Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0
Trafiken är en outsinlig källa till hjärtinfarkter, koleriskt beteende, tunnnelseende och andra intressanta psykiska utbrott.

Jag är snarast förvånad att vi inte har mer renodlad roadrage än vi har... Vem behöver en pistol när man redan besitter ett 2 ton tungt mordvapen...

Numer så har jag (i princip) slutat explodera över andras totala ignorans och oförstående för andra trafikanter på vägarna, det är förmodligen jag som kommer att spräcka ett blodkärl i hjärnan innan någon kaffesörplande tidningsläsande pipstoppande keps fattar att dom kanske skulle köra bilen, inte bara åka med vart den nu kan tänkas åka.

Dock väcktes lite av den gamla djävulen i morse, kör hojen i lååånga köer, söderledstunneln, varmt som f-n och avgaser som sticker i ögonen och får halsen att kännas som efter 3 paket ofiltrerade john silver på krogen. Ja , jag vill också ut ur tunnneln raskast möjligt.

Glider i lugnt tempo mellan bilarna, dom flesta ger faktiskt plats, börjar se ljuset i slutet av tunneln då det i mina ögon kännns lite väl trångt mellan en gigantisk lastbil och en sossecontainer som ligger ganska tätt, jag bromsar in och väntar på att det ska bli liiite mer plats så jag inte riskerar att bli intrasslad som en kebab i kardanaxeln på lastbilen.

Det tar ca 0,47 sekunder av stillastående så hör jag 3 slipon "whaaap, whaaap, whaaap" precis bakom, det börjar tutas och leva rövare, två st i princip knuffar undan mig, tar fram vaselinet och pressar sig mellan lastbil och volvo, en annan kör nästan över volvon för att komma förbi på andra sidan vilt varvande sin radfyra...

WTF! Jag försökte ju inte ens vara ivägen!

Bara för att "dom" tyckte att det borde gå att köra 70 mellan bilarna betyder inte att alla andra måste hålla deras tempo, men det är klart, från där vi stod till slutet av centralbron tjänade dom nog 10-15 sekunder... Hur djävla bråttom kan man ha!

/D

Säga ifrån

Härlig läsning!

Apropå det här med att säga ifrån. Jag brukar göra det ibland, oftast med en tutning och en tumme upp eller liknande. Ligger de och vinglar(ofta pga tel-samtal eller sms:ande) brukar jag lägga mig framför dem och vingla som en idiot. Bilar som vägrar flytta på sig eller köra i vägrenen brukar jag, efter att ha kört om, visa hur man ska göra genom att lägga mig riktigt långt ut till höger på vägen. Ibland när någon kör för sakta lägger jag mig jämsides tills vi får ögonkontakt, peka på hastighetsmätaren och skaka på huvudet alt peka med pekfingret mot tinningen.

Problemet är ju som nämnts att vederbörande mottrafikant är helt ovetande om sina brister i trafiken och därför inget förstår.

Kan vi inte enas om att hädanefter försöka skrida till handling och uppfostra folk som gör fel i möjligaste mån istället för att svära för oss själva och krama ratten/styret hårt? Det behöver ju inte bara vara i trafiken utan även i kassakön eller annat.

Berätta gärna sedan här i tråden vad som hände. Det kan bli sjukt rolig läsning :D

Extra roligt att läsa lär det bli när FettSnok och Honkiie av en slump råkat hamna på samma plan :hihi

Last edited:
Blir oxtokig på alla jefla mottrafikanter i sina plåtburar som inte kan gå ut i högerfilen på motorväg för att släppa om en. Nej då, det ligger ju en bil 100 meter längre fram så då hinner man ju inte in och ut igen. :mad: :kulspruta

Hade ett sådant rikspucko framför mig på vägen till jobbet en morgon. Han totalvägrade att flytta på sig så trots min stillsamma natur så lackade jag och drog om honom på insidan. Kom efter ett litet tag ifatt ett par andra bilar, och då kommer givetvis puckot ifatt och ligger och trycker ett par decimeter bakom mig. När det sen dyker upp en ny lucka i innerfilen så vänder jag mig i sadeln och vinkar glatt åt fanskapet. Vrider på rullen och försvinner i horisonten :D.
Känder så skönt att vinka istället för att ge honom fingret.

Boden är nämligen fullt av bodensare. Törs anta att du gjorde lumpen där?

Jepp, skithåla. Det blir lätt att man drar alla ställen där över en kam tyvärr. Älvsbyn är säkert jättefint, vi åkte bara igenom där under nån förflyttning i fält.

Det är inte värt att bry sig om sånt här, det kommer aldrig förändras.

Haninge verkar ha köpt in alla rondeller som finns

Tss, möjligtvis de som blev över när Mölndals kommun kom på att det teoretiskt inte fanns någon yta kvar, stor nog för att knö in en till rondell, och sålde ut de resterande på KvD. :tungan

Förövrigt ska ni vara j-ligt glada i 08 att ni knappt har ett endaste litet fartgupp. Kommunpolitikerna härnere älskar dem. :gnissla

Tss, möjligtvis de som blev över när Mölndals kommun kom på att det teoretiskt inte fanns någon yta kvar, stor nog för att knö in en till rondell, och sålde ut de resterande på KvD. :tungan

App app, ny cirkulationsplats på gång vi Aktiviteten, korsningen Terrakotta gatan- Toltorpsgatan. Dom lyckades hitta korsning utan rondell.

Jag har nio rondeller och fyra km mellan hemmet och jobbet, men det finns säkert fler Mölndalsbor som har fler rondeller och kortare avstånd.

Ett djävulskt irritationsmoment är ju folk som tror att blinkersen är en del av styrmekanismen på bilen, ni vet dom som slår på blinket i samma rörelse som dom vrider på ratten :huvet

Sen har vi sölpellar som måsste sakta ner till 3 km/h innan dom svänger för dom tror att dom kommer snurra tre varv och landa på taket om det går fortare.

En intressant grej jag noterat är att folk gärna ligger och trycker i 60 på 70-sträckor. Men när det går över till 50-sträcka så går det tydligen bra att ligga kvar i 60.
Det logiska vore ju att de bromsade ner till 40, men nähe? :va

En annan sak är människor som måste ta ut svängen med två meter, använd ratthelvetet för i helvete!

Kom på en till sak angående köer: När folk tror att det är ok för dom att tränga sig före halva kön bara för att deras kompis råkar stå där. Oftast är det kvinnor som gör så eftersom dom är vana med att komma undan med sådant beteende.

Jag kan bli lika irriterad om Person A står i kön och Person B går fram till den och lämnar över sina varor så att Person A ska ta det samtidigt eller när B säger till A "beställ ett Friscomål till mig med!"

Ställ dig i kön själv för f*n!!

1. Folk som tvärnitar när de ser en fartkamera, alternativt saktar ner till 10 km under. För jävelen...

2. CYKLISTER! Speciellt såna därade som tränar inför tävling. En hel grupp cyklister, på 70/90-väg, och alltid minst 2 i bredd, gärna mer. Cykla på led om ni tvunget ska cykla på vägarna, nötter.

3. Barn. Nu när det blivit varmt är de överallt. Kutar rundor, skriker som fan och trillar alltid, och då börjar de givetvis stortjuta. Finns det något mer irriterande?

1. Folk som tvärnitar när de ser en fartkamera, alternativt saktar ner till 10 km under. För jävelen...

2. CYKLISTER! Speciellt såna därade som tränar inför tävling. En hel grupp cyklister, på 70/90-väg, och alltid minst 2 i bredd, gärna mer. Cykla på led om ni tvunget ska cykla på vägarna, nötter.

3. Barn. Nu när det blivit varmt är de överallt. Kutar rundor, skriker som fan och trillar alltid, och då börjar de givetvis stortjuta. Finns det något mer irriterande?
Barn som gråter av uppmärksamhetsbehov, dvs mer eller mindre alla, borde få en utskällning så att de verkligen har något att gråta för. Och föräldrar som uppmuntrar det borde fråntas rösträtt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT