Triumph Street Triple-tråden

Någon som har något att säga om Street Triple -13?

Är det en rolig och skottsäket hoj? Finns några på Blocket för drygt 50', men de verkar vara svårsålda. Tänkte man kunde göra ett klipp?
Hade en -12 r. Kan säga att den funkade kalas på både bana som gata. Skillnaden mot -13 är mest kosmetiska bortsett från abs.

Leta efter en 675r så har du bättre bromsar och vassare fjädring.

Hade inga som helst problem med min under de tre säsonger jag hade den. Annat än användarrelaterat, typ läckande gaffel pga bristande kompetens när det kom till wheelies.

Satte clipon på den för bankörning. Det passade mig sämre än styre motsvarande en ktm 690. (slutade med att jag hade tre styren att växla mellan. Tog 10 minuter att byta.)
 
Någon som har ungefärligt pris för 2000-mila servicen i huvudet på en 675? :)
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
 
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
Mejlade ett par firmor men fick bara svar av en som även är återförsäljare. 10k + ev tid/shims ifall ventilerna behövde justeras. :gnissla
 
Hallå folket! Väldigt länge sen jag var online. Funderar på att skaffa en Street Triple RS typ 2019 eller nyare. Jag köpte en helt ny Street Triple R -14 när den kom och körde typ 2-3 tusen mil på den. Vet att den va brutalt liten (jag är 191cm, 87kg) men sen kom RSen något år efter jag sålde min och den skulle vara högre tydligen. Någon här som är 190 och kör RS, hur funkar det?
 
Har mognat och bytt från Street till Tiger nyligen och har en annons ute under annonssidan om någon letar en hög komfortsadel (p/n T2304086) som passar Street Triple 2013-2016. Säljer även en tail-pack-väska (p/n A9510106) som passar till Daytona 675 och Street Triple 2013-2016.
 
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
 
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
Vill du ha körglädje så är en Street Triple väldigt lämplig. :tummenupp
Vill du köra fort kör du på bana och då ska du ha en R. Det för att framgaffeln visserligen fungerar i skyltad och lite plus hastighet men för bombarhastighet räcker den inte till. Fråga mig inte hur jag vet... :tungan
Vägen upp mot Skottvång är bucklig men Rv223 är ljuvlig utan större risk för Farbror Blå som du vet! :hej
 
Vill du ha körglädje så är en Street Triple väldigt lämplig. :tummenupp
Vill du köra fort kör du på bana och då ska du ha en R. Det för att framgaffeln visserligen fungerar i skyltad och lite plus hastighet men för bombarhastighet räcker den inte till. Fråga mig inte hur jag vet... :tungan
Vägen upp mot Skottvång är bucklig men Rv223 är ljuvlig utan större risk för Farbror Blå som du vet! :hej
Jo, där har vi nog kört några gånger känns det som ;-)
Siktar annars mot en Street Triple RS. Fåfäng som jag är.
 
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
Hade mycket skoj med min vita STR, på asfalt. Minsta grus så blev den direkt otäck. Efter några år hade jag kört alla asfalterade vägar inom 10mils radie och frun klagade högljutt på passagerarkomforten. Så här i efterhand kan jag erkänna att jag också fick känningar i knäna men förnekade det då. Tigern löser iallafall alla problem och nu kör jag sällan snabbare än 50 och helst så mycket grus som det går. Hög sittställning och sadelvärme fram och bak gör att turerna och säsongen är längre. Mognaden i fråga är väl kanske att jag nu jagar den perfekta sladden på någon ändlös grusväg i skogen snarare än våldsam fart rakt fram på asfalt (har aldrig raceat på bana). Det känns ungdomligare med fart på något sätt. Enda nackdelen är väl kanske att ungarna tycker den förra var snyggare. Och att Tigern är lite tung. Och att det går åt bakdäck i rasande fart numera.
 
Närå, jag har en RS -17 i garaget. Är inne på tredje året, inga planer på att sälja. Älskar'n!
Grattis till en finfin hoj!
 
Har haft min en månad nu och det jag var lite tveksam till innan köpet var komforten. Men det känns rätt bra där. 182 cm lång och sadeln är bra och sittställningen känns vettig. Skaffade en liten rökfärgad kåpa också, så nu funkar det till och med att köra lite motorväg när det inte går att komma undan.

Menyerna i displayen känns som att Triumph hade kunnat jobba lite mer på och tankmätaren får tuppjuck ibland, men det lär man sig med tiden.
Det jag är mest imponerad över är hur välbalanserad och smidig hojjen är. Triumph har verkligen lyckats med de kompromisser det alltid handlar om att konstruera en motorcykel. De känns liksom inte malplacerad någonstans. Lär till och med gå att köra Touring med den om man funderar lite extra kring packningen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top