Bra att du vet skillnaden. Vad var då din poäng med att gång på gång lyfta in utvisningar i diskussionen?Jag är fullt medveten om skillnaden, men du verkar ha svårt för att ta till dig den informationen. Vilket iofs är ett ganska genomgående och tråkigt tema hos dig.
Sen tror jag inte att publicera intervjuerna med Haavisto som gjorts på finska där han använder andra uttryck än det svenska underlättar för någon i denna tråd. Men visst vill du sitta och köra Google translate eller Speech-to-Text på länkar så säg till så gör jag det för dig framöver.
Edit: Här har du en artikel du kan börja träna med:
![]()
Nato | Oikeusministeri Henrikssonin mukaan lainsäädäntöä ei olla muuttamassa Turkin paineen alla: ”Suomen kurdit voivat jatkossakin luottaa Suomen tapaan hoitaa luovutuspyyntöjä”
Vieraan valtion tekemien luovutuspyyntöjen perusteet arvioidaan jatkossakin aina tarkasti, puolueettomasti ja oikeudellisesti, sanoo oikeusministeri Anna-Maja Henriksson.www.hs.fi
Kan även rekommendera denna med kommentarer från ordförande i HD i Sverige
![]()
Minst 19 på Erdogans lista har redan prövats och nekats utlämning
Minst 19 av de 33 utlämningar som Turkiet tidigare efterfrågat har redan prövats i svensk domstol – och nekats, visar DN:s genomgång.www.dn.se
Ärenden har prövats tidigare och kan nu inte omprövas trots som vi lovat att ändra lagar för underlättande av utlämning samt väga in Turkiets information, bevis och underrättelser? Och det får Erdogan att lägga ner sitt veto? Makes sense, tror alla blir nöjda.
Nej just det, du tycker ju inget. Du bara spammar väl vald ”information” utan syfte eller mening. Helt objektivt utvalda utan några värderingar.