Ska man vara orolig för Ryssland?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Turkiet tycks tro att vi kommer utlämna några trots att vi lovat noll. De nöjer sig nog med ett vänligt nej från Ann Linde. Dessutom har vi ju utvisat ett par kurder de senaste åren så det räcker gott.
961C5F5F-3574-45A2-AF5C-2258ED491F5A.png
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte nödvändigtvis militärt.
Så länge Putler lever kommer han inte glömma eller förlåta.
Hans liv verkar ju gå ut på att hämnas på verkliga eller påhittade oförrätter.
Eller så är det inte så svartvitt som att Putin är sinnessjuk, döende och skall försöka utrota allt ukrainskt innan han avfyrar en atombomb mot Helsingfors.

Vem vet. Inte du. Vem vet. Inte jag. Tralalala.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Turkiet tycks tro att vi kommer utlämna några trots att vi lovat noll. De nöjer sig nog med ett vänligt nej från Ann Linde. Dessutom har vi ju utvisat ett par kurder de senaste åren så det räcker gott.
View attachment 473749
Jag förstår inte problemet här, vilka vill ens ha dessa bråkmakare i Sverige? C, MP och V, någon mer? Jan Guillou kanske, Göran Greider.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eller så är det inte så svartvitt som att Putin är sinnessjuk, döende och skall försöka utrota allt ukrainskt innan han avfyrar en atombomb mot Helsingfors.

Vem vet. Inte du. Vem vet. Inte jag. Tralalala.
Fn är det ganska svartvitt vad gäller Ukraina tycker jag.
Ett vansinnigt, sinnessjukt, galet, urskiljningslöst stjälande, bombade, våldtagande och dödande av civila i ett försök att utplåna Ukraina och "nazi-regimen" där.
Jag tror inte Putler är sinnessjuk utan att han gjort ett enormt felsteg kanske på grundval att dålig information av katastrofala rådgivare.

Jag tror inte han kommer ta till kärnvapen men att ständigt hota med dem gör honom inte direkt omtyckt.

Så är det. Framtiden är svår att sia om. ?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag förstår inte problemet här, vilka vill ens ha dessa bråkmakare i Sverige? C, MP och V, någon mer? Jan Guillou kanske, Göran Greider.
För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.
Tydligen är tre redan avvisade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.
Jag hoppas du har rätt men jag tror inte någon av de stora invandrargrupperna bryr sig ett skit om kurder, jag tror de bryr sig om sin klan i bästa fall.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fn är det ganska svartvitt vad gäller Ukraina tycker jag.
Ett vansinnigt, sinnessjukt, galet, urskiljningslöst stjälande, bombade, våldtagande och dödande av civila i ett försök att utplåna Ukraina och "nazi-regimen" där.
Jag tror inte Putler är sinnessjuk utan att han gjort ett enormt felsteg kanske på grundval att dålig information av katastrofala rådgivare.

Jag tror inte han kommer ta till kärnvapen men att ständigt hota med dem gör honom inte direkt omtyckt.

Så är det. Framtiden är svår att sia om.
Jag kan bara notera att som det lät i mars så var det klart rörigt, förmodligen överdrivet och med ett inte så litet inslag av konspirationsteorier.

Tricket är väl som vanligt att kunna ha flera tankar igång samtidigt.

Ukraina kanske faktiskt var ett större problem för Ryssland än vad Finland är?

Och så ett plikttroget "jag är inte rasist":
Ryssland har självklart inget i Ukraina att göra.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om det har hänt, jag har bara sett det i denna tråd, så borde någon journalist ha plockat upp det redan.

Var det ens sant?
Det var denna artikel jag läste:

Jag vet inte bakgrund eller om det är en "fejk" för att Erdogan skall kunna utropa en seger?
Artikeln är minst sagt kortfattad...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var denna artikel jag läste:

Jag vet inte bakgrund eller om det är en "fejk" för att Erdogan skall kunna utropa en seger?
Artikeln är minst sagt kortfattad...
"Detta bekräftas delvis av svenska Justitiedepartementet, som dock tillägger att beslut om att utlämna tre personer till Turkiet togs innan Sveriges ansökan om medlemskap i Nato."
Så, det är en såndär sann grej, men en ren och skär propaganda. Det gjordes redan innan den här cirkusen påbörjades.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
"Detta bekräftas delvis av svenska Justitiedepartementet, som dock tillägger att beslut om att utlämna tre personer till Turkiet togs innan Sveriges ansökan om medlemskap i Nato."
Så, det är en såndär sann grej, men en ren och skär propaganda. Det gjordes redan innan den här cirkusen påbörjades.
Om det nu är sant...
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Det finns väl fler buspojkar man skulle kunna bunta ihop och skicka till Turkiet. Dom verkar tända på sånt där borta så iväg med allt drägg vi har här, och låt Turkarna äta upp dom.

Finns tydligen även kvinnor som anslutit sig till DAESH och blivit aktivister för den islamska hemslöjdsföreningen där i öknen. Inte fan får dom körkort fortare där borta, men OK, gillar man klimatet så gärna för mig. Hellre 10 självmordsbombare i terrängen, än 1 på macdonalds.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det nu är sant...
Det borde väl vara ganska lätt att begära ut handlingarna och kontrollera det? 16 fall, varav 3 resulterade i utvisning. Ser inget skäl att misstro svenska myndigheter för tillfället, Diktator Erdogan har ju däremot en lååång historia av ett väldigt tveksamt förhållande med sanningen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om man skulle initiera ett utvisningsärende IDAG.
När tror ni utvisningen skulle äga rum, även om personen ifråga INTE obstruerar?

2025?

Vi är medlemar i NATO lång innan utvisningskvarnarna har malt igenom muftins lista...

Sen kan man nog räkna med att personerna på listan obstruerar också, en del lämnar Sverige frivilligt, andra går under jorden, byter identitet osv...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det borde väl vara ganska lätt att begära ut handlingarna och kontrollera det? 16 fall, varav 3 resulterade i utvisning. Ser inget skäl att misstro svenska myndigheter för tillfället, Diktator Erdogan har ju däremot en lååång historia av ett väldigt tveksamt förhållande med sanningen.
I en blandning av Expressen, regeringen och Erdogan skulle det väl förvåna om det finns någon sanning där alls... ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top