehammer! Gäller samma för folk som segar om en långtradare i 95 för att sen gasa upp i 120 när de går in i högerfältet. Jag skulle fan kunna preja dem av vägen! Tur för dem är jag bara arg i 2 minuter, sen slutar jag tuta, blinka och hytta med näven.

EDIT: Tänker du göra nå´t åt detta har du min röst 2010.

jag stör mig på allt fan! verkligen allt i livet! stör mig på den här texten.. och på hur orden jag skrev nyss ser ut.. och hur dom orden ser ut.. jag stör mig på hur ordet "ut" ser ut.. fan nu skrev jag det två gånger! varför måste allt vara två gånger! jag stör mig på det!..

....och "det" är ett fult ord!

palla leva, det är fett övskattat!

:rolleyes:

missförstå mig rätt nu, jag tar inte skräpet i försvar, om du nu trodde det.

Att hata kräver ju att man faktiskt bryr sig....Det gör jag inte, för min del får dom gärna upphöra att existera. Att som jag förespråkar döma ut dom på förhand och förakta dom kräver mycket mindre engagemang (som dessa üntermench ändå inte förtjänar) än att hata.:hihi

Får be om ursäkt för att min text blev så rörig, det var varmt idag..
Ämnesraden var menad åt TS och även fast allt verkade vinklat åt dig var det åt alla.
Trodde aldrig att du tog skräpet i försvar heller, hur du nu kom på den tanken.

Bra råd! Ska börja öva på det genast! Du hade gärna fått bli min "lajf coach" hade det inte varit för att du skrev "missförstå mig rätt nu", mäkta överanvänd fras av min tidigare rumsis= VÅGA TALA RÄTT UT FFS!!! :4skrika ( till henne, inte till dig)

Min polare har en bra förklaring till dom flesta ovan nämnda saker.

-"Folk är idioter". Det ligger något i det.
Man ser vad man vill se.

Implicit personality theory (IPA) concerns the general expectations that we build about a person after we know something of their central traits, for example when we believe that a happy person is also friendly, or that quiet people are shy. Individuals hold a network of assumptions that are based around relationships among various traits, and behaviors. Individuals who identify that there is one particular trait associated with someone will also assume that the individual possesses other character traits, which may or may not be true. One example might be someone who is considered unpredictable is also dangerous or someone who speaks slowly is slow-witted.

Solomon Asch (1946) first discovered that the presence of one trait often implies the existence of other additional traits. Furthermore, Asch noted that certain traits can be characterized as central traits, meaning that they imply the presence of other traits and exert a powerful influence on final impressions. For example, people associate the words warm and cold with other traits. Warm is associated with positive traits such as happy and generous; while people associate the word cold with traits opposite of warm. Other researchers have found similar effects in which the impact of central traits is not limited to trait lists. The use of implicit personalities is also associated with assumptions and personality traits. Another example is when individuals believe that a happy person is also friendly or that quiet people are timid. On the other hand, people who are irritable may be seen as in disarray in their daily life. Therefore, people assume other individuals' personalities are in doubt using little information.

Implicit theories are also important with regard to prejudice and social identity issues. These roles can be noticed in the similarities and differences between intragroup and intergroup stereotyping. Experiments conducted by Goldstein, introduced psychology students to testing their implicit personality theories through the use of cyberspace. Information relating to the experiment of social psychologists and their social theories was given to the students with the help of internet home pages. Findings showed that some students were uncomfortable at which they had labeled and easily formed implicit personalities of other individuals; however, others were excited about how well they contacted the targets of their theories to see if they were correct.

Det är förbannat irriterande. En annan irriterande sak är när folk tar kontoutdrag först och efter en evighets överläggande med sig själv stoppar in kortet igen och tar ut pengar. Har man stoppat in kortet en gång är ens tur ta mig fan förbrukad. Då är det bara att ställa sig sist i kön igen ifall man ska göra nånting mer.
Kontoutdrag utan att ta ut pengar samtidigt borde då inte vara en möjlighet.

Den här tråden är grymt bra. Hade tänkt skriva ungefär allt det som skrivits så nu sitter jag här och är förbannad bara för att jag läst det.

