Triumph Street Triple-tråden

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
I see, ja ne den vart kanske inte så snällt inkörd nej ;) Kommer följa restriktionerna till förstaservicen, sedan får man se hur länge man står ut :)

Kom och kör in den på Kinnekulle 4/5 med SMC :) Då får du massa sköna mil och blir också kompis med hojen på ett helt nytt sätt! :fakta
 

Marcus_petersso

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2014
Ort
Linköping
Hoj
2009, Triumph Street Triple
Tjena grabbar!

Tänkte kolla med er vad ni kör för motorolja i era hojar. Ska byta på min nyköpta street 2009 snart och vet inte vad som har gått i motorn innan.

MVH // Marcus Petersson
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tjena grabbar!

Tänkte kolla med er vad ni kör för motorolja i era hojar. Ska byta på min nyköpta street 2009 snart och vet inte vad som har gått i motorn innan.

MVH // Marcus Petersson

Jag har kört i castrol på min när jag ställt av den på hösten, tycker den funkat bra. Körde 1000-mila på triumph center och jag vet inte vad de använder, men jag tycker det är svårare att lägga i neutralen nu när den är varm..
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Tjena grabbar!

Tänkte kolla med er vad ni kör för motorolja i era hojar. Ska byta på min nyköpta street 2009 snart och vet inte vad som har gått i motorn innan.

MVH // Marcus Petersson

Jag fick till svar av Johans MC att det är Castrol i från fabrik, men att de kör Motul vid service.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
För min hoj blir det Castrol Power 1 Racing, köps billigt från Ebay.
 

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Hising Island
Hoj
Super Blackbird
Hej på er! Min vän har köpt en street triple -09. Vi var ute och körde då den plötsligt börja gå ojämnt, känns som den inte gick på alla respektive inte fick nog soppa. Gasade lite och då "kom" den igen men samma när man sakta ner. På tomgång hör man att varven sänks emellanåt och oregelbundet... Nån som vart ute för detta eller vet mera??+ Tacksam för tips, den har ju bara gått 600 mil så....

Med vänlig hälsning Johnny
 

Marcus_petersso

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2014
Ort
Linköping
Hoj
2009, Triumph Street Triple
Hej på er! Min vän har köpt en street triple -09. Vi var ute och körde då den plötsligt börja gå ojämnt, känns som den inte gick på alla respektive inte fick nog soppa. Gasade lite och då "kom" den igen men samma när man sakta ner. På tomgång hör man att varven sänks emellanåt och oregelbundet... Nån som vart ute för detta eller vet mera??+ Tacksam för tips, den har ju bara gått 600 mil så....

Med vänlig hälsning Johnny

Hejsan.

Jag har läst om liknande symptom på div forum, och hojarna kan bli så om man stänger av dom via dödaren. Man ska använda tändningen till att stänga av dom.

Tips från en hojåkare liggandes i feber och nördar forum istället för att njuta av hoj vädret :p

MVH // Marcus Petersson
 

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Hising Island
Hoj
Super Blackbird
Precis vad jag sagt! Nu var det ju dock jag som hade den å åkte på!! Vad är det normalt man får göra med den vid dessa symptom?? :huvet
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Du kan testa att från att den är helt kall att starta den och och inte röra gasen alls. Låta den stå så där tills fläkten kommer igång och sedan 12 minuter efter det. Det ska nollställa TPS (Throttle Position Sensor). Kan hjälpa.
 

Andymetal

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Street Triple 09
Hej gott folk!

Tog första rundan i solen igår och när jag kom hem och tvättade hojen så satt där ett fint stenskott i en lyktan. Har försökt leta på eBay om man kan köpa dessa lösa, men hittar ej :( Borde vara någon mer än jag som varit med om detta, då de är rätt utsatta... Tacksam för alla svar och tips! Mvh Andy
 

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
IMAG0276_2.jpg

Så här blev min lilla mod. Stort tack till C.Castor för tips och trix!
 
Last edited:

Andymetal

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Street Triple 09
Tack old badger! Man borde kunna köpa bara glaset dock, sitter fast med spännband av ngt slag. Verkar ej som snubben på blocket endast säljer dessa. Får jaga vidare.. Men skyddet på eBay verkar ju kanon! Tack!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Kolla om du har glasförsäkring som ingår på hojförsäkringen. Den täckte när jag fick stenskott i framlampan på min Speed Triple. Kostade 200kr i självrisk och hämtade ut ny lampa hos lokala Triumphåterförsäljaren.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top