Stiggy till arbetsförmedlignen?

Nu hittade jag detta på sbracing.info

STIGGY TESTAR
===========
Hej bröder och systrar. I dag drog Stiggy
ner till Italien för att ekipera sig inför årets 250-VM, ArlenNess, Oxtar och Premier (bland annat). I fredags och lördags testkörde han för sitt nya team, Aprilia Germany (Estoril i Portugal).
Innan VM-premiären har han och brittiske stallkmraten ytterligare tre testperioder, samtliga i Spanien: Valencia, Barcelona och Jerez.
Med vänliga hälsningar: Anders Hallberg/IB Motorsport

Unofficial lap times – first day

Alex de Angelis - 1’44.0
Manuel Poggiali - 1’44.1
Fonsi Nieto - 1’44.9
Chaz Davies - 1’45.1
Hector Faubel - 1’46.0
Anthony West - 1’46.0
Dirk Heidolf - 1’47.1
Johan Stigefelt - 1’47.5


Unofficial lap times – second day

Alex de Angelis - 1’45.0
Manuel Poggiali - 1’45.3
Fonsi Nieto - 1’45.6
Anthony West - 1’45.8
Johan Stigefelt - 1’46.9
Hector Faubel - 1’47.0
Dirk Heidolf - 1’48.1



Kanske bara Aprilia Germany som fått ny sponsor då... :confused:
 
Jaha då är världens sämsta :hihi (eller hur är det nu :va ) moppeförare med i VM igen.
 
Stiggy kommer att köra 250GP VM, alla ni läktarracingspecialister som dissar Stiggy bör ta en funderare.

www.stiggy.com
 
Johan Stigefelt och aprilia germany skrev på kontraktet den 24 feb och han är klar att köra för dem i år!
 
Kul att det fixade sig. Oavsett om han inte kommer att vinna så är det ju kul med en svensk i GP VM.
 
Iofs så slutade testet lite illa, både chaz och stiggy vurpade tidigt under andra dagen. Stiggy efter 9 varv och Chaz efter 12..
Men de ska köra på valencia i helgen igen, stiggy med en svullen fot..
 
oFFkeFF skrev:
Iofs så slutade testet lite illa, både chaz och stiggy vurpade tidigt under andra dagen. Stiggy efter 9 varv och Chaz efter 12..
Men de ska köra på valencia i helgen igen, stiggy med en svullen fot..
No pain no gain.
 
Ha, Ha dom är inga stjärnor på att informera. På samma sida har de lyckats klämma in både att Stiggy inte ska åka för dem och att han faktsikt ska göra det... :D Att Stiggy (eller kanske snarare hans medhjälpare) uppdaterar sin hemsida ungefär var tredje månad gör det inte bättre. :hihi
 
Oro skrev:
Ha, Ha dom är inga stjärnor på att informera. På samma sida har de lyckats klämma in både att Stiggy inte ska åka för dem och att han faktsikt ska göra det... :D Att Stiggy (eller kanske snarare hans medhjälpare) uppdaterar sin hemsida ungefär var tredje månad gör det inte bättre. :hihi

Tror det varit ganska stressat sista tiden för alla.. När ingen vet hur det ska gå.
Hoppas det går bra i helgen för dem iaf.
 
1TestEst_StiggyFuss3.sml.jpg

http://www.250apriliagermany.com/04_feb estoril test.htm
Bra info faktiskt!
 
Herr Stappert verkar inte riktigt nöjd. Han har många sköna ordspråk för sig, dock. :)
 
Mattias skrev:
Herr Stappert verkar inte riktigt nöjd. Han har många sköna ordspråk för sig, dock. :)

In Germany we have a saying... :D

Tråkigt att testet blev såpass abrupt avslutat, kul med artikeln hur som helst. Det har varit hyfsat undernärt med info om Stiggys förehavanden under vintern. Kul att vi fortfarande har en svensk i GP-VM! :tummenupp
 
På MotoGP har de i alla fall lite info, vem vet det kanske kommer något på www.stiggy.com också någon gång


Johan Stigefelt already ‘at home’ with Aprilia Germany

Johan Stigefelt completed his first test with the Aprilia Germany team at Estoril last weekend and admitted that the experience felt like ‘returning home’, after a season with the Italian Abruzzo team. The Swedish rider finally signed to ride under the guidance of Dieter Stappert and his experienced team of technicians last week, fulfilling a long term ambition and raising his expectations for a second successive season in the 250cc World Championship.

“Maybe it’s a northern European thing but I felt comfortable with all the guys about ten minutes after meeting them at Estoril,” explained the 27 year old, who made his Grand Prix debut in 1997. “I’ve been wanting to ride for Dieter for the past three years but, for one reason or another, things haven’t worked out. Fortunately this time around everything was in the right place at the right time, I got my sponsors together and last week we eventually closed the deal. It’s also another year with Aprilia so that gives me the chance to continue on the same bike and learn its characteristics because I had a few difficulties setting it up last year. Generally I am very happy.




Stigefelt denies any bad feeling towards the Abruzzo team after their split, although he admits he is hoping for better treatment from Aprilia Germany in 2004. “I just get the feeling I will be given more equal treatment here,” he says. “Last season Anthony West was my team-mate and he got priority treatment from the team. That was fair enough because his results were better, especially at the start of the season, and I don’t hold anything against them – I have a good relationship with them – but maybe at times it was a bit too much.”

Aprilia Germany’s first test at Estoril with their new rider line-up of Stigefelt and Chaz Davies was hit by bad weather and, as a consequence, crashes for both riders. However, the experienced Swede saw enough to convince him that the team had the necessary potential to succeed. “It was a shame about the weather and the crash – I basically just stepped out a little onto the white line and, with it being wet, I went down. But the potential of the bike and the team is good. Chaz is a very friendly and funny guy but above all he is young, enthusiastic and talented, so I think we have a strong team. As I said before, I feel like I have been with them all for years and I’m really looking forward to the new season”.
 
Tyskarna kanske på pappret inte har så vassa grejer som Abruzzo, men jag tror att tyskarna kan förvalta sitt material bättre än Abruzzo som helt klart skruvade bort sig vid ett flertal tilfälle förra året.

Om nu Johan inte tar i för mycket i början utan får upp flytet och självkänslan så tror och hoppas jag att detta kan bli hans bästa säsong.
 
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?
 
Banco skrev:
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?

Nej, han är givetvis inte bättre än de resultat han presterar, men han kan göra topp10-resultat i 250-VM, är det dåligt eller?
 
Banco skrev:
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?
Utan att att fördjupa mig för mycket i ämnet så är jag ändå av uppfattningen att Abruzzo, och då framför allt till Wests nackdel, fipplade bort många värdefulla poäng mitt i säsongen med sina fjädringexpriment.
Men visst, Johan kunde ju nån gång oxå erkänna när han gjort en dålig prestation, det tror jag han PR mässigt skulle vinna på.
 
Banco skrev:
Om det inte vore för inkompententa mekaniker och språkbarriärer för stora att besegra i Abruzzo teamet så hade det givetvis gått bättre för Stigefelt. Ser med spänning fram emot de kommande framgångarna nu när han slipper klåparna i Abruzzo :rolleyes:

Varför kan det inte bara vara slut på ursäkter och inse att Stiggy faktiskt inte är bättre än resultaten han presterar?

Jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon här höjt Stigefelt till skyarna. Han är bland världens 10-15 bästa 250-förare och det är vad vi sagt också.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top