Spände lina över vägen - motorcyklist skadad

Min kusin som arbetade i Stockholm (numera pensionär) är hemma på semester i "ödebygderna" i västra Jämtland när det smäller till i bilen som nån skjutit ett skott. Han stannar bilen och kollar läget.
Det är en bil som kört av vägen och med en traktor på andra sidan vägen och wire över vägen håller "man" på att med att dra upp bilen.
Wiren hade träffat hans bil i främre fönsterstolparna och glidit över taket.
Han var på semester men jag tvivlar på att han lät bli tala om att han var polis när han talade med "bilbärgarna".
Inget fel med att dra upp en bil men man måste ju sätta upp varningar och spärra av vägen.

Som sagt så har polisen spänt upp plastband utan andra skyltar så jag vurpat iaf. Bilarna har passerat under liksom. Då var det inte så mkt förståelse initialt

Kan det va nån som sett den gamla kultrullen "Stone" från -74 ? I den filmen är det en mördare som spänner upp en tunn tråd över vägen när en MC kommer farande.

Jodå, det där har man hört talas om förr... har själv råkat ut för en taggtråd spänd över en väg när jag var i moppeålder, har några ärr kvar efter det fortfarande. Och hade en jävla tok som skröt om att han gjort det på en fest nån gång. Stämningen surnade till rätt fort när jag ifrågasatte hans existensberättigande, hans föräldrars uppfostring av honom, hans föräldrars släktskap och diverse annat...

Att göra en DNA-analys från en tex fiskelina idag kostar inte speciellt mycket för SKL att utföra och det görs faktiskt rätt ofta. Idag har poliser med sig kit och tar prover (vid mindre brott som misshandel/stöld etc) direkt på platsen när de kommer.

Jobbar som väktare och åker en hel del på inbrottslarm, när det varit inbrott och det finns minsta lilla blod på krossat glas etc så tar man prover för DNA analys och letar efter fingeravtryck. Det behövs idag inte mycket DNA för att man ska kunna urskilja DNA-strängar.

ha ha... salapolisen är jävla nötter! krimchefen är den som håller stället rullande när "scoutföreningen" förstör hålan....

Jag med... På moppe då jag var strax efter femton. Hade högt styre då eftersom det gick mycket fortare och genast gjorde att man var med i gänget:)

Kom åkandes i vårt bostadsområde, utan hjälm, och helt plötsligt svider det till som sjutton i handen och något snäppte till. Stöp direkt, mest pga att jag blev rädd tror jag.

Har märken kvar fortfarande över knogarna efter den händelsen och hade inte handen stoppat snöret hade jag fått det rakt på halsen (tack för det höga styret!!:yoparty).

Fick dessutom tag på slyngeln som gjorde det. Han låg bakom en häck och spanade. Han gjorde inte om just den grejen senare i sitt liv kan jag garantera:mad:

Last edited:
För ett antal år sedan var det nån som tryckte ner rakblad i springorna i vattenrutschbanan på Aqvakul i Malmö. Briljant med tanke på att det i stort bara är oskyldiga ungar som leker där. :död

Tror det hände i Hudik också.
Kommer mycket väl ihåg detta, var väl i början på 90-talet? Fick mig att aldrig åka vattenrutschbana något mer. :(
Minns att jag läste om en tjej som sprättade upp hela låret på rakbladet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti