Mavve
Ur-medlem sen 2002.
crossniklas skrev:2566968Då hade väl nationerna slåss med nävarna...![]()
Hellre det än att pansarvagnar kör ner allting och bombar sönder precis allt annat än fienden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
crossniklas skrev:2566968Då hade väl nationerna slåss med nävarna...![]()
Fatta att han driver med er!juha01 skrev:2566869Autism eller asperger???![]()
Chrille skrev:2567646Har ni reflekterat över att alla ni som berättar om det ni har hört/lärt under er värnpliktstid faktiskt bryter mot den tystnadsplikt som råder.
juha01 skrev:2566869Autism eller asperger???![]()
Chrille skrev:2567649För att man är djävulskt intresserad OCH påläst om något??
Förstår inte tankegången riktigt..
juha01 skrev:2567670Det blir många gånger allt för tröttsamt för omgivningen att lyssna på barnet. [/I]
Chrille skrev:2567646Har ni reflekterat över att alla ni som berättar om det ni har hört/lärt under er värnpliktstid faktiskt bryter mot den tystnadsplikt som råder.
Inte för att jag bryr mig skitmycket men utöver det man kan lära sig som civil bokmal så är vi svenskar experter på att diskutera militära detaljer till höger och vänster....
Quest skrev:2567809Nästa ubåt ryktas bli ett samarbete mellan Sverige, Danmark och Norge. En tornlös historia. Jag vet dock inte hur långt dom har kommit med den. Att bygga en ubåt utan torn är tydligen ruggigt invecklat.
Kan förresten stolt meddela att jag hittade Halland (tror det var den) under en övning när jag gjorde värnplikten. Markerade skott och sänkte honom! Enda värnpliktiga som fick sänka en ubåt det året![]()
Som sagt: Att ha ett specialintresse är INTE samma som att ha någon av diagnoserna. För att vara petig är abnorm fixering vid ett eller flera intressen ett av tolv delkriterier (8 likartade kriterier för Asperger. DSM-IV) och varken nödvändig eller tillräcklig för diagnosen.juha01 skrev:2567670Autismforum: Många personer med autism eller autismliknande tillstånd har specialintressen. Intressen som tar upp en stor del av deras liv och som de gärna berättar om.
Specialintressena varierar under livet och det är inte ovanligt att man bara kan fokusera på en sak i taget. Ett vanligt intresse är att man samlar på något, exempelvis prydnadssaker. Det är inte heller ovanligt att man fördjupar sig i ett särskilt ämne, som astronomi eller i en företeelse som transportmedel, exempelvis tåg.
Neuronätet: Aspergers syndrom -specialintressen, motorik och perception
Specialintressen är i allmänhet påtagliga i skolåldern och kan utgöra ett problem för barnet eftersom barnet kan bli avskärmad och helt uppslukas av sysselsättningen.
Det blir många gånger allt för tröttsamt för omgivningen att lyssna på barnet. Specialintressena behöver inte alltid vara desamma utan kan växla över tid.
Mavve skrev:2565850
Prylar jag ett mongo som pajjade hela min lägenhet så kommer jag alltid känna att det var rätt gjort.
QUOTE]
Men för helvete!!! det heter Prygla, med g, INTE pryla!!
Eller menade du att du kastade prylar?????
1961-1963.Mavve skrev:2566949När befann Sverige sig i krig officiellt?
När lär vi befinna oss i det igen sannolikt?
Om ingen alls i hela världen hade brytt sig om krig&vapen - hade det då varit världsfred?
![]()
Affirmative.Bus-Bo skrev:2568689vem krigade vi med då? Eller menar du typ Kongo eller något åt det hållet?
Var vi verkligen i krig med Kongo, det var väl bara FN-soldater som blev beskjutna eller? För att man officiellt ska vara i krig krävs väl att riksdagen beslutar att så är fallet och då har vi inte krigat på 200 år om jag minns rätt.valmers skrev:2568758Affirmative.
Bus-Bo skrev:2568838Var vi verkligen i krig med Kongo, det var väl bara FN-soldater som blev beskjutna eller? För att man officiellt ska vara i krig krävs väl att riksdagen beslutar att så är fallet och då har vi inte krigat på 200 år om jag minns rätt.
GuW skrev:2568868Vi var väl officiellt i krig med Norge tills bara för några (tiotals) år sedan?
Det var visst någon detalj med namnteckning på fredsförklaringen som strulade...
Annars har ju svenska soldater (om än med blå hjälm) blivit beskjutna på cypern också, dom fick dela på ett nobelpris för det också.....
Ja om vi ska räkna beskjutna soldater så har vi hela insattsen i Bosnien som började 91, där de beskjöts mer eller mindre varje dag (boktips: Alfa Sierra, skriven av en av soldaterna som var med). Kosovo, KS09, mars 2004 blev svenksa styrkan beskjuten under ett massivt upplopp. Afghanistan 2005 blev en svensk bil sprängd av en hemmagjord bomb, där två soldater dog. Listan med beskutna svenska soldater kan göras väldivgt lång, men att vi skulle ha varit i krig officiellt var det jag reagerade på.GuW skrev:2568868Vi var väl officiellt i krig med Norge tills bara för några (tiotals) år sedan?
Det var visst någon detalj med namnteckning på fredsförklaringen som strulade...
Annars har ju svenska soldater (om än med blå hjälm) blivit beskjutna på cypern också, dom fick dela på ett nobelpris för det också.....
Mavve skrev:2566949När befann Sverige sig i krig officiellt?
Din egen fråga var ju inte huruvida Sverige blev bombat eller inte, utan om vi var i krig med en annan nation, vilket man kan vara utan att få förluster på hemmaplan.Mavve skrev:2568887Hur mycket blev bombat i Sverige då?
Jasså inget alls? Var det då för att DET VAR INTE KRIG ALLS I SVERIGE????
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|