Välavlönat högrisk/slitjobb!?

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Tänkte kolla om någon vet något välavlönat högrisk ellet skitjobb? Typ oljeplattform i Norge eller fiska blåval vid Island :3freak ?

Gärna någon hemsida eller liknande, eller vad som helst egentligen.. :)

MVH Mattias

Industridykare tror jag de kallas, jag vet två som höll på med det där. Det var allt från kloaker i stockholm (simma i bajs? :tummenner) eller svetsa oljeplattform i Norge.

Runt 80/månad sa de att de hade. Sant? Ingen aning.

Markus skrev:
Industridykare tror jag de kallas, jag vet två som höll på med det där. Det var allt från kloaker i stockholm (simma i bajs? :tummenner) eller svetsa oljeplattform i Norge.

Runt 80/månad sa de att de hade. Sant? Ingen aning.

Sen jobbar dom i 3-4 veckor är lediga i 3-4 veckor.

Min föra tjejs farsa jobbade som sån.

Annars jobba på krysningsfartyg i asien. dom har ca 30 000 i lön (kommer inte ihåg vilken befatning, tror det va vanlig simpel mattros) Sen under den betalda ledigheten så jobbar du på ett annat fartyg och kännar 30 000 där med. :tummenupp Kolla bara upp så det är lagligt i det landet, är tydligen inte det i alla länder.

Last edited:
honkiie skrev:
främlingslegionen?

Edit: eller vad det då heter.

Främlingslegionen är ju inte särskilt välbetalt. Min morbror var där i 20 år. Tjänade väl som högst innan han slutade 20.000 franska pengar i månaden.

Ten-0 skrev:
Främlingslegionen är ju inte särskilt välbetalt. Min morbror var där i 20 år. Tjänade väl som högst innan han slutade 20.000 franska pengar i månaden.
:felämne Bara en undran... Var han stationerad i Aubagne på slutet av sin tjänstgöring? Och, när åkte han hem?

N.Blomqvist skrev:
:felämne Bara en undran... Var han stationerad i Aubagne på slutet av sin tjänstgöring? Och, när åkte han hem?

Jag vet bara att han avslutade sin tjänst på värvningskontoret i Paris. Tror han slutade 2000 eller nåt sånt.

Ten-0 skrev:
Kanske inte superdupermycket pengar men det är ju coolt också.

flygplatsrånare är ger ju hyfsat med flis och är ett högriskjobb.Hör med slobodan nere på pizzan, han vet mer om karriärstegen.troligtvis börjar man med att råna fjortisar på mobiler och sen kanske nån mack sen är du inne :död

robbandalal skrev:
flygplatsrånare är ger ju hyfsat med flis och är ett högriskjobb.Hör med slobodan nere på pizzan, han vet mer om karriärstegen.troligtvis börjar man med att råna fjortisar på mobiler och sen kanske nån mack sen är du inne :död
Faktiskt så är ju det bästa högrisksjobbet att vara brottsling skulle jag tro.

Stolten skrev:
Tänkte kolla om någon vet något välavlönat högrisk ellet skitjobb? Typ oljeplattform i Norge eller fiska blåval vid Island :3freak ?

Gärna någon hemsida eller liknande, eller vad som helst egentligen.. :)

MVH Mattias

Har du testat med Herbertstrasse i Hamburg :rofl

Ten-0 skrev:

har en kompis i min ålder (20) som impulsköpte en biljett till frankrike i lördags och åkte samma dag till franska främlingslegionen... dessutom kan nissen inte franska... :3freak härligt mobbad han kommer bli, men ändå "good luck, have fun" till honom :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti