RVF400 till banhoj 2011, eller Moto2-hoj - som den borde ha varit

Forresten, kan nan vanlig sjal photshoppa dit RSW250-baken pa hojen pa den andra bilden? Vore fint att fa ett smakprov.
Tack pa forhand! /L
 

Bifogat

  • rsw250_photo_3.jpg
    rsw250_photo_3.jpg
    16.8 KB · Visningar: 391
  • nc35.jpg
    nc35.jpg
    135.6 KB · Visningar: 355
Du tankte ratt, det ar saklart en barbar, annars hade jag val skaffat ett nytt bord. Nu behover man skaffa ett gang knappar oxa, o det orkar jag inte krangla med. Hyfsat OT, for ovrigt.

/L

Fortsätter på OT.
Om du nu inte vet vart åäö sitter utan att kolla på tangenterna så funkar en billig lösning med lite tuschpenna bra =)...

För o inte va helt OT så vill ja ha svar på min fundering på om du skulle ha tyga-kåporna på eller vanliga krashisar likt orginalet?
 
Det finns lite olika alternativ, som jag ser saken;

* tyga fram o bak
* RSW250 fram o bak
* CBR600RR fram, tyga eller RSW250 bak

funderar just pa att forsoka fixa till en RSW250 bak sa att den stammer enligt tyga-baken fram under o vid sidorna av tanken. Dvs. gjuta av en, och sen bygga en ny gjutform med "ratt" framande. Skulle vara snyggt tror jag.

/L
 
Jo visst ar den fin, men jag gillar inte "fejkutblaset" i bak riktigt...sen ar det ju lite $$$ oxa. Bakram orkar man visst bygga!

Har just vunnit en auktion pa en NC30-tank, sa slipper jag den muppiga plastkapan pa RVF-tanken som ar faste for fejk-luftintag original. Dessutom ar tankavluftningen battre/enklare pa NC30-tanken = mindre risk for strul.

Samt ett baknav som skall brutal-lattas sa mkt jag vagar, samt en NC30 vaxellada, vars 1a o 2a drev finurligt nog ar HRC:s kit drev till NC35 och ganska mkt hogre an std-dreven i -35, vilket i sin tur ger en tatstegad RACEVAXELLADA :tummenupp
Fan vad prylar jag har att hamta ut efter fjallvandringen :)
/L
 
Last edited:
Jo visst ar den fin, men jag gillar inte "fejkutblaset" i bak riktigt...sen ar det ju lite $$$ oxa. Bakram orkar man visst bygga!

Har just vunnit en auktion pa en NC30-tank, sa slipper jag den muppiga plastkapan pa RVF-tanken som ar faste for fejk-luftintag original. Dessutom ar tankavluftningen battre/enklare pa NC30-tanken = mindre risk for strul.

Samt ett baknav som skall brutal-lattas sa mkt jag vagar, samt en NC30 vaxellada, vars 1a o 2a drev finurligt nog ar HRC:s kit drev till NC35 och ganska mkt hogre an std-dreven i -35, vilket i sin tur ger en tatstegad RACEVAXELLADA :tummenupp
Fan vad prylar jag har att hamta ut efter fjallvandringen :)
/L

Det finns en variant utan "fejkutblåset" som e riktigt fin tycker jag.
Ja du kanske orkar bygga bakram :P
Själv e jag bekväm av mig så ja hade köpt den :D
Får man de rätta stuket direkt me lite höjd bakdel o som passar direkt utan att krångla.. hehe :)
Plastkåpa för o få bort fejkluftningen på tanken finns oxå hos tyga, men om du redan fixat en bättre tank så e ju de bättre :)
 
Det finns en variant utan "fejkutblåset" som e riktigt fin tycker jag.
Ja du kanske orkar bygga bakram :P
Själv e jag bekväm av mig så ja hade köpt den :D
Får man de rätta stuket direkt me lite höjd bakdel o som passar direkt utan att krångla.. hehe :)
Plastkåpa för o få bort fejkluftningen på tanken finns oxå hos tyga, men om du redan fixat en bättre tank så e ju de bättre :)

har du en lank till den bakdelen? jag vet det finns en kapa till tanken, men lik forbaskat en plastkapa som inte fyller nan funktion...
 
Ak till England o hamta en (eller en hel bunt!) bara! Finns massa RVFer till salu darborta.

Sen kan det ju diskuteras huruvida detta ar trim...jag kan la ocksa fa vara med i SP?!!

Hade sett fram mot att köra om dig i sp-klassen:D
Tyvärr får vi se hur det blir nästa år kör hårt Lasse:tummenupp
Matsa
 
Hade sett fram mot att köra om dig i sp-klassen:D
Tyvärr får vi se hur det blir nästa år kör hårt Lasse:tummenupp
Matsa

Tja Mats!

Synd att du lade dej lite, men det var val inte helt ovantat med tanke pa hur javla svinigt hart du har pressat den dara plathojen hela sommaren! BRA KORT!

