Triumph Street Triple-tråden

Street Triple, 2009, 1290 mil, nya däck, välvårdad och omsorgsfullt skött - säljes, 58 000:-
/Oskar
 
Vit Street Triple R modellår 2013 med ABS, strax över 1300 mil. Servad enligt bok, senast i september. Uttagen maj 2013, en ägare. Flyscreen, belly pan, Triumph original värmehandtag, frame protector kit, fork protector kit, Evotech tailtidy, Evotech bobiner. Nya Metzeler Roadtech Z8 beställda men ännu inte levererade. Är det den billigaste R med ABS i Sverige om jag säger 78000? Prissatt för snabb och smidig affär. Får jag inte nära begärt pris inom några dagar byter jag hellre in den.

PM för kontakt.
 
sɐəɹpuɐ;5997409 skrev:
Vit Street Triple R modellår 2013 med ABS, strax över 1300 mil. Servad enligt bok, senast i september. Uttagen maj 2013, en ägare. Flyscreen, belly pan, Triumph original värmehandtag, frame protector kit, fork protector kit, Evotech tailtidy, Evotech bobiner. Nya Metzeler Roadtech Z8 beställda men ännu inte levererade. Är det den billigaste R med ABS i Sverige om jag säger 78000? Prissatt för snabb och smidig affär. Får jag inte nära begärt pris inom några dagar byter jag hellre in den.

PM för kontakt.

Ducce?? =)
 

Nej, tyvärr. Hur snygg en 899 Panigale än är inser jag att jag gillar att köra mycket och långt och att det inte är rätt motorcykel för mig.

Vad det blir, om det ens blir ett byte, återkommer jag till. Annars är jag väldigt nöjd med min Street Triple.
 
Idag pillade jag dit undertrayen som kom häromdagen. Det var riktigt busenkelt, av med sadeln, sidokåporna (två insex var), sedan fyra torx för undertrayen och två plastexpanders under sadeln. Av med gamla, på med nya.

Före:

13724208345_6068ab92a2_h.jpg


13724204615_d7d0269be1_h.jpg


Efter:

13724602974_6b07a1e35c_h.jpg


13724196045_5f8a2552b3_h.jpg


Mycket nöjd! Nu väntar jag bara på mitt Arrow-slipon!
 
Idag pillade jag dit undertrayen som kom häromdagen. Det var riktigt busenkelt, av med sadeln, sidokåporna (två insex var), sedan fyra torx för undertrayen och två plastexpanders under sadeln. Av med gamla, på med nya.

Före:

13724208345_6068ab92a2_h.jpg


13724204615_d7d0269be1_h.jpg


Efter:

13724602974_6b07a1e35c_h.jpg


13724196045_5f8a2552b3_h.jpg


Mycket nöjd! Nu väntar jag bara på mitt Arrow-slipon!

Snyggt!
 
Ja och nu åkte singelcutsen på där bak igen, så jeffla mycket snyggare med. Ska skydda den med lackskyddsfilm så kan väskan repa bäst den vill.

Nu vill jag mycket gärna ha mitt Arrowblås!!
 
Jag vill säga tack och hej för den här gången i den här tråden. Triplen är såld och i garaget står istället en japansk V4. Så kan det gå.
 
sɐəɹpuɐ;5999867 skrev:
Jag vill säga tack och hej för den här gången i den här tråden. Triplen är såld och i garaget står istället en japansk V4. Så kan det gå.

KÖpt en lastbil? Eller ett tåg kanske?! ;) :tungan
 
Nybliven (30 mil) Triple R ägare, gôrskoj cykel må jag säga, men... Sicken begränsad inkörningsperiod, max 5000 varv första 48 milen, sedan upp till endast 6000 osv... Hur resonerar ni andra kring denna inkörningsperiod?
 
Nybliven (30 mil) Triple R ägare, gôrskoj cykel må jag säga, men... Sicken begränsad inkörningsperiod, max 5000 varv första 48 milen, sedan upp till endast 6000 osv... Hur resonerar ni andra kring denna inkörningsperiod?
Köpte min i Göteborg och körde den lugnt hem till Stockholm, varierade varvtalen och växlade en del. Pendlade en del i Stockholm och vips så var jag uppe i ca 100 mil och service. Sedan har jag gasat på. Säkert många som inte kan hålla sig. Jag resonerade som så att den kostade en slant och då är det bäst att följa "råden" så gott det går och med en långkörning direkt så är den tråkiga biten snart över.

Just nu är den inne på service (1000 mil) och däckbyte.
 
Köpte min i Göteborg och körde den lugnt hem till Stockholm, varierade varvtalen och växlade en del. Pendlade en del i Stockholm och vips så var jag uppe i ca 100 mil och service. Sedan har jag gasat på. Säkert många som inte kan hålla sig. Jag resonerade som så att den kostade en slant och då är det bäst att följa "råden" så gott det går och med en långkörning direkt så är den tråkiga biten snart över.

Just nu är den inne på service (1000 mil) och däckbyte.



Ok ok. Det är ju en fördel att få till en långkörning direkt, ska försöka hitta mig någon "ursäkt" om det nu inte blir en hel del mil i Påsk :) Körde de senaste 25 mil mestadels motorväg, blev dåligt med variation vad gäller varvtal och växling på en sådan körning - så det får jag förbättra framöver, ta småvägar istället.

Men du höll på med inkörning till förstaservicen alltså. Är som du säger, frågan är om man kan hålla sig till de rekommenderade 160 mil. Kan tycka lite väl små hopp, från 5000 till 6000 osv....
 
Ok ok. Det är ju en fördel att få till en långkörning direkt, ska försöka hitta mig någon "ursäkt" om det nu inte blir en hel del mil i Påsk :) Körde de senaste 25 mil mestadels motorväg, blev dåligt med variation vad gäller varvtal och växling på en sådan körning - så det får jag förbättra framöver, ta småvägar istället.

Men du höll på med inkörning till förstaservicen alltså. Är som du säger, frågan är om man kan hålla sig till de rekommenderade 160 mil. Kan tycka lite väl små hopp, från 5000 till 6000 osv....

Min var en provkörningshoj, tog ut den vid 77 mil. Den är nog inte myskörd de första milen och jag brassade på direkt också. Funkar finfint än så länge... Sen kan man väl undvika att ligga på varvtalsstoppet i början kanske, i övrigt tror jag bara det är att köra på.
 
Det bästa med inkörning är att risken med att bli av med körkortet eller böter är mindre. Det finns många teorier om det och kolla trådar här på forumet. Med handen på hjärtat så kollade jag inte varvtalen så noga men de första 50 milen försökte jag köra med varierade varvtal och växla upp och ned, inte segdra m.m. Använde runt 50 procent gas, puttrade omkring som en er6 typ... ;) Efter 80-100 mil med detta så var det full spätta. Att köra så i 160 mil kan ingen klara...
 
Min var en provkörningshoj, tog ut den vid 77 mil. Den är nog inte myskörd de första milen och jag brassade på direkt också. Funkar finfint än så länge... Sen kan man väl undvika att ligga på varvtalsstoppet i början kanske, i övrigt tror jag bara det är att köra på.

I see, ja ne den vart kanske inte så snällt inkörd nej ;) Kommer följa restriktionerna till förstaservicen, sedan får man se hur länge man står ut :)
 
Det bästa med inkörning är att risken med att bli av med körkortet eller böter är mindre. Det finns många teorier om det och kolla trådar här på forumet. Med handen på hjärtat så kollade jag inte varvtalen så noga men de första 50 milen försökte jag köra med varierade varvtal och växla upp och ned, inte segdra m.m. Använde runt 50 procent gas, puttrade omkring som en er6 typ... ;) Efter 80-100 mil med detta så var det full spätta. Att köra så i 160 mil kan ingen klara...

...o ja, ingen risk - aldrig varit så här laglydig :) Tack för tipset, ska kolla in andra trådar. Precis, 160 känns bra avlägset...
 
I see, ja ne den vart kanske inte så snällt inkörd nej ;) Kommer följa restriktionerna till förstaservicen, sedan får man se hur länge man står ut :)

Kom och kör in den på Kinnekulle 4/5 med SMC :) Då får du massa sköna mil och blir också kompis med hojen på ett helt nytt sätt! :fakta
 
Tjena grabbar!

Tänkte kolla med er vad ni kör för motorolja i era hojar. Ska byta på min nyköpta street 2009 snart och vet inte vad som har gått i motorn innan.

MVH // Marcus Petersson
 
Tjena grabbar!

Tänkte kolla med er vad ni kör för motorolja i era hojar. Ska byta på min nyköpta street 2009 snart och vet inte vad som har gått i motorn innan.

MVH // Marcus Petersson

Jag har kört i castrol på min när jag ställt av den på hösten, tycker den funkat bra. Körde 1000-mila på triumph center och jag vet inte vad de använder, men jag tycker det är svårare att lägga i neutralen nu när den är varm..
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top