Stiggy till arbetsförmedlignen?

Chrille skrev:
Helt uppriktigt - Med tanke på min egen historik med mekanik och allmänna misstro mot extremt små marginaler så hade jag inte valt att tävla på Skölds superducce om jag så hade en oljeshejks plånbok. Ett bryta pga maskin fel är det absolut värsta som kan hända mig. Skulle jag någonsin hitta det som saknas och klassa upp så är det bara superbike på en tusing eller 600std som är intressant. Se mina tidigare referenser till Volvo Orginal....

Bra racing skapas av förarna, inte av materialet.

Ok, det är ju som sagt ett personligt tycke och smak. Standardracing enligt mig är bra racing om förarna är bra och jämna. Den andra sortens racing är enligt mig för att det är racing på den absolut yttersta gränsen. Exempelvis som i formel 1 och motoGP, eller som WSBK var förut.
 
oFFkeFF skrev:
Ok, det är ju som sagt ett personligt tycke och smak. Standardracing enligt mig är bra racing om förarna är bra och jämna. Den andra sortens racing är enligt mig för att det är racing på den absolut yttersta gränsen. Exempelvis som i formel 1 och motoGP, eller som WSBK var förut.

Formel1 är ju ett praktexempel på vad som händer när det är för fritt. Hur många omkörningar per säsong var det för några år sen???
Grejerna kan bli FÖR bra och därigenom ointressanta....
 
Chrille skrev:
Formel1 är ju ett praktexempel på vad som händer när det är för fritt. Hur många omkörningar per säsong var det för några år sen???
Grejerna kan bli FÖR bra och därigenom ointressanta....

Och likförbannat så satt en femtedel av världen och tittade på det...
Men visst, det blir inte lika kul när någon person eller team blir alldeles för överlägsen.
 
Jag personligen tror inte ett dugg på att den breda massan är helt ointresserade av racers/prototyper/formelbilar/whatever...
Folk åker inte på RR-tävlingar för att se på R6:or eller RS250R, de åker för att se racingen. Hade 125R varit ett getingbo istället för Håkan Olssons privata lekstuga så hade den klassen blivit skitpopulär. Nu är det istället Veidec som är ett getingbo och dessutom promotad som fn iom STCC/TV, då blir den klassen populär. Tror inte det har att göra med att det är standardcyklar folk kör på.

Vem kan tex med handen på hjärtat säga att 125 VM bjuder på trista race?
Det är där skon klämmer tror jag åtminstone.....

Sen vilka hojar som är bäst/roligast osv är ju upp till varje enskild individ at bestämma(konstlad diplomati för en stund :lol )
 
jo, men det är ju även så på svensk nivå att mc handlarna har haft en del att "säga" i detta, dom har dragit nytta av synsam/veidec.

Chris Ash skrev:
Jag personligen tror inte ett dugg på att den breda massan är helt ointresserade av racers/prototyper/formelbilar/whatever...
Folk åker inte på RR-tävlingar för att se på R6:or eller RS250R, de åker för att se racingen. Hade 125R varit ett getingbo istället för Håkan Olssons privata lekstuga så hade den klassen blivit skitpopulär. Nu är det istället Veidec som är ett getingbo och dessutom promotad som fn iom STCC/TV, då blir den klassen populär. Tror inte det har att göra med att det är standardcyklar folk kör på.

Vem kan tex med handen på hjärtat säga att 125 VM bjuder på trista race?
Det är där skon klämmer tror jag åtminstone.....

Sen vilka hojar som är bäst/roligast osv är ju upp till varje enskild individ at bestämma(konstlad diplomati för en stund :lol )
 
R2 skrev:
jo, men det är ju även så på svensk nivå att mc handlarna har haft en del att "säga" i detta, dom har dragit nytta av synsam/veidec.

Jo men det är det jag menar med promotion(om jag nu uppfattade dig rätt)

Hur många Chesterfieldlackade RS125 och 250 såldes inte i Sydeuropa tex då Biaggi var herre på täppan.....? Menar bara att det inte bara är standardklasser som handlarna kan dra nytta av.
 