Inte deppa ihop nu, vi kan val kora cp-klassen pa banakningarna ihop nasta ar istallet!!?

Nu tebaka fran snostorm och harda umbaranden i Lunndorrsfjallen, sugen pa att bygga vidare. Massa delar pa Posten att hamta ut, harligt harligt!

Snart rejala uppdateringar utlovas :)

/Lasse
 
Nu har en del grejor ramlat in:

* HRC kitkabelstam
* NC30 tank (utan fejk-luftintag och med ordentlig avluftning)
* HRC luftintag (kopia)
* NC30 vaxellada (tatstegad racelada tillsammans med NC35 3-4-5-6:ans vaxelladsdrev)
* GSXR750 -07 stotdampare (har tillverkat nya fjadersaten for att kunna anvanda RVFens fjader som ar mycket hardare an Suzuki-fjadern) Se skillnaden mot den gamla damparen, utan installningsmojligheter! Svingen fardig, med bromsslangen dragen inuti.

Har fixat till tandspolarnas hogspanningsledningar med nya ledningar. Har idag handlat en framkapa (over- och underdel) till en CBR600RR-06 att anvanda pa detta bygge. Tror det blir fint!

Min lilla byggsats blir mer o mer komplett! Snart dags for motorrenovering :)

/Lasse
 

Bifogat

  • HPIM1576.JPG
    HPIM1576.JPG
    64.2 KB · Visningar: 366
  • HPIM1577.JPG
    HPIM1577.JPG
    135.4 KB · Visningar: 325
  • HPIM1579.JPG
    HPIM1579.JPG
    113.2 KB · Visningar: 320
  • HPIM1580.JPG
    HPIM1580.JPG
    60.4 KB · Visningar: 334
  • HPIM1581.JPG
    HPIM1581.JPG
    101.3 KB · Visningar: 325
  • HPIM1583.JPG
    HPIM1583.JPG
    123.3 KB · Visningar: 338
Fler bilder. Nya styrpinnar. Nya o gamla stotdamparen.
 

Bifogat

  • HPIM1585.JPG
    HPIM1585.JPG
    49.9 KB · Visningar: 276
  • HPIM1586.JPG
    HPIM1586.JPG
    127.2 KB · Visningar: 287
  • HPIM1587.JPG
    HPIM1587.JPG
    107.9 KB · Visningar: 279
  • HPIM1588.JPG
    HPIM1588.JPG
    122.8 KB · Visningar: 267
  • HPIM1592.JPG
    HPIM1592.JPG
    69.3 KB · Visningar: 296
  • HPIM1594.JPG
    HPIM1594.JPG
    100.9 KB · Visningar: 270
Har modifierat Suzukilankaget i alu istallet for att anvanda Hondans otacka stalkonstruktion som vager bly. Kapade lankaget och svetsade ihop det till ratt langd.

Aven det ovre fastet for damparen ar nu modifierat Suzuki i alu.

Har borjat skissa o fundera pa en bakdel, som blir en ombyggd Honda RS125-bak som jag hade liggande. Blir sakert ett vidrigt klabbande med spackel, glasfiber o polyester, men bara att bita ihop. Tanken ar att forma RS-baken med spackel, skum o plast tills jag ar nojd med formen, och sen gjuta en mellanform som sen anvands att gjuta den riktiga baken i. Huvva! Hjalp, Petter!?
 

Bifogat

  • HPIM1601.JPG
    HPIM1601.JPG
    37.1 KB · Visningar: 277
  • HPIM1602.JPG
    HPIM1602.JPG
    31.9 KB · Visningar: 267
  • HPIM1606.JPG
    HPIM1606.JPG
    46 KB · Visningar: 338
  • HPIM1610.JPG
    HPIM1610.JPG
    40.9 KB · Visningar: 300
Last edited:
Här lyser f.n i mig flitens lampa dygnet runt verkar det som, vad skall du pyssla med fram i december då hojen står färdigbyggd? Träningsläger i Spanien kanske?
Keep up the good work!
 
Har borjat skissa o fundera pa en bakdel, som blir en ombyggd Honda RS125-bak som jag hade liggande. Blir sakert ett vidrigt klabbande med spackel, glasfiber o polyester, men bara att bita ihop. Tanken ar att forma RS-baken med spackel, skum o plast tills jag ar nojd med formen, och sen gjuta en mellanform som sen anvands att gjuta den riktiga baken i. Huvva! Hjalp, Petter!?

kan du fethajja :tummenupp
i lera kanske :)

ring mig nästa gång du ska ner..
 
Var i hellskotta hittar alla så billiga grejer.. letar efter nån trevlig gaffel att ersätta den gamla sunkiga jag har på min cbr.. Någon som har nå tips?

köp min 30 mm rd125 gaffel vet jag:D

för övrigt ett sjukt snyggt utgångsobjekt och bygge, det här ska följas:tummenupp
