Välavlönat högrisk/slitjobb!?

På mitt gamla jobb hadde vi en firma som kom och "fixade" ventiler som det sprungit läckage i...Dock gick det oftast 60bar/450C ånga genom ventilerna. Dom gör så att dom borrar i själva ventil-kroppen och sen sprutar in nått "kladd"(tror det var så ville inte kolla mans dom höll på) . När dom är klara såg ventilen ut som en igelkott men den läkte inte längre. Det som kanske inte är så kul är om du borrar för långt för då är det "go natt" Har för mig att han hette Bertfält eller nått sånt. Sök dit så kan du nog göra dig en hacka.

björn

Nexor skrev:
Vad hände sen då?????? :tungan
Ähummm... En vacker dag var det någon skrek åt mig och ett gäng andra att samlas i en grupp, sedan bar det iväg i en buss till ett kontor.

Där togs foton och fingeravtryck, sedan blev vi nerskickade i den där källaren igen. -Nu med omvänd procedur. Vi fick tillbaka våra pass, civila kläder, lön för den tid vi hade innestående, etc. sedan fick vi åka lastbilsflak till järnvägsstationen i Marseille... :(

-Snopet. Och helt utan motivering eller vidare förklaring. Och jag fick inte ens komma i uniformen innan dom sparkade ut mig. :mad:

(Men gissa om jag varit glad för det dom senaste 15 åren!)

N.Blomqvist skrev:
Ähummm... En vacker dag var det någon skrek åt mig och ett gäng andra att samlas i en grupp, sedan bar det iväg i en buss till ett kontor.

Där togs foton och fingeravtryck........................QUOTE]

ofan.
trodde dom skrek efter snubbar där nere.
verkade som vilken buse som helst kan bli legionär, men inte.

vad är det för killar som blir legionärer till slut?

annars kan man sätta sig i en lastbil å dra ner till spanien.

rätt bra lön också.
jag har gjort det :tummenupp

Du kan bli Opal plockare i Australien. Jag var påväg dit för ca 5 år sedan, var en svensk som hade en gruva där, någon öken i nord västra delen av landet var det. Det var riktigt bra betalt, men jag åkte aldrig. Första dagen fick man gå en kurs i att skjuta revolver så att man kunde försvara sig mot banditer. Man fick betalt beroende på hur mkt man hittade, samt en fast lön. 2 månader efter att skulle ha åkt så rasade en gruva där flera omkom. Du kan nog hitta nått om det om du googlar lite.

Där har du ett bra betalt högriskjobb :tummenupp

hjelmfrillan skrev:
ofan.
trodde dom skrek efter snubbar där nere.
verkade som vilken buse som helst kan bli legionär, men inte.

vad är det för killar som blir legionärer till slut?

annars kan man sätta sig i en lastbil å dra ner till spanien.

rätt bra lön också.
jag har gjort det :tummenupp
Nix... Dom tar verkligen inte in vilka som helst.
Men det är den uppfattningen dom flesta har, och det trodde jag också då.
Anledningen att jag drog ner på vinst och förlust var att jag var arbetslös, bode hos kompisar, och inte hade ett dugg som band mig i Sverige.
-Att jag dessutom såg en dokumentär om främlingslegionen på tv avgjorde saken defenitivt.

Undrar hur många spontan-legionärer dom kommer att få ta emot nu efter att Viasat visar miniserien om främlingslegionen just nu... :rolleyes:

Victor skrev:
Jag har hört nånting om tungdykare, säkert samma. Hur som helst tror jag nog att det är en ganska kraftig utbildning på det där. Jag tror inte att det är plättlätt att svetsa konstiga metaller i förorenat kolsvart vatten.

Att ha en källhänvisning till Slitz är lite sådär va? Men visst, det finns säkert en marknad för säkerhet där.
Det är just inge speciellt svårare att svesta under vattnet som ovanför, det enda du behöver utöver vanliga rör svstsar licenser är dykcert, och off shore utb.

update: så här gick det för min kompis som siktade in sig på Franska Främlingslegionen

(MSN över mobil)
----
ptah säger:
aa, sitter på arlanda

ptah säger:
jag kuggade på sista provet

Micke says:
åh fan, okej
----

han är påväg hem alltså :( :)

N.Blomqvist skrev:
Undrar hur många spontan-legionärer dom kommer att få ta emot nu efter att Viasat visar miniserien om främlingslegionen just nu... :rolleyes:

åh fan, den serien skulle jag vilja se, letar efter en liten anledning att kunna dra ifrån eksjö och halvsunkutbildningen :D (får man ta med flickvännen? haha)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra