Bra. Då vet du också att Finland och Sverige kommer att ta itu med Turkiets pågående utvisnings- eller utlämningsförfrågningar av terrormisstänkta skyndsamt och grundligt, med beaktande av information, bevis och underrättelser som tillhandahållits av Turkiye, och upprätta nödvändiga bilaterala rättsliga ramar för att underlätta utlämning och säkerhetssamarbete med Turkiye, i enlighet med Europeiska Konventionen om utlämning.Jag hävdar ingenting. Det är du som hävdar saker. Jag säger bara vad som står i avtalet.
Vi kommer med största sannolikhet bli bombarderade med information, bevis och underrättelser som vi ska undersöka grundligt och skyndsamt. Vem tror du kommer undersöka detta? Vem tror du kommer fatta beslut? Vem tror du kommer verkställa beslut? Sekretess, sekretess och sekretess.
Med tanke på att vi ska upprätta rättsliga ramar för att underlätta utvisningarna kan vi slänga allt vad svensk lagstiftning heter i papperskorgen. Dock ska vi fortfarande följa europeiska konventionen om utlämning.
Med detta i ryggen fortsätter du framhärda att vi inte lovat någon utlämning. Noll.
1. Vad var din poäng med att föra fram det?
2. Tror du det kommer bli noll?
3. Tror du Turkiet släpper vetot innan vi brutit nollan?
Jag vill också avsluta med att jag personligen hoppas vi kan skicka tillbaka så många kurder som möjligt för rättslig prövning i Turkiet. Markus sa det bra, win-win.