Triumph Street Triple-tråden

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
Ser bra ut :tummenupp

Hur känns körställningen, handledsvinkeln?

Tack! Jag är mycket nöjd! Det är dock inte clipons utan ett svart lågt styre. Väldigt enkelt att byta. Körställningen är enormt skön! Handledsvinkeln var till att börja med besvärlig, men när jag roterade fram handtagen och allt annat på styret blev även det strålande. Som en helt ny hoj :yoparty
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Går det att minska fjädringen utan R på bakre? Tyckte det var väl svampigt senast på bana och det vore trevligt med lite hårdare bak, fram är kört utan R?

Sedan har jag en däckfråga, har kört ca 700 mil och har ett par månaders inspirerande jobbpendlande kvar innan dubbel bandag, ser fint ut med mönster men var fått en rätt så bred mittremsa. Byta direCkt ?
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Tja tänkte köpa kapell, vilken storlek tror ni passar ?

Storlek:
Small: 158 x 88 x 88cm
Medium: 190 x 85 x 145cm
Large: 220 x 104 x 147cm
X-Large: 250 x 124 x 150cm
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Går det att minska fjädringen utan R på bakre? Tyckte det var väl svampigt senast på bana och det vore trevligt med lite hårdare bak, fram är kört utan R?

Sedan har jag en däckfråga, har kört ca 700 mil och har ett par månaders inspirerande jobbpendlande kvar innan dubbel bandag, ser fint ut med mönster men var fått en rätt så bred mittremsa. Byta direCkt ?

Är väl hönstrappa på preloadinställningen bak på en icke-r, så det är ju bara att snurra den till ett fastare läge. Däremot är det väl ingen kompression och returinställning tror jag.

Mittremsan är väl en bedömingsfråga. Så länge du har mönster/gummi kvar, inte tycker det är äckligt om hojen tippar in i kurvorna så är det väl bara att köra vidare. Våtgreppet är i regel sådär om du har ordentlig touringplatta utan mönster, kan ju vara relevant om du pendlar.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Blev ägare till en ny Street Triple -13 idag :)

Tänkte sätta dit styrändsspegel, men efter jag skruvat bort den silvriga "brickan" i styränden så såg det jäkligt konstigt ut där bakom?! Går det att få bort joxet och sätta dit en styrändsspegel med expander, alternativt klämma fast den direkt på styret?

En annan grej, spände åt bakdämpen två snäpp och märkte att hela dämparen går att vrida på, inte fjädern alltså utan själva huvudet/fästet. Ska det vara så?
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Blev ägare till en ny Street Triple -13 idag :)

Tänkte sätta dit styrändsspegel, men efter jag skruvat bort den silvriga "brickan" i styränden så såg det jäkligt konstigt ut där bakom?! Går det att få bort joxet och sätta dit en styrändsspegel med expander, alternativt klämma fast den direkt på styret?

Det "går", men den sitter som berget den lilla rackaren. Det funkar att dra styrändspegeln med en M5(?) direkt i joxet om man kan få det att funka.

En annan grej, spände åt bakdämpen två snäpp och märkte att hela dämparen går att vrida på, inte fjädern alltså utan själva huvudet/fästet. Ska det vara så?

Den sitter ju på gummiupphängning, så den ger ju med sig litegrann, men den går väl inte att rotera?
Röra sig = ja
Snurra = näää
 

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Hising Island
Hoj
Super Blackbird
Provat den så kallade "ECU" reseten utan resultat. Hörde mig för på Johans MC i GBG, ev tändstift... Plockade loss tanken nu å dra åt helvete vilket ormbo! Blev änna orolig när jag såg alla kontakter.. Nån som har bytt stift själva och vet exakt vad jag behöver ta undan??? Lossat "bryggan" uppe på luftburken, men den verkar sitta i insugningsgummit, behöver man ta loss det och alla kontakter för att komma åt tändstiftsfanstyget??
=)
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Det "går", men den sitter som berget den lilla rackaren. Det funkar att dra styrändspegeln med en M5(?) direkt i joxet om man kan få det att funka.



Den sitter ju på gummiupphängning, så den ger ju med sig litegrann, men den går väl inte att rotera?
Röra sig = ja
Snurra = näää

Ok! Ska se vad som går att göra med styrändsspegeln.

Jo den går att snurra! Den satt fast från början när jag började spänna fjädern, sen när jag insåg att jag spänt den för hårt och skulle backa så "släppte" den. Så antar att jag måste spänna bulten uppe i ramen vid infästningen?! När jag snurrar på stötdämparen och samtidigt kollar ner på bulten uppifrån (vid tanken med sadeln borttagen) så ser man att den rör sig också.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top