Sverige idag..

Om du inte har bank-id hur kommer du åt bankmedel, sjukvård, Tradera, Blocket m.fl. - låter krångligt eftersom min bild av att inte ha bank-id är att man måste dyka upp personligen med id-kort.

Tillägg: Eller menar du att du inte har mobilt Bank-id
Bankmedel: Personliga dosor, Icabanken, Nordea, Länsförsäkringar
Sjukvård: Telefon eller Freja
Tradera: Var länge sedan jag köpte något på Tradera
Blocket: Var länge sedan jag köpte något på Blocket
Nej jag har inte Mobilt BankID och när jag rensade sonens Windowsdator från Kakor, så rök mitt BankID på dator.
Hur många tecken räcker till koden på Mobilt BankID enligt BankID ?
Räcker det med enbart siffror ?
Besvarat i inlägg, numera 6 siffror räcker....
Men läs Rockmorsans inlägg #21239 om göra det ännu svårare :)

Knepet sno folks MobilaBankID skrev gp.se om för några år sedan men då var det taxichaffisar i Borås som var utsatta.
Knepet var att betala för mycket för taxin. Memorera koden när chaffisen swischade tillbaka det som var för mycket.
Sedan nästa gång gänget fick samma taxichaffis så behövde dom låna chaffisens mobil.
Fick låna den. Och förde över chaffisens Mobila BankID till en egen mobil.
Taxi chauförerna anmälde såklart till polisen när de blivit av med allt de ägde plus var betalningsskyldiga för nya lån.
Sprack när polisen tog en tjej för snatteri i en butik i Borås och en polis beslöt sig för ta en titt i hennes mobil. Tror hon hade 7 Mobila Bank IDn i sin mobil. Bland annat de bestulna taxichaufförernas. Och då kom det i gp.se

Last edited:

På tiden att kriminella förlorar möjligheten få pass ett antal år efter straffet.​

Sverige ska inte exportera kriminella. Något att föregå med i EU !​

1768826086876.png

Så som jag fick det förklarat under en föreläsning någon gång under högskoletiden så skulle det inte ens fungera med 100% vindkraft över huvud taget, även om det alltid blåste tillräckligt, då det krävs viss energivolym eller "tryck" för att över huvud taget kunna förflytta elen längre sträckor genom nätverket. Hur mycket miljömupparna än önskar så skulle det alltså inte räcka med enbart vindkraft, det är helt enkelt så att vi behöver mer kraftfull produktion i form av kol-/olje-/kärn-/och/eller-vattenkraft för att över huvud taget kunna producera och distribuera elen genom landet. Sol-/vindgenererad kraft kan helt enkelt inte pumpas ut i systemet på ett adekvat sätt.
Ja så är det. Ren fysik.
Jämför kärnkraft på några få platser som med sina synkrongeneratorer (som STYR och stabiliserar elsystemet) avseende fas, spänning och frekvens) - mot 5-6000 vindkraftverk som har asynkrongeneratorer som "bara följer med".
En asynkrongenerator kan nämligen inte styra och stabilisera ett elnät.

Vi såg vad en alltför stor andel vind/sol kan innebära, då elsystemet i Spanien havererade!
Något de med koll givetvis förutspådde, man kan nämligen inte komma runt fysiska grundlagar.

Så är det i Tyskland ca 3 ggr så många Våldsdåd från extrem Vänster som från extrem Höger.
Likadant i Sverige ? Links = Vänster Rechts = Höger
1768922265801.png
Eller röstar alla som bombar och skjuter på Tidölaget ?

Last edited:
Så är det i Tyskland ca 3 ggr så många Våldsdåd från extrem Vänster som från extrem Höger.
Likadant i Sverige ? Links = Vänster Rechts = Höger
View attachment 524850
Eller röstar alla som bombar och skjuter på Tidölaget ?

Allt går ju att fixa med statistik, kallar man allt till höger om centerpariet för extremhöger får man ju upp siffrorna, medans man börjar räkna extremvänster till vänster om vänsterpartiet

Tyskland har väl en tydligare uppdelning, men också extemare extremister, på båda kanter

Elektrifiering har blivit ett honnörsord med anledning av klimatet, den gröna omställningen. ”Allt” ska elektrifieras. Men elektrifiering har en viktig nackdel som ingen nämner, säger Jan Blomgren, professor i tillämpad kärnfysik.

1769158077231.png
länk Jag minns löftet om EU's lägsta arbetslöshet blev till MA: "Det är ju bra att fler söker sig ut på arbetsmarknaden."
I klartext (s) arbetar idag för hög arbetslöshet för det är ju bra att fler söker sig ut på arbetsmarknaden.
Att vända kappan efter vinden.
Fy f-n tycker jag.

View attachment 524940
länk Jag minns löftet om EU's lägsta arbetslöshet blev till MA: "Det är ju bra att fler söker sig ut på arbetsmarknaden."
I klartext (s) arbetar idag för hög arbetslöshet för det är ju bra att fler söker sig ut på arbetsmarknaden.
Fy f-n tycker jag.

Man blir så glad att så många förstår till sist, och så klart stolt att man var före sin tid.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

View attachment 524940
Fy f-n tycker jag.

Inte så konstigt, Jimmie är ju mer eller mindre en institution i svensk politik.
Jag tror alla är på det klara med vad han står för.

Och så här i valårstider tycker jag regeringen och tidö har skött sig ganska bra.

En intressantare fråga hade kanske varit hur många som kan tänka sig honom som statsminister?

Man blir så glad att så många förstår till sist, och så klart stolt att man var före sin tid.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk
Glad för dig valpen!...men du förstår ju inte så mycket även om du tror det...bra att du va före din tid ..va det vid BSS tiden då? När du knackade bögar i gamla stan..Nä väx upp och skaffa lite hår på bringan löken! :krama

Inte så konstigt, Jimmie är ju mer eller mindre en institution i svensk politik.
Jag tror alla är på det klara med vad han står för.

Och så här i valårstider tycker jag regeringen och tidö har skött sig ganska bra.

En intressantare fråga hade kanske varit hur många som kan tänka sig honom som statsminister?
Nä Tack! :hjarta

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back