Bucho
Ny medlem
wannagofast skrev:Jag hoppas att ni inte ens funderar på Främlingslegionen!? Jäkligt omodernt att leka krig!!
Om det vore såväl att dom bara lekte...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wannagofast skrev:Jag hoppas att ni inte ens funderar på Främlingslegionen!? Jäkligt omodernt att leka krig!!
Garanterat skit/slitjobb med högt risktagande.ktmjacke skrev:Ställningsbyggare.
Bjoerck skrev:Använd sparkapital eller låna pengar för daytrading på börsen. Hög risk men med möjlighet till god avkastning.
Spy in en halv miljon, i låt säga Ericsson, på morgonen. Efter noggrann teknisk analys tror du att kursen kommer stiga under dagen. Låt säga med två procent. på eftermiddagen säljer du alltså två procent dyrare och har efter skatt tjänat 7000:-.
twinner skrev:Enligt dokumentärer så spelar nationalitet ingen roll, alla lär sig, allla lika. Dom har lektioner i språk vad jag vill minnas.
LasVegas skrev:Varför undrar så många (samma tråd på flera forum) vilka högrisk/skitjobb det finns som genererar en hög lön.
Är det inte smartare att sluta vara en redneck och ta ett bra lågriskjobb med en hög lön?
![]()
Stolten skrev:Tänkte kolla om någon vet något välavlönat högrisk ellet skitjobb? Typ oljeplattform i Norge eller fiska blåval vid Island?
Gärna någon hemsida eller liknande, eller vad som helst egentligen..![]()
MVH Mattias
General E skrev:Lycka till att låna en halv miljon på banken för daytrading med ta.
Går alldeles utmärkt. Om du har 100.000 kr kan du köpa aktier för 500.000 kr, dvs du kan belåna till 80%. Om det är till daytrading eller långsiktigt sparande skiter banken i. Ränta 5-6%.
Var mer så förr,nu e det sånt jävla spring på byggettan o byggmästarföreningen att man knappt hinner arbeta.Måste va certifierad o utbildad numera.Däremot kan man få börja som "backman" o dra i repet utan erfarenhet direkt.Men då e du utsatt för risken att få fallande prylar på dig iställetzeo skrev:Garanterat skit/slitjobb med högt risktagande.
Det finns många firmor som provanställer utan erfarenhet av jobbet.
Enchantment skrev:Detta är en sanning med modifikation. Man kan tjäna ganska stora stålar på kryssningsfartyg men inte utan utbildning (sjö/maskinbefälsskola). Vanliga matroser på dessa båtar är asiater och jobbar 8 månader och är lediga 2...
blacktriple skrev:Jag är sjöingenjör, har jobbat i kryssningsbranchen som maskinbefäl ett par år, bland annat i asien. Var tjänar man dessa "stora stålar"?![]()
Markus skrev:Industridykare tror jag de kallas, jag vet två som höll på med det där. Det var allt från kloaker i stockholm (simma i bajs?) eller svetsa oljeplattform i Norge.
Runt 80/månad sa de att de hade. Sant? Ingen aning.
Att ha en källhänvisning till Slitz är lite sådär va? Men visst, det finns säkert en marknad för säkerhet där.MikkE skrev:Bli livvakt i Irak. Ca 100 000-200 000 kr/månaden.
Dock krävs det en del del erfarenhet inom det militära, vapenteknik, kommunikationsutrustning, första hjälpen.
Läs SLITZ Augustinummer 2005, sid 52. "med livet som insats".
MYCKET INTRESSANT LÄSNING!
Victor skrev:Att ha en källhänvisning till Slitz är lite sådär va?
Tackar. Då vet jag.Ten-0 skrev:Jag vet bara att han avslutade sin tjänst på värvningskontoret i Paris. Tror han slutade 2000 eller nåt sånt.
twinner skrev:Enligt dokumentärer så spelar nationalitet ingen roll, alla lär sig, allla lika. Dom har lektioner i språk vad jag vill minnas. QUOTE]
Visst är det så...
Första stället en "rekryt" kommer till är Aubagne, där gallringen börjar.
Det första som händer är att man blir mottagen med öppna armar av en officer, blir fråntagen pass och pengar, blir förhörd, kollad efter sprutmärken på kroppen, och intervjuad i största allmänhet. Man får de första nätterna sova i officersmässen, gå med officeren man fått och äta mat, utföra enklare trivsamma uppgifter, etc.
Efter ett par dagar blir man nerkommenderad i en källare där man får klä av sig sina civila kläder och får en jättetjusig grön träningsoverall med röda ränder på muddarna. -Du är från och med nu en total nobody, en nolla, absolut lägst i rang.
Nu får man tillbaka sin plånbok och en del av sina pengar, beroende på hur mycket man hade med sig, och blir utplacerad på ett logement.
Från och med nu kommer dagarna till största delen att gå åt till att se till att hamna "först" i matkön samt att hålla sig undan Kaporal Chefer som kommer och vrålar på bruten engelska: "Aj vant diss facking tojlett kleeen!!!" eller liknande uppgifter.
Matkön är en historia för sig. Det serveras frukost, lunch och middag. 10 minuter innan tiden dom blåser i visselpipan kretsar (kretsade?) det runt flockar med polacker runt den målade fyrkanten där man ställer upp för gemensam march till matsalen. -"Food good, sleep good, work no good..." var polackernas ständiga kommentarer. Det visade sig snart varför: De fem, sex sista blev alltid uttagna för att hjälpa till att städa och diska i köket...
Hela tiden avspeglas rangordningen i förfarandet, så även vid måltiderna.
När pipan ljuder sprang alla i träningsoverall till fyrkanten för att hamna så långt fram i kön som möjligt. Framför dom står dom som kommit längre och hunnit få en uniform. Framför dom står i sin tur dom som fått en grön fyrkant att sätta på axelklaffen, och längst fram står dom som i stort sett är klara för träningslägret -de med röd fyrkant på axeln, rouge, så högt man kom innan man blev antagen till utbildningen.
Själva vistelsen på legionen är/var ganska innehållslös och totalt till synesostrukturerad: -Väckning, bäddning, städning, visitation. Sedan åkte man ut på gården och det var förbjudet att vara inne.
De enda fasta tiderna på dagen var mattiderna. Ibland kunde det komma ett befäl och komendera någon/några till något skitjobb, man kunde bli inkomenderad i en buss och körd någonstans inom området för läkarundersökning, skriftligt prov (på svenska!), eller något annat.
Varje dag gick det iväg buss- och lastbilslaster med killar som blivit hemskickade.
Det är dock väldigt hög kvalitet på det mesta (förutom på vissa krigsskadade befäl som supit sig fulla redan innan lunch), maten var extremt fin och det serverades alltid någon efterrätt i form av någon kaka, yoghurt, chokladbit eller liknande.
-Dessutom serverades det alltid öl och vin till maten.(Ingen vågade sig dock på bedriften att dricka sig full...)
Usch, ja... Det var tider det!![]()
N.Blomqvist skrev:twinner skrev:Enligt dokumentärer så spelar nationalitet ingen roll, alla lär sig, allla lika. Dom har lektioner i språk vad jag vill minnas. QUOTE]
Visst är det så...
blablabal
Usch, ja... Det var tider det!![]()
Vad hände sen då??????![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |