R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
mkt bra sleazzyy
datumet du efterfrågar står här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2303042&postcount=29
och notera nu, den ENDA som är till förfogande är P Sköld.
datumet du efterfrågar står här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2303042&postcount=29
och notera nu, den ENDA som är till förfogande är P Sköld.
EazyLiving skrev:2348501Problemet med SM idag är att varje klubb är suverän och att SM i sig inte anordnas av en gemensam organisation. Med det gnäll det varit mellan klubbarna och allt gammalt groll som finns i Svnesk RR (se bara på hur det gått till nere på Knudan) så tror jag det går käpprätt åy h-vete snart.
Jag tror på idén att man måste ha en gemensam organisation och kanske en typ av promotor. Det är nog det som lyft NM och SO tillvad det är idag. Kanske det ska vara Svemo om man bara får dit rätt personer som har lite energi att satsa på marknadsföring? Som det är nu sitter kanske inte riktigt rätt folk där och framför allt är de alldeles för få och representerar inte ens landets alla klubbar (någon som har sista datumet som nomineringarna till RR-sektionen ska vara inne?).
Sen får jag nog hålla med många i tråden här, att STCC som "reklamplats" för RR är förlegat. Racen må vara bra men tid, kostnad och mediavärdet har mer eller mindre blivit noll i år.
Mitt patentsvar på problemet:
- Vi kräver en förnyelse på Svemo
- En gemensam (och engagerad) promotor för alla SM-deltävlingar (med god kontakt med klubbarna)
- Skapar en marknadsföringsenhet inom RR som jobbar för tv-sändning i någon av de större kanalerna och att hitta sponsorer för detta.
- Att SuperBike delas upp i SuperStock och SBK igen (ger bättre plats för nykläckta A-förare och trimsugna, penningstina team har en klass att köra i ;o)
- Att vi tar hem SuperStock 600 till SM-helgerna
- Delar på SM och b-klasser till separat helger samt hittar 1-2 nya klasser så vi kan köra 2-dagars b-race
- Till sist så slänger vi ut motarden eller i alla fall minskar dem till 1 heat och 10 varv max
Om vi sen som förare slutar att gnälla på att andra inte gör något och istället satsar lite av vår lediga tid på att visa hojen och vår sport på gator och torg i den egna komunen så har vi snart lite mer publik och pengar på våra tävlingar.
/Micke