Uppkörning imorgon, Tips !!!!

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Imorgon bitti är det uppkörning och skulle gärna vilja ha lite tips på vad dom tittar på?

Vad är viktigt att tänka på i trafiken?

Nåt speciellt med placering?

Tack på förhand! :Bugar
 
Eh... frågorna som du ställer känns lite skrämmande men det kanske bara blev så att det lät lite dåligt, iaf:

Ha god uppsikt. dvs titta dig noga omkring så att du alltid vet vad du har omkring dig. Planera din körning i förväg.

Placering om du ska...
rakt fram - mitt på körfltet
vänster - till vänster på körfältet
högers - till högar på körfältet


Och om du verkligen undrar det som det låter som att du frågar om så borde du nog inte köra upp i morrn. Det är alldelse för grundläggande frågor, sånt du ska ha lärt dig och använt så att det sitter i ryggraden för ett tag sen.
 
Keep the shiny side up and the rubber side down :tummenupp
and keep it between the ditches

Ska nog lösa sig, killen ser ju va du kör för hojj och godkänner dig direkt :lol
 
Uppsikt, uppsikt och åter uppsikt...

Var övertydlig när du ser dig omkring, dvs vrid på huvudet ordentligt.
 
Flippen med lappen..

Var ju inga probs alls.. Gick fet bra o fick körkort o beröm :banana
 
grattis :tummenupp

ta det nu lungt tills du behärskar hojen, många som blir övermodiga med färsk lapp och R1a..
 
Flippen skrev:
Imorgon bitti är det uppkörning och skulle gärna vilja ha lite tips på vad dom tittar på?

Vad är viktigt att tänka på i trafiken?

Nåt speciellt med placering?

Tack på förhand! :Bugar

Grattis! Hur många lektioner vart det, innan su körde upp? Håller själv på med kortet så man är lite nyfiken.
 
Flippen skrev:
Var ju inga probs alls.. Gick fet bra o fick körkort o beröm :banana

Grattis :banana Var det svårt på manöveringsbanan? ska själv snart köra upp är nervös att ej klara lågfartsprov 1 :( är man helt borta ur bilden om man sätter ner foten? har lite svårt med balansen :confused:
 
Flippen skrev:
Imorgon bitti är det uppkörning och skulle gärna vilja ha lite tips på vad dom tittar på?

Vad är viktigt att tänka på i trafiken?

Nåt speciellt med placering?

Tack på förhand! :Bugar

Just do it man don`t think :tummenupp
 
RogS skrev:
Grattis! Hur många lektioner vart det, innan su körde upp? Håller själv på med kortet så man är lite nyfiken.

2dubbel lektioner ala 45minuter.. Tränade på konbanan!
 
Jaman skrev:
Grattis :banana Var det svårt på manöveringsbanan? ska själv snart köra upp är nervös att ej klara lågfartsprov 1 :( är man helt borta ur bilden om man sätter ner foten? har lite svårt med balansen :confused:

Tackar!

nej har du bara en lättkörd hoj (jag körde på en enduro) och har tränat så är det inga problem. Råkar du sätta ner foten brukar man få ett försök till på sig :tummenupp

Känner man att man börjar tappa balansen så släpp ut kopplingen så ordnar det sig!

Lycka till :banana
 
Jaman skrev:
Grattis :banana Var det svårt på manöveringsbanan? ska själv snart köra upp är nervös att ej klara lågfartsprov 1 :( är man helt borta ur bilden om man sätter ner foten? har lite svårt med balansen :confused:

Det e lugnt och sätta ner foten en gång gjorde själv det och fick göra lågfartsprov en gång till, tips e och köra cykeln varm före.
 
Flippen skrev:
Imorgon bitti är det uppkörning och skulle gärna vilja ha lite tips på vad dom tittar på?

Vad är viktigt att tänka på i trafiken?

Nåt speciellt med placering?

Tack på förhand! :Bugar

Säherhetsmarginal o defensivt körande! Detta är det viktigaste o det dom tittar mest på ute i trafik. Beträffande banorna så lyssna väldigt uppmärksammt på instruktionerna från kontrollanten.
 
ser att detta är en gammal tråd men håller själv på med körkortet för mc nu! o vill bara ha de kortet så fort som möjligt! Kör enbart med trafikskola och det känns som ett dyrt alternativ, men vad ska man göra?! tycker lågfartsbanan är det svåraste. ingen som har något guldkort till tips angående det? :)
 
ser att detta är en gammal tråd men håller själv på med körkortet för mc nu! o vill bara ha de kortet så fort som möjligt! Kör enbart med trafikskola och det känns som ett dyrt alternativ, men vad ska man göra?! tycker lågfartsbanan är det svåraste. ingen som har något guldkort till tips angående det? :)
träna, träna och träna :va
 
ser att detta är en gammal tråd men håller själv på med körkortet för mc nu! o vill bara ha de kortet så fort som möjligt! Kör enbart med trafikskola och det känns som ett dyrt alternativ, men vad ska man göra?! tycker lågfartsbanan är det svåraste. ingen som har något guldkort till tips angående det? :)

titta inte ner i marken :tummenupp
 
ser att detta är en gammal tråd men håller själv på med körkortet för mc nu! o vill bara ha de kortet så fort som möjligt! Kör enbart med trafikskola och det känns som ett dyrt alternativ, men vad ska man göra?! tycker lågfartsbanan är det svåraste. ingen som har något guldkort till tips angående det? :)

Ställ up koner/flaskor/whatever på en parkering/industriområde och träna :tummenupp
 
ser att detta är en gammal tråd men håller själv på med körkortet för mc nu! o vill bara ha de kortet så fort som möjligt! Kör enbart med trafikskola och det känns som ett dyrt alternativ, men vad ska man göra?! tycker lågfartsbanan är det svåraste. ingen som har något guldkort till tips angående det? :)



åk till ett ställe där du kan öva på krypkörning och höghastighetsprovet. läs sedan teoriboken så du vet allt om placeringar och när det är tillfälle att sätta foten på bromsen och titta i speglarna och dyligt. Har du någon att köra privat är det såklart jättebra, men du klarar det garanterat utan trafikvana om du bara kan motorcykeln så du inte behöver koncentrera dig på den när du kör. trafikvana från B-kort antar jag att du har?

det borde gå hem, annars blir det max två uppkörningar (som för min del:tummenupp )
 
Beredskap kollar dem på, att de ser att du är berrädd på att allting kan hända, t.ex ha foten på bromsen för att visa beredskap.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top