Stiggy till arbetsförmedlignen?

Axxexs skrev:
Tror inte det var någon direkt "språkbarriär" precis... Har själv pratat lite på Assen i fjor med sex st som jobbade åt Johan och även om dom var italienare så hade dom inga problem med engelskan!

Har däremot hört att Johan ville ha vissa inställningar på sin hoj som teknikerna nekade honnom att testa!? Visserligen hade dom mycket erfarenhet från andra förares inställningar men Johan hade säkert behövt testa ut mer för att lära sig hojen och vissa inställningar hade kanske passat hans körstil bättre än dom som teamet ville att han skulle köra på!

Som jag förstått det är det ett alltför vanligt problem inom GP-racing. Alex Barros och Little John hade samma problem med Erv Kanemoto som hade sina egna ideer och vägrade lyssna på deras önskemål, "detta funkade för Gardner så då funkar det för er med". Visst kan en förare vara ute och cykla helt ibland med sina ideer men som Jerry Burgess sade så hade både Doohan och Rossi ideer som han och mekarna visste skulle bli pannkaka, trots det så lät de dem prova det. Detta gör ju att föraren känner att han är med och påverkar samt verkligen kan testa vad han känner för och därför få en bättre uppfattning om hojen.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top