Sverige idag..

Detta är en typ av argumentation som kan verka logisk vid första anblick men som snabbt faller isär när man tänker efter. En jämförelse:

"Varför ska just JAG sluta med våldtäkter? De våldtäkter jag utför är bara en obetydlig del av alla våldtäkter som sker, så även om jag slutar har det ingen betydelse!"

Man ska sluta med våldtäkter för att det är objektivt fel, och för att det är lätt att göra rätt.

Tyvärr har många i världen åsikten att om många gör fel, så blir fel rätt. Detta synsätt delar jag inte.

Som jag skrev tidigare har Sverige en unik position att vara i framkant när det gäller minskade utsläpp och miljötänk generellt. Vi har både ekonomin och kunnandet att kunna ta stora språng miljömässigt, utan att det behöver döda vår konkurenskraft eller minska vår levnadsstandard.
"Han ramlar, han ramlar! Årstalänken, precis innan avfarten upp mot dem hära partihallarna här...! I södergående, strax innan tunnlarna, innan rondellen, precis vid avfarten, ligger han på backen!"

Ajajaj vilken tankevurpa, brutal jävla highside :crash

Du jämför helt plötsligt utsläpp med våldtäkt och rättfärdigar detta med "logik"? :va

Ett sådant argument dras oftast bara av ett intellekt så snedvridet och bristfälligt att inga debatter hjälper :dummer

Lätt att göra rätt för vem? För dig som har råd med 100kr/l bensin? För dig som har råd med en ny dyr elbil? För dig som har råd att köpa dyra matprodukter? För dig vars intressen eller livsstil inte påverkas märkbart? För dig som anser sig ha rätt att bestämma över andra för deras eget bästa?

Eftersom du som nyss jämfört utsläpp med våldtäkt tycker jag du som självutnämnd våldtäktsman kan göra mänskligheten en stor fet tjänst, jag bidrar med ett par meter rep och fixar knuten, sen tar du ett litet steg för en man, ett jättesprång för mänskligheten :hihi
Eller passar den lösningen inte riktigt dig, Ers hycklande Majestät? :Bugar
Vad sägs som en 5-stjärnig hydda i Kongo utan el och rinnande vatten? Garanterat lågt klimatavtryck! :tummenupp Du kan göra skillnad redan idag :7peta

Eftersom du inte besvarat angående din misstänkta kappvändning vad gäller kärnkraft drar jag slutsatser därefter, klimatutsläppens hot mot mänskligheten bleknar i jämförelse med dina kognitiva utsläpp :mattias Imponerande när någon lyckas blanda ihop äpplen och päron och samtidigt kasta sten i glashus med så pass pompös självgodhet :rofl

EDIT: Ett hutlöst angrepp mot en tyrannisk självutnämnd våldtäktsman, hur ska detta tolkas? :wiggle

Detta är en typ av argumentation som kan verka logisk vid första anblick men som snabbt faller isär när man tänker efter. En jämförelse:

"Varför ska just JAG sluta med våldtäkter? De våldtäkter jag utför är bara en obetydlig del av alla våldtäkter som sker, så även om jag slutar har det ingen betydelse!"

Man ska sluta med våldtäkter för att det är objektivt fel, och för att det är lätt att göra rätt.

Tyvärr har många i världen åsikten att om många gör fel, så blir fel rätt. Detta synsätt delar jag inte.

Som jag skrev tidigare har Sverige en unik position att vara i framkant när det gäller minskade utsläpp och miljötänk generellt. Vi har både ekonomin och kunnandet att kunna ta stora språng miljömässigt, utan att det behöver döda vår konkurenskraft eller minska vår levnadsstandard.
Fast frågan här blir - varför ska just vi som redan har lägre utsläpp än de flesta andra plåga oss ännu mer - och svaret blir - Nej det ska vi inte :P

Hur många fordon äger du förresten, och hur många av dem är rena nöjesditon? Du har ju minst två hojar enligt din profil, hur miljövänligt är det? Du borde på sin höjd tillåtas cykla om du vill ha rätt att uttala dig. Det är inte så lite präktigt att sitta och predika om hur dåligt det är med utsläpp och att varje liten människa ska dra sitt strå till stacken om man inte ens lever som man lär... :7peta

Ditt resonemang att ALLA ända ner på individnivå bidrar i någon betydande omfattning hade jag möjligen kunnat acceptera från någon som bor i en handbyggd koja ute i skogen, livnär sig på rötter och bär och spenderar all vaken tid med att meditera för att sänka sin andningsfrekvens och minska sina utsläpp av koldioxid. Allt annat är rent jävla hyckleri, särskilt om man inte ens begränsar sig till att använd fossila drivmedel i minsta möjlig utsträckning och endast för nyttoändamål. Någon som äger minst två fossildrivna nöjesfordon har knappast rätt att tala om för oss andra hur vi borde resonera kring miljötänk... :dummer

Last edited:
Man kan ha hur många fordon som helst och vara miljöhjälte så länge man jämför sig med folk som ynglat av sig. Det griseriet kommer man aldrig ikapp.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back