Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bankmedel: Personliga dosor, Icabanken, Nordea, LänsförsäkringarOm du inte har bank-id hur kommer du åt bankmedel, sjukvård, Tradera, Blocket m.fl. - låter krångligt eftersom min bild av att inte ha bank-id är att man måste dyka upp personligen med id-kort.
Tillägg: Eller menar du att du inte har mobilt Bank-id
Sjukvård: Telefon eller Freja
Tradera: Var länge sedan jag köpte något på Tradera
Blocket: Var länge sedan jag köpte något på Blocket
Nej jag har inte Mobilt BankID och när jag rensade sonens Windowsdator från Kakor, så rök mitt BankID på dator.
Hur många tecken räcker till koden på Mobilt BankID enligt BankID ?
Räcker det med enbart siffror ?
Besvarat i inlägg, numera 6 siffror räcker....
Men läs Rockmorsans inlägg #21239 om göra det ännu svårare
Knepet sno folks MobilaBankID skrev gp.se om för några år sedan men då var det taxichaffisar i Borås som var utsatta.
Knepet var att betala för mycket för taxin. Memorera koden när chaffisen swischade tillbaka det som var för mycket.
Sedan nästa gång gänget fick samma taxichaffis så behövde dom låna chaffisens mobil.
Fick låna den. Och förde över chaffisens Mobila BankID till en egen mobil.
Taxi chauförerna anmälde såklart till polisen när de blivit av med allt de ägde plus var betalningsskyldiga för nya lån.
Sprack när polisen tog en tjej för snatteri i en butik i Borås och en polis beslöt sig för ta en titt i hennes mobil. Tror hon hade 7 Mobila Bank IDn i sin mobil. Bland annat de bestulna taxichaufförernas. Och då kom det i gp.se
Last edited: