Stiggy till arbetsförmedlignen?

Chris Ash skrev:
Jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon här höjt Stigefelt till skyarna. Han är bland världens 10-15 bästa 250-förare och det är vad vi sagt också.


Kan fortfarande inte förstå hur du kan placera stigefelt som en av världens 10-15 bästa 250 förare. Men redogör gärna för vilka 5 till 10 förare som hamnade före stigefelt totalt som egentligen är sämre och inte förtjänar sin placering. Sen kan man betänka att det finns bättre 250 förare än de som kör permanent i cirkusen. Japanska wild cards som Aoyama och Takahashi som enbart gjorde två starter förra året och placerade sig bättre än tex Stigefelt får vara ett talande exempel på detta.
 
Chris Ash skrev:
Jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon här höjt Stigefelt till skyarna. Han är bland världens 10-15 bästa 250-förare och det är vad vi sagt också.
Nej, nu friserar du verkligheten igen. Verkligheten är att han är bland världens 20-25 bästa moppeförare:

2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats
 
valmers skrev:
Nej, nu friserar du verkligheten igen. Verkligheten är att han är bland världens 20-25 bästa moppeförare:

2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats

Stiggy är iaf snabbare än både dig och mig, dessutom kör han VM, något som är få Svenskar förunnat.
 
GSXR1100R skrev:
Stiggy är iaf snabbare än både dig och mig, dessutom kör han VM, något som är få Svenskar förunnat.
Vilken merit :rolleyes: Stiggy är bra, men han är inte bättre än ovanstående fakta.
 
Banco skrev:
Kan fortfarande inte förstå hur du kan placera stigefelt som en av världens 10-15 bästa 250 förare. Men redogör gärna för vilka 5 till 10 förare som hamnade före stigefelt totalt som egentligen är sämre och inte förtjänar sin placering. Sen kan man betänka att det finns bättre 250 förare än de som kör permanent i cirkusen. Japanska wild cards som Aoyama och Takahashi som enbart gjorde två starter förra året och placerade sig bättre än tex Stigefelt får vara ett talande exempel på detta.

Förare som stiggy bör kunna köra ifrån..

Debon,faubel, olive, nigon, bataille, baldolini.
För de som tvivlar på hans kapacitet när det stämmer, kan ju titta på kvalet från argentina 1998.. Ett race han för övrigt kom 7'a i..
 

Bifogat

  • 113617.jpg
    113617.jpg
    55.4 KB · Visningar: 62
valmers skrev:
Vilken merit :rolleyes: Stiggy är bra, men han är inte bättre än ovanstående fakta.

Det ska bli intressant och se vad du säger om Wirdheim inte vinner f1-vm från sin testförarstol..
 
oFFkeFF skrev:
Det ska bli intressant och se vad du säger om Wirdheim inte vinner f1-vm från sin testförarstol..
Menar du att Stiggy är testförare alltså? Fattar inte parallellen.
oFFkeFF skrev:
Förare som stiggy bör kunna köra ifrån..

Debon,faubel, olive, nigon, bataille, baldolini.
För de som tvivlar på hans kapacitet när det stämmer, kan ju titta på kvalet från argentina 1998.. Ett race han för övrigt kom 7'a i..
Men herre gud, 1998? Det är ju sex år sedan! Ett (1) rejs!
 
valmers skrev:
Menar du att Stiggy är testförare alltså? Fattar inte parallellen.

Men herre gud, 1998? Det är ju sex år sedan! Ett (1) rejs!

Ja, det kommer väl ta dig 6 år att förstå att man inte VM på privatcyklar..
Eller från testförarstolar..
 
valmers skrev:
Menar du att Stiggy är testförare alltså? Fattar inte parallellen.

Men herre gud, 1998? Det är ju sex år sedan! Ett (1) rejs!

Jag tror inte att Stigefelt tillhör femton av de just nu snabbaste 250-förarna. Men oFFkeFF´s exempel visar tydligt att om han hade fått samma uppbackning och förutsättningar som många av hans dåvarande konkurrenter så hade även han uträttat stordåd. Det tror jag faktiskt.
 
