Triumph Street Triple-tråden

För min hoj blir det Castrol Power 1 Racing, köps billigt från Ebay.

Hej på er! Min vän har köpt en street triple -09. Vi var ute och körde då den plötsligt börja gå ojämnt, känns som den inte gick på alla respektive inte fick nog soppa. Gasade lite och då "kom" den igen men samma när man sakta ner. På tomgång hör man att varven sänks emellanåt och oregelbundet... Nån som vart ute för detta eller vet mera??+ Tacksam för tips, den har ju bara gått 600 mil så....

Med vänlig hälsning Johnny

Hej på er! Min vän har köpt en street triple -09. Vi var ute och körde då den plötsligt börja gå ojämnt, känns som den inte gick på alla respektive inte fick nog soppa. Gasade lite och då "kom" den igen men samma när man sakta ner. På tomgång hör man att varven sänks emellanåt och oregelbundet... Nån som vart ute för detta eller vet mera??+ Tacksam för tips, den har ju bara gått 600 mil så....

Med vänlig hälsning Johnny

Hejsan.

Jag har läst om liknande symptom på div forum, och hojarna kan bli så om man stänger av dom via dödaren. Man ska använda tändningen till att stänga av dom.

Tips från en hojåkare liggandes i feber och nördar forum istället för att njuta av hoj vädret :P

MVH // Marcus Petersson

Du kan testa att från att den är helt kall att starta den och och inte röra gasen alls. Låta den stå så där tills fläkten kommer igång och sedan 12 minuter efter det. Det ska nollställa TPS (Throttle Position Sensor). Kan hjälpa.

Hej gott folk!

Tog första rundan i solen igår och när jag kom hem och tvättade hojen så satt där ett fint stenskott i en lyktan. Har försökt leta på eBay om man kan köpa dessa lösa, men hittar ej :( Borde vara någon mer än jag som varit med om detta, då de är rätt utsatta... Tacksam för alla svar och tips! Mvh Andy

IMAG0276_2.jpg

Så här blev min lilla mod. Stort tack till C.Castor för tips och trix!

Last edited:
Tack old badger! Man borde kunna köpa bara glaset dock, sitter fast med spännband av ngt slag. Verkar ej som snubben på blocket endast säljer dessa. Får jaga vidare.. Men skyddet på eBay verkar ju kanon! Tack!

Kolla om du har glasförsäkring som ingår på hojförsäkringen. Den täckte när jag fick stenskott i framlampan på min Speed Triple. Kostade 200kr i självrisk och hämtade ut ny lampa hos lokala Triumphåterförsäljaren.

Ser bra ut :tummenupp

Hur känns körställningen, handledsvinkeln?

Tack! Jag är mycket nöjd! Det är dock inte clipons utan ett svart lågt styre. Väldigt enkelt att byta. Körställningen är enormt skön! Handledsvinkeln var till att börja med besvärlig, men när jag roterade fram handtagen och allt annat på styret blev även det strålande. Som en helt ny hoj :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT