Triumph Street Triple-tråden

Går det att minska fjädringen utan R på bakre? Tyckte det var väl svampigt senast på bana och det vore trevligt med lite hårdare bak, fram är kört utan R?

Sedan har jag en däckfråga, har kört ca 700 mil och har ett par månaders inspirerande jobbpendlande kvar innan dubbel bandag, ser fint ut med mönster men var fått en rätt så bred mittremsa. Byta direCkt ?

Tja tänkte köpa kapell, vilken storlek tror ni passar ?

Storlek:
Small: 158 x 88 x 88cm
Medium: 190 x 85 x 145cm
Large: 220 x 104 x 147cm
X-Large: 250 x 124 x 150cm

Går det att minska fjädringen utan R på bakre? Tyckte det var väl svampigt senast på bana och det vore trevligt med lite hårdare bak, fram är kört utan R?

Sedan har jag en däckfråga, har kört ca 700 mil och har ett par månaders inspirerande jobbpendlande kvar innan dubbel bandag, ser fint ut med mönster men var fått en rätt så bred mittremsa. Byta direCkt ?

Är väl hönstrappa på preloadinställningen bak på en icke-r, så det är ju bara att snurra den till ett fastare läge. Däremot är det väl ingen kompression och returinställning tror jag.

Mittremsan är väl en bedömingsfråga. Så länge du har mönster/gummi kvar, inte tycker det är äckligt om hojen tippar in i kurvorna så är det väl bara att köra vidare. Våtgreppet är i regel sådär om du har ordentlig touringplatta utan mönster, kan ju vara relevant om du pendlar.

Blev ägare till en ny Street Triple -13 idag :)

Tänkte sätta dit styrändsspegel, men efter jag skruvat bort den silvriga "brickan" i styränden så såg det jäkligt konstigt ut där bakom?! Går det att få bort joxet och sätta dit en styrändsspegel med expander, alternativt klämma fast den direkt på styret?

En annan grej, spände åt bakdämpen två snäpp och märkte att hela dämparen går att vrida på, inte fjädern alltså utan själva huvudet/fästet. Ska det vara så?

Blev ägare till en ny Street Triple -13 idag :)

Tänkte sätta dit styrändsspegel, men efter jag skruvat bort den silvriga "brickan" i styränden så såg det jäkligt konstigt ut där bakom?! Går det att få bort joxet och sätta dit en styrändsspegel med expander, alternativt klämma fast den direkt på styret?

Det "går", men den sitter som berget den lilla rackaren. Det funkar att dra styrändspegeln med en M5(?) direkt i joxet om man kan få det att funka.

En annan grej, spände åt bakdämpen två snäpp och märkte att hela dämparen går att vrida på, inte fjädern alltså utan själva huvudet/fästet. Ska det vara så?

Den sitter ju på gummiupphängning, så den ger ju med sig litegrann, men den går väl inte att rotera?
Röra sig = ja
Snurra = näää

Provat den så kallade "ECU" reseten utan resultat. Hörde mig för på Johans MC i GBG, ev tändstift... Plockade loss tanken nu å dra åt helvete vilket ormbo! Blev änna orolig när jag såg alla kontakter.. Nån som har bytt stift själva och vet exakt vad jag behöver ta undan??? Lossat "bryggan" uppe på luftburken, men den verkar sitta i insugningsgummit, behöver man ta loss det och alla kontakter för att komma åt tändstiftsfanstyget??
=)

Det "går", men den sitter som berget den lilla rackaren. Det funkar att dra styrändspegeln med en M5(?) direkt i joxet om man kan få det att funka.

Den sitter ju på gummiupphängning, så den ger ju med sig litegrann, men den går väl inte att rotera?
Röra sig = ja
Snurra = näää

Ok! Ska se vad som går att göra med styrändsspegeln.

Jo den går att snurra! Den satt fast från början när jag började spänna fjädern, sen när jag insåg att jag spänt den för hårt och skulle backa så "släppte" den. Så antar att jag måste spänna bulten uppe i ramen vid infästningen?! När jag snurrar på stötdämparen och samtidigt kollar ner på bulten uppifrån (vid tanken med sadeln borttagen) så ser man att den rör sig också.

image.jpg

Gick alldeles utmärkt att skruva fast styrändsspegeln med den befintliga skruven från original styränden :tummenupp

Angående den snurrande bakdämpen så lyfte jag bara på tanken och spände skruven lite.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing