Suzuki rgv250

Hej! kåporna passar utmärkt. Alla dekaler sitter rakt och snyggt. det finns en liten skönhetsfläck i klarlacken på ett ställe. Det är ABS plast vilket inte håller för en krasch! (om nu glasfiber gör det? , men glasfiber går att laga), och jag ska inte krascha.
Jag har bytt avgasrör sedan bilden togs, det ska vara ett rör på varje sida. Min aprilia fick ärva dessa rör, vilket krävde en del ombestyckning mot orginal. Det ingick inte något kåpglas i satsen från kina, men jag fann ett glas på ebay under 200kr. Hur går det med köp av VJ22 hojen? (banasvingen)
 
Hej! kåporna passar utmärkt. Alla dekaler sitter rakt och snyggt. det finns en liten skönhetsfläck i klarlacken på ett ställe. Det är ABS plast vilket inte håller för en krasch! (om nu glasfiber gör det? , men glasfiber går att laga), och jag ska inte krascha.
Jag har bytt avgasrör sedan bilden togs, det ska vara ett rör på varje sida. Min aprilia fick ärva dessa rör, vilket krävde en del ombestyckning mot orginal. Det ingick inte något kåpglas i satsen från kina, men jag fann ett glas på ebay under 200kr. Hur går det med köp av VJ22 hojen? (banasvingen)

Vad är det för pipor du kör med nu och vilken bestyckning?
Jag har tyga pipor på min och jag har bestyckat mig gråhårig utan att få det riktigt bra.
(Kan tilläggas att den gick bra med original bestyckning och pipor:huvet)
 
det finns endast en märkning på piporna, not for highway use, men jag anar att det är ARROW pipor, då jag jämfört med en bild förut. De var svarta när jag köpte de, men polerade bort färgen. det är en liten ljuddämpare (bakre mynningen 24 mm) som sitter påträdd på stingern, och den är fäst med två fjädrar, under och över stingern. Vid avgasporten är det en hylsa, där man sticker in avgasröret mellan ett inre och ett yttre rör. Vi började på 370 och då bluddrade motorn rejält på rakan (då powerjet munstycket kopplas in), men gick fint i de kurviga partierna. Vi minskade successivt till 320 på bägge cylindrarna. Om du inte har dubbelt av alla munstycken kan du testa med 370-360 eftersom Aprilia orginal har olika munstycken redan orginal. Det är orginal luftbox med filter på, men mellanväggen i locket är öppnad, vilket tillåter bägge cylindrarna att suga luft ur bägge inloppen i luftboxen. Färgen på stiften blev chokladbruna, inte vita, med 320 munstycken. Färgen längst bak vid ljuddämparen blev efter tre bandagar brun utan någon oljekladd. Viss blånering av piporna, halvvägs fram mot "belly sektion" och där stingern ansluter till den bakre konan. Mina erfarenheter från mopperacing tillät mera blånering/värme, men då är rakorna kortare och priset vid överhettning betydligt lägre. Blir du lite klokare av allt det här? om den går bra med orginalbestyckning återgå till det, men kanske ska du öka till 280-290 för säkerhetsskull? TYGA pipor, min kompis Henrik (Lakrits) åker med sånna, och enligt uppgift har han orginal bestyckning. Mynningen på TYGA minns jag är rejält stor bak vid ljuddämparen. Det är ingen risk för överhettning beroende på det.
 
okej, härligt att dom passade! Ja har köpt en 91:a som är i ganska dåligt skick. De var därför ja va intresserad av hur kåpornas skick va.
 
det finns endast en märkning på piporna, not for highway use, men jag anar att det är ARROW pipor, då jag jämfört med en bild förut. De var svarta när jag köpte de, men polerade bort färgen. det är en liten ljuddämpare (bakre mynningen 24 mm) som sitter påträdd på stingern, och den är fäst med två fjädrar, under och över stingern. Vid avgasporten är det en hylsa, där man sticker in avgasröret mellan ett inre och ett yttre rör. Vi började på 370 och då bluddrade motorn rejält på rakan (då powerjet munstycket kopplas in), men gick fint i de kurviga partierna. Vi minskade successivt till 320 på bägge cylindrarna. Om du inte har dubbelt av alla munstycken kan du testa med 370-360 eftersom Aprilia orginal har olika munstycken redan orginal. Det är orginal luftbox med filter på, men mellanväggen i locket är öppnad, vilket tillåter bägge cylindrarna att suga luft ur bägge inloppen i luftboxen. Färgen på stiften blev chokladbruna, inte vita, med 320 munstycken. Färgen längst bak vid ljuddämparen blev efter tre bandagar brun utan någon oljekladd. Viss blånering av piporna, halvvägs fram mot "belly sektion" och där stingern ansluter till den bakre konan. Mina erfarenheter från mopperacing tillät mera blånering/värme, men då är rakorna kortare och priset vid överhettning betydligt lägre. Blir du lite klokare av allt det här? om den går bra med orginalbestyckning återgå till det, men kanske ska du öka till 280-290 för säkerhetsskull? TYGA pipor, min kompis Henrik (Lakrits) åker med sånna, och enligt uppgift har han orginal bestyckning. Mynningen på TYGA minns jag är rejält stor bak vid ljuddämparen. Det är ingen risk för överhettning beroende på det.


Det satt i 280/290 när jag köpte den (helt original), hade den nerplockad i över ett år och bytte där nån gång under renovering till tyga pipor, pipercross filter och öppnade upp lite, tänkte han skulle behöva gå fetare så stoppade i 290/300 Den går dock som skit vid 8k-rpm och storknar vid full gas, då man måste mjölka gasen. sen drar den fint vid 10k-rpm igen. men där emellan är hemskt.
Jag har trott att jag har överbetyckat och gått för fett men du hade många storlekar större ser jag. och jag har provat mycket där emellan utan nå vidare resultat.
Men du menar alltså att man kan ha samam storlek på cylinder 1&2?
 
Det stämmer som du säger att orginal är det olika storlekar på huvudmunstycket. En trimpipa kan skilja från orginal på olika sätt. Röret mellan avgaspipan och ljuddämparen, "stingern" blir ofta olika lång. Därför kan bestyckningen skilja beroende på hur mycket motstånd/värmeuppbyggnad som blir i pipan. någon tillverkare hade grövre rör på den längre stingern för att kompensera den effekten. Är stingern och mynningen i ljuddämparen väldigt stor (25-27mm ) dräneras den varma gasen fortare ut ur röret,
mindre diameter(22-24mm) gör att värmen stannar kvar lättare. Högre värme gör avgaspulsen kraftigare, vilket ökar effekten. Så precis innan kolven vill smälta kan motorn gå som bäst! Kolla för säkerhetsskull att du har alla solenoider rätt kopplade så förgasarna fungerar ordentligt. Det är lätt att koppla fel eller glömma en slang när man mekar ihop hojen efter en längre tid. Ja, man kan ha samma storlek på munstycken, om de får samma förbränningsfärg på tändstiftet när man testar den. Orginal blir det samma färg trots olika munstycken. Bästa sättet att söka rätt munstycke är att läsa av förbränningsfärgen på bägge stiften. Brorsans Aprilia går med öppna filter och han har runt 380 i munstycken. När vi körde jetski kom det ett trimtillbehör som duschade vatten in i avgaspipan, för att kyla avgaserna på mellanvarv, då slockar avgaspulsen för att sedan återkomma när motorn varvade mera och vatteninsprutningen upphörde. Det kändes som om avgasröret blev avstämt för ett bredare varvtalsregister.
Citat från atlaticjetsport:
Engine Tuners are finding that by injecting water into a pipe/ waterbox (or stinger) independently they can greatly improve acceleration. Additional exhaust backpressure increases top end power without sacrificing bottom end.


Output # 1, choose from 4 different RPM settings for "Water 1 On" and 16 for "Water Off" to control water injected in the headpipe.
Output # 2, choose from 4 different RPM settings for "Water 2 On". Water 2 turns off at 10,000 RPM. Or, the “On Time” that you preset! This is designed for the Waterbox or Stinger(s).
Lycka till med bestyckningen!
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top