R2 skrev:
jo, men det är ju även så på svensk nivå att mc handlarna har haft en del att "säga" i detta, dom har dragit nytta av synsam/veidec.

Vetifanken om de hade så mycket att säga till om egentligen, de bidrar inte med särskilt mycket pengar till veidec iaf..
 
En sak med standard kontra prototyp, är att just prototyp är att testa saker man kanske inte kunnat testa annars, vad funkar under rejs etc.
När man inte får ändra på saker på en standardhoj bidrar det inte särskilt mycket till utvecklingen, iaf inte i samma takt, som man gör inom exempelvis motogp..
 
oFFkeFF skrev:
En sak med standard kontra prototyp, är att just prototyp är att testa saker man kanske inte kunnat testa annars, vad funkar under rejs etc.
När man inte får ändra på saker på en standardhoj bidrar det inte särskilt mycket till utvecklingen, iaf inte i samma takt, som man gör inom exempelvis motogp..

Helt rätt MotoGP ger mycket input till utvecklingen av tex Blade, R1, ZX10 och deras syskon....mfl.

250R ger mycket input till Honda MT5, Mariner 10hk, Vespor och mycket mer.















:lol :lol :rofl :hihi

Alla som inte tycker att FellOff bjöd på den räcker upp handen...

HAHAAA I kill myself!!
alf.jpg
 
Chrille skrev:
Helt rätt MotoGP ger mycket input till utvecklingen av tex Blade, R1, ZX10 och deras syskon....mfl.

250R ger mycket input till Honda MT5, Mariner 10hk, Vespor och mycket mer.

:lol :lol :rofl :hihi

Alla som inte tycker att FellOff bjöd på den räcker upp handen...

HAHAAA I kill myself!!
alf.jpg


HAHA, okejdå, fast jag och bjOrn konstaterade precis att du har kört Kawa trepip om utvecklingen baserat sig på volvo orginal cup och folkrejs :D
 
valmers och Chrille kan få testa min hoj i sommar, om de törs, så får vi se om de tycker de är för mesiga och karaktärslösa. OK?

*You crash - you pay.*
 
Last edited:
Goodstuff skrev:
valmers och Chrille kommer få testa min hoj i sommar, om de törs, så får vi se om de tycker de är för mesiga och karaktärslösa. OK?

*You crash - you pay.*
Jag oxå snälla :)
 
oscar skrev:
Visst hade det varit kul, men jag tror han bangar! Förmodligen hade han väl kammat hem Veidec mm, men han vågar nog inte riskera att inte vinna. Vore väl lite pinsamt...

:hjälm Stiggy är ju helt kass å har väldigt sällan å alldrig visat nåt bra resultat i vm! han har väll som bäst en 8:onde plats eller nåt sånt mest pga av att typ hälften bröt, minst! skulle vara kul att se honom i veidec så man får se vad han går för! :3freak
 
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.

Sen får ni tycka/tro och hoppas vad ni vill. Jag tycker iaf det är kul så länge vi har en svensk i GP VM vare sig det går bra eller inte.
 
valmers skrev:
Nej, men hojarna är mesiga. Här måste jag nog lägga in :D
Jag måste nog fråga om du hade rossis hoj och körde mot fjolårets vm 1a i 125 skulle du spöa honom då ? Jag vet hur stor skillnad det är mellan sm . em . vm ! säg aldrig att Johan är kass förrän du vet motståndet :fatta!
 
zodiak skrev:
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.

Sen får ni tycka/tro och hoppas vad ni vill. Jag tycker iaf det är kul så länge vi har en svensk i GP VM vare sig det går bra eller inte.



Han bor väl i spanien? såg att han var hemma igår eller nåt iofs.
 
zodiak skrev:
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.QUOTE]

Aprililia!?!Molenaar kör ju Honda! :va
Sa han något om vilket team det är som Stiggy ska köra för?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top