Ska man vara orolig för Ryssland?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag hade ett par Teams-möten med samarbetspartners i Lviv idag. Efter det inser jag att stenskott i vindrutan är rätt ok.

Ryssjävlar. :zpy
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Om det nu var de som greps som är skyldiga och de greps där Ryssland hävdar så har de enligt Luka alltså åkt ner till gränsen mot Belarus och sett att den var bevakad för att sedan vända tillbaka in i Ryssland och mot den Ukrainska gränsen. Hur fort var de då tvungna att köra Renaulten i snitt?

Om han ljuger eller inte är inte hälften så intressant som varför han ännu en gång vill dra ner Putins byxor offentligt. Han måste tro att han vinner något på att jävlas lite då och då.

Det som borde göra att detta faller är varför dom i så fall valde att köra ner till den södra gränsövergången in till Vitryssland väster om Brjansk när det finns en mer nordlig som är 18 mil kortare körning från Moskva. Det är en kortare vägsträcka till ukrainska gränsövergången söder om Brjansk än vad det är till den till Vitryssland väster om Brjansk. Det är betydligt kortar till vitryska gränsen väster om Smolensk. Skulle dom till Vitryssland så vore den norra gränsövergången definitivt mer logisk. Den är helt öppen också. Mer öppen än gränsen mellan Danmark och Sverige. Åtminstone var det så 2019.

c5d23ac39c39bb022d3d72a129fad4da.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ah, Jacques som hävdar att Skripals råkade ut för matförgitning, att Navalny inte förgiftades av staten utan maffian, att ukrainare är nazister och att Rysslands invasion därmed är berättigad samt att massakern i Bucha inte inträffade eller att Ryssland inte beskjuter civila mål, osv.
Ledsen, men han har NOLL trovärdighet även om han faktiskt är god med att formulera ord, som sedan är baserade på felaktig information eller slutsatser.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det som borde göra att detta faller är varför dom i så fall valde att köra ner till den södra gränsövergången in till Vitryssland väster om Brjansk när det finns en mer nordlig som är 18 mil kortare körning från Moskva. Det är en kortare vägsträcka till ukrainska gränsövergången söder om Brjansk än vad det är till den till Vitryssland väster om Brjansk. Det är betydligt kortar till vitryska gränsen väster om Smolensk. Skulle dom till Vitryssland så vore den norra gränsövergången definitivt mer logisk. Den är helt öppen också. Mer öppen än gränsen mellan Danmark och Sverige. Åtminstone var det så 2019.
Du ska inte åka ned till Ukraina via Ryssland i sommar då?
Du borde inte ha några problem att komma in i Ryssland och att ta sig in i Ukraina är ju som du säger inget problem.
Tänkte om du ville göra ett försök att passera just den tänkta gränsposteringen mellan Ryssland-Ukraina och se om den är helt obevakad och man bara kan köra igenom...?
Det skulle få mig att ändra uppfattning om att det inte går.
Glöm inte att filma allt med hjälmkameran.
(y)
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Du ska inte åka ned till Ukraina via Ryssland i sommar då?
Du borde inte ha några problem att komma in i Ryssland och att ta sig in i Ukraina är ju som du säger inget problem.
Tänkte om du ville göra ett försök att passera just den tänkta gränsposteringen mellan Ryssland-Ukraina och se om den är helt obevakad och man bara kan köra igenom...?
Det skulle få mig att ändra uppfattning om att det inte går.
Glöm inte att filma allt med hjälmkameran.
(y)

Gränsen till Ukraina från Ryssland söder om Brjansk är bemannad men den går att passera om man är ukrainare. Gränsen från Ryssland till Vitryssland är obemannad. Helt öppen. Jag har varit vid gränsövergången till Vitryssland väster om Smolensk men passerade den aldrig. Vitryssland är det enda landet i Europa som jag inte besökt. Oavsett så är det inte logiskt att dra hela vägen ner till Brjansk om man tänker sig sig att ta sig in i Vitryssland. Den norra gränsen är helt öppen och betydligt närmare…. Det är som sagt närmare till Ukraina från Brjansk än till vitryska gränsen. Dom kan INTE varit vid vitryska gränsen och vänt. Det är nästan 45 mil t/r från där dom blev arresterade. 17 mil till Ukrainska gränsen. Dom hade hunnit 40 mil efter attacken söderut. Hade dom hunnit köra nästan 90 mil totalt inklusive t/r vitryska gränsen under dom timmarna? Glöm det. Totalt omöjligt såvidare dom inte kört varsin F1-bil.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Nytt år, ny vår, snart sommar och NYA TAG!

Kriget verkar inte ha nåt slut i sikte, så får man längta efter nån slags upptrappning istället? Krigarna håller ju på att bli gamla, med allt vad det innebär som artros, gikt mfl ålderskrämpor, om inte Putin själv trillar av pga leda, eller nåt annat psykosomatiskt. Är det inte dags att ta in dagisbarnen snart, så kanske det blir nåt gjort! Maken till långtråkigt krig, då var dom första två världskrigen mycket mer underhållande att följa.

.. inte för att jag följer det här kriget. Jag har roligare saker för mig. Stackars fan som får ideen att göra en film om det sen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SVT går in och granskar filmerna från gripanden.
Kommer till andra slutsatser än SvD.
Vem står bakom desinformationen? Snyggt gjort oavsett om CIA eller Kreml. 🐣
 

Bifogat

  • 1000047514.jpg
    1000047514.jpg
    665.4 KB · Visningar: 13
  • 1000047512.jpg
    1000047512.jpg
    696.1 KB · Visningar: 13
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top