Beg gubbhoj med bra hållbarhet och kul att köra (VFR800)

Jag började nyligen snegla på en VFR750 för jag ville ha kamdrev och en robust MC, sedan förstod jag att denna modell med RC46 utan vtec var ett stabilt hållbart alternativ.
Vill helst ha förgasare då jag kämpat med Fi på gamla MC så 1994–1997 kanske är bättre för mig (RC36-2).
Jag gillar förgasare och trivdes mycket bra med min gamla XRV750..
Jag missade en 1999 2450mil för 27000:- här om dagen och den var fin enligt bild men kunde inte ta ledigt.
Så det dyker upp alternativ billigare än denna som dessutom inte är importerade (även om det är en minor issue) så jag avstår från just denna länkade men jag är intresserad av VFR800 RC46 som sista hoj i livet
Jag har kört nästan 3000mil med min VFR, enda problemet som jag haft var laddningsregulatorn. Sedan jag fixade det ordentligt har den gått som en klocka. Aldrig varit något strul med insprutningen. Köper du en 98 till 99 får du den manuella tomgångshöjaren. Till 00 - 01 kom den automatiska och det har hänt att den ibland kan krångla.

Jag har kört nästan 3000mil med min VFR, enda problemet som jag haft var laddningsregulatorn. Sedan jag fixade det ordentligt har den gått som en klocka. Aldrig varit något strul med insprutningen. Köper du en 98 till 99 får du den manuella tomgångshöjaren. Till 00 - 01 kom den automatiska och det har hänt att den ibland kan krångla.
Waxenheten har en 2,5mm mutter som man kan justera kallstartstomgången med.
Hade en likadan på min 2005 fireblade som behövde justeras.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back