En sak jag måste tillägga bara är alla flanar som går omkring mitt inne i centrum med linne, shorts och fula sandaler bara för att "värmen" har kommit enligt SMHI. Jag hade 18 grader på min bilmätare mitt på dan i centrala stan idag och folk går omkring som de vore på Ibiza. Jag är inte intresserad av att se deras klena, bleka veganaxlar. Än värre är det ju när Conny och Bosse tycker att de ska knalla runt med bar överkropp och svettig, hårig rygg på ICA men det är en annan historia.

Jag kommer ifrån Älvsbyn..

Fy fan, stackars människa. Fick höra i lumpen iofs att det skulle finnas pilska brudar där, men det såg man ju inget av. Fanns väl nåt jävla golv som skulle bonas eller nån annan viktig syssla att ägna sig åt.

Förövrigt är jag en sån som sitter kvar när planet landat. Vad fan ska man upp och trängas för? Jag hatar köer! Dessutom tar det ju alltid 10 min innan personalen lyckas få upp dörrarna.

Last edited:

Då får man alltså bara ställa EN fråga eller ha ETT ärende till kassörskan inne i banken också, då? Sen måste man ta ny nummerlapp?

Men jag håller med dig på ett sätt. Kan säga att jag saknar den tiden då uttagsautomaterna hette "minuten". Då hade man grund för att slänga dem ur kön.

Det som du tydligen inte har fattat är att alla tänkert inte som du (tack o lov).

Alla kör inte som gudar (du tycket rydligen att du gör det, kan ej göra fel). Eftersom man inte är ensam i trafiken och faktiskt träffar på många olika människor bakom ratt o styre så finns det chans att du träffar på, trött förare, irriterrad förare (du då), en som kör en gång i månaden och är osäker, nytaget körkort, välldigt gammalt körkort, berusad m.m. Din attityd avgör om du blir irriterad eller om du faktiskt tar det lugnt leder med gott exempel och kanske inspirerar någon till o vara vänlig.

Man behöver inte köra som en gud, det räcker att man följer rytmen i trafiken. Och att du ens nämner att man ska ta hänsyn till en berusad i trafiken gör att jag vill slå ner tangenterna lika hårt som jag vill slå in skallen på dig. Du anser att vi ska ha ÖVERSEENDE MED ETT RATTFYLLO?! Ska vi hålla undan för bankrånare också och blockera polisen? Holy crap, vad jag hoppas du skojar!

Barn har egen vilja, och kan få för sig att spy galla över saker dom är missnöjda med (typ som du då). Detta kommer du att uppleva om du skaffar barn. När jag tänker efter du måste ha varit en av dom ungar som skrek när något inte fungerade som du ville.

Hundar, tänk dig även dom har egen vilja och kan få för sig att sniffa på dina Ecco skor. Förresten du kan faktiskt skita i att gå nära dom.

Kan bara tala för mig själv, men det är oftast inte ungarna jag hatar, det är föräldrarna som anser att alla andra ska älska deras barn lika mycket som dem själva. Jag skulle aldrig få för mig att sätta min 74 kilos hund i knät på en polare bara för att JAG tycker om det. Handlar om respekt till andra.

Last edited:
Man behöver inte köra som en gud, det räcker att man följer rytmen i trafiken. Och att du ens nämner att man ska ta hänsyn till en berusad i trafiken gör att jag vill slå ner tangenterna lika hårt som jag vill slå in skallen på dig. Du anser att vi ska ha ÖVERSEENDE MED ETT RATTFYLLO?! Ska vi hålla undan för bankrånare också och blockera polisen? Holy crap, vad jag hoppas du skojar!

När det kom en vit 740 vinglandes över (hela)vägen i 100-150 på 70 sträcka hade jag överseende med att den bakom ratten troligtvis var berusad och lät honom passera innan jag svängde ut. Jag ville inte ha den i sidan :näsblod
Tyvärr han den fan försvinna innan jag tog regnr. :(

Fast det är väl ett sk undantag kanske.

Röstar på henrik! verkligen rolig läsning :)

Testa att gå in på Coop Konsum vid Östermalmstorg.....kärringarna i kön och kassan är inte att leka med. Fy fan vad jefla arg man blir hela dagen bara man ska in där och handla nåt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman