R2 skrev:
2359265 mjaha, men då backar jag mitt tyckande till en tidigare totalt sankskjuten idé..
Förarförening!
MEN då får du ju definiera Förarförening.
Jag tycker att Nordgrens jobb under mina tre år var fullkomligt lysande. Ambitiösa enkäter som presenterades för Svemo/SO. Behövs det så mycket mer?
Du har snackat på det här förr och jag kanske är slö i huvudet men vad skulle en förarförening göra?
För en utomstående känns det som att det är klubbarnas RR-sektioner som är den första svaga länken i en i övrigt rostig kedja - alldeles för få som gör grovgörat och allt för många som vill ha russina ur kakan dvs alla vill köra men ingen vill vara flaggis elle gå på möten på klubben.
valmers skrev:
2359258 ....
Fast visst måste man se framåt och se möjligheterna istället för svårigheterna. In med Cralle som promotor och ansikte utåt för svensk RR!
Naturligtvis ska man inte skjuta sig i förskott bara för att allt skiter sig ändå, MEN vad har svensk RR att erbjuda idag. Just nu känns det som vi står i ett vacuum mellan toppförare.
Det bästa vi kan erbjuda i en nationell serie just nu är inte tillräckligt bra. Förlåt mig alla gamla tältkamrater och depåkompisar, men jag ser inte tillräckligt många förare som når till den nivå som behövs dvs Carlbark/Cralle/KB/JanneHansson/Flygvapens*glömtnamn* och alla andra som jag har glömt bort.... Synsam/Veidec var frutkansvärt bra ett par år!
Det känns som det glappar just nu och där kan jag ta en term från yrkeslivet:
Svensk RR behöver solidifiera

sig. Organisation och förarare behöver stå på en solid grund vilket i slutänden innebär att bra förare behöver en stark organisation att luta sig emot när de tar klivit ut i hetluften.
Skulle vi i dagsläget få till en uppsving till fornstora glansdagar ala Veidec/Synsam skulle den serien innehålla alltför många förare som inte hade varit i närheten av en EM-poäng tror jag. Ska vi verkligen haussa en sån serie. Varför inte bara jobba på bred front tills vi återigen har en stor mängd riktigt vassa förare??
Eller har jag bara suttit och inbillat mig sen jag slutade lösa ut licensen??