Det är väl solklart egentligen? När Stiggy tar sig i mål blir han bland de 10-15 bästa. Det är inte speciellt dåligt. Sen hade han en del strul ifjol men det hade West också.

Aoyama och Takihashi kör på oerhört konkurrenskraftigt material och kan Suzuka som sin egen ficka. Släng ut dem i hela cirkusen och de hade hamnat betydligt längre ner i kön.

Precis som om Izutsu var en bättre förare än Bayliss och Edwards.....
 
De verkar inte helt vilsna på motegi heller då Aoyama slutade 5 och Takahashi 4. Det är rena spekulationer från min sida men jag skulle inte bli förvånad om dessa förare skulle placera sig mycket bra totalt sett i 250 VM. Men att påstå det utan stödjande argument vore lika dumdristigt som att placera Stigefelt bland världens 10-15 främsta 250 förare. Lägger ner detta nu, men det är alltid roligt att ventilera åsikter fram och tillbaka :)
 
Banco skrev:
De verkar inte helt vilsna på motegi heller då Aoyama slutade 5 och Takahashi 4. Det är rena spekulationer från min sida men jag skulle inte bli förvånad om dessa förare skulle placera sig mycket bra totalt sett i 250 VM. Men att påstå det utan stödjande argument vore lika dumdristigt som att placera Stigefelt bland världens 10-15 främsta 250 förare. Lägger ner detta nu, men det är alltid roligt att ventilera åsikter fram och tillbaka :)

Jo, de lär placera sig rätt jäkla bra, särskilt med tanke på att aoyama ska åka honda fabrikscykel som jag förstått det.
Han har dock helt klart kaliber för det.
 
oFFkeFF skrev:
Ja, det kommer väl ta dig 6 år att förstå att man inte VM på privatcyklar..
Eller från testförarstolar..
Vem har krävt att Stiggy (eller Wirdheim) ska vinna VM? Inte jag iallafall. Jag vill endast lyfta fram placeringsfakta. Stiggy är bra (för hundrade gången), men resultaten är svåra att bortse ifrån.
 
Banco skrev:
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?

Jag hoppas på att Stiggy kan få en nytändning...

... och jag håller inte med om det första heller:
Om man ska jobba åt ett italienskt stall och kommunikationen
med mekanikerna och andra i stallet är A och O för framgång
då är det intensivkurs i italienska som gäller. Allt snack om
språkbarriärer är oprofessionellt. :7peta
 
Saxat från Aprilia Germanys hemsida:

".....and hopefully it will now be possible to keep the same rider pairing for more than one year. "
 
hajen5 skrev:
Saxat från Aprilia Germanys hemsida:

".....and hopefully it will now be possible to keep the same rider pairing for more than one year. "
Läs "om våra förare skramlar ihop lika mycket pengar, eller mer, till nästa år, kan vi eventuellt tänka oss att behålla dem".
 
Det virket som Stiggy var overrasket over at han fikk tilbakemeldinger fra data-loggingen. Hvis teamet i fjor ikke gav meldinger fra loggningen, er det sabotasje. På dette nivået, er man sjansløs uten god feedback fra loggningen.
 
gthyni skrev:
Jag hoppas på att Stiggy kan få en nytändning...

... och jag håller inte med om det första heller:
Om man ska jobba åt ett italienskt stall och kommunikationen
med mekanikerna och andra i stallet är A och O för framgång
då är det intensivkurs i italienska som gäller. Allt snack om
språkbarriärer är oprofessionellt. :7peta

Tror inte det var någon direkt "språkbarriär" precis... Har själv pratat lite på Assen i fjor med sex st som jobbade åt Johan och även om dom var italienare så hade dom inga problem med engelskan!

Har däremot hört att Johan ville ha vissa inställningar på sin hoj som teknikerna nekade honnom att testa!? Visserligen hade dom mycket erfarenhet från andra förares inställningar men Johan hade säkert behövt testa ut mer för att lära sig hojen och vissa inställningar hade kanske passat hans körstil bättre än dom som teamet ville att han skulle köra på!
 
Vi kan väl "betta" lite om vilken placering det blir för Johan på första tävlingen!

Jag satsar 1 spänn på att han tar 13:e plats efter strul med bromsarna!

JB
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top