Triumph Street Triple-tråden

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Du kanske ska satsa på en R då? Inte så många kronors skillnad... Jag väger runt 90 just nu och det blev många varv kvar på bakdämparen när jag ställde saget. Känns inte som ett problem förvånande nog.

Ja, hade hellre gått på en R men har fått ett bra pris på en standard 2013 så det blir ett jäkla hopp upp till en R tyvärr :/
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ja, hade hellre gått på en R men har fått ett bra pris på en standard 2013 så det blir ett jäkla hopp upp till en R tyvärr :/

Aha... Men det finns säkert eftermarknadsfjädrar typ Öhlins att använda som passar din vikt. Kommer ju dock också med en prislapp såklart.
 

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple, 2009
Street Triple, 2009, 1290 mil, nya däck, välvårdad och omsorgsfullt skött - säljes, 58 000:-
/Oskar
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Vit Street Triple R modellår 2013 med ABS, strax över 1300 mil. Servad enligt bok, senast i september. Uttagen maj 2013, en ägare. Flyscreen, belly pan, Triumph original värmehandtag, frame protector kit, fork protector kit, Evotech tailtidy, Evotech bobiner. Nya Metzeler Roadtech Z8 beställda men ännu inte levererade. Är det den billigaste R med ABS i Sverige om jag säger 78000? Prissatt för snabb och smidig affär. Får jag inte nära begärt pris inom några dagar byter jag hellre in den.

PM för kontakt.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
sɐəɹpuɐ;5997409 skrev:
Vit Street Triple R modellår 2013 med ABS, strax över 1300 mil. Servad enligt bok, senast i september. Uttagen maj 2013, en ägare. Flyscreen, belly pan, Triumph original värmehandtag, frame protector kit, fork protector kit, Evotech tailtidy, Evotech bobiner. Nya Metzeler Roadtech Z8 beställda men ännu inte levererade. Är det den billigaste R med ABS i Sverige om jag säger 78000? Prissatt för snabb och smidig affär. Får jag inte nära begärt pris inom några dagar byter jag hellre in den.

PM för kontakt.

Ducce?? =)
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F

Nej, tyvärr. Hur snygg en 899 Panigale än är inser jag att jag gillar att köra mycket och långt och att det inte är rätt motorcykel för mig.

Vad det blir, om det ens blir ett byte, återkommer jag till. Annars är jag väldigt nöjd med min Street Triple.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Idag pillade jag dit undertrayen som kom häromdagen. Det var riktigt busenkelt, av med sadeln, sidokåporna (två insex var), sedan fyra torx för undertrayen och två plastexpanders under sadeln. Av med gamla, på med nya.

Före:

13724208345_6068ab92a2_h.jpg


13724204615_d7d0269be1_h.jpg


Efter:

13724602974_6b07a1e35c_h.jpg


13724196045_5f8a2552b3_h.jpg


Mycket nöjd! Nu väntar jag bara på mitt Arrow-slipon!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Idag pillade jag dit undertrayen som kom häromdagen. Det var riktigt busenkelt, av med sadeln, sidokåporna (två insex var), sedan fyra torx för undertrayen och två plastexpanders under sadeln. Av med gamla, på med nya.

Före:

13724208345_6068ab92a2_h.jpg


13724204615_d7d0269be1_h.jpg


Efter:

13724602974_6b07a1e35c_h.jpg


13724196045_5f8a2552b3_h.jpg


Mycket nöjd! Nu väntar jag bara på mitt Arrow-slipon!

Snyggt!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ja och nu åkte singelcutsen på där bak igen, så jeffla mycket snyggare med. Ska skydda den med lackskyddsfilm så kan väskan repa bäst den vill.

Nu vill jag mycket gärna ha mitt Arrowblås!!
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jag vill säga tack och hej för den här gången i den här tråden. Triplen är såld och i garaget står istället en japansk V4. Så kan det gå.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
sɐəɹpuɐ;5999867 skrev:
Jag vill säga tack och hej för den här gången i den här tråden. Triplen är såld och i garaget står istället en japansk V4. Så kan det gå.

KÖpt en lastbil? Eller ett tåg kanske?! ;) :tungan
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Nybliven (30 mil) Triple R ägare, gôrskoj cykel må jag säga, men... Sicken begränsad inkörningsperiod, max 5000 varv första 48 milen, sedan upp till endast 6000 osv... Hur resonerar ni andra kring denna inkörningsperiod?
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Nybliven (30 mil) Triple R ägare, gôrskoj cykel må jag säga, men... Sicken begränsad inkörningsperiod, max 5000 varv första 48 milen, sedan upp till endast 6000 osv... Hur resonerar ni andra kring denna inkörningsperiod?
Köpte min i Göteborg och körde den lugnt hem till Stockholm, varierade varvtalen och växlade en del. Pendlade en del i Stockholm och vips så var jag uppe i ca 100 mil och service. Sedan har jag gasat på. Säkert många som inte kan hålla sig. Jag resonerade som så att den kostade en slant och då är det bäst att följa "råden" så gott det går och med en långkörning direkt så är den tråkiga biten snart över.

Just nu är den inne på service (1000 mil) och däckbyte.
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Köpte min i Göteborg och körde den lugnt hem till Stockholm, varierade varvtalen och växlade en del. Pendlade en del i Stockholm och vips så var jag uppe i ca 100 mil och service. Sedan har jag gasat på. Säkert många som inte kan hålla sig. Jag resonerade som så att den kostade en slant och då är det bäst att följa "råden" så gott det går och med en långkörning direkt så är den tråkiga biten snart över.

Just nu är den inne på service (1000 mil) och däckbyte.



Ok ok. Det är ju en fördel att få till en långkörning direkt, ska försöka hitta mig någon "ursäkt" om det nu inte blir en hel del mil i Påsk :) Körde de senaste 25 mil mestadels motorväg, blev dåligt med variation vad gäller varvtal och växling på en sådan körning - så det får jag förbättra framöver, ta småvägar istället.

Men du höll på med inkörning till förstaservicen alltså. Är som du säger, frågan är om man kan hålla sig till de rekommenderade 160 mil. Kan tycka lite väl små hopp, från 5000 till 6000 osv....
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ok ok. Det är ju en fördel att få till en långkörning direkt, ska försöka hitta mig någon "ursäkt" om det nu inte blir en hel del mil i Påsk :) Körde de senaste 25 mil mestadels motorväg, blev dåligt med variation vad gäller varvtal och växling på en sådan körning - så det får jag förbättra framöver, ta småvägar istället.

Men du höll på med inkörning till förstaservicen alltså. Är som du säger, frågan är om man kan hålla sig till de rekommenderade 160 mil. Kan tycka lite väl små hopp, från 5000 till 6000 osv....

Min var en provkörningshoj, tog ut den vid 77 mil. Den är nog inte myskörd de första milen och jag brassade på direkt också. Funkar finfint än så länge... Sen kan man väl undvika att ligga på varvtalsstoppet i början kanske, i övrigt tror jag bara det är att köra på.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Det bästa med inkörning är att risken med att bli av med körkortet eller böter är mindre. Det finns många teorier om det och kolla trådar här på forumet. Med handen på hjärtat så kollade jag inte varvtalen så noga men de första 50 milen försökte jag köra med varierade varvtal och växla upp och ned, inte segdra m.m. Använde runt 50 procent gas, puttrade omkring som en er6 typ... ;) Efter 80-100 mil med detta så var det full spätta. Att köra så i 160 mil kan ingen klara...
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Min var en provkörningshoj, tog ut den vid 77 mil. Den är nog inte myskörd de första milen och jag brassade på direkt också. Funkar finfint än så länge... Sen kan man väl undvika att ligga på varvtalsstoppet i början kanske, i övrigt tror jag bara det är att köra på.

I see, ja ne den vart kanske inte så snällt inkörd nej ;) Kommer följa restriktionerna till förstaservicen, sedan får man se hur länge man står ut :)
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Det bästa med inkörning är att risken med att bli av med körkortet eller böter är mindre. Det finns många teorier om det och kolla trådar här på forumet. Med handen på hjärtat så kollade jag inte varvtalen så noga men de första 50 milen försökte jag köra med varierade varvtal och växla upp och ned, inte segdra m.m. Använde runt 50 procent gas, puttrade omkring som en er6 typ... ;) Efter 80-100 mil med detta så var det full spätta. Att köra så i 160 mil kan ingen klara...

...o ja, ingen risk - aldrig varit så här laglydig :) Tack för tipset, ska kolla in andra trådar. Precis, 160 känns bra avlägset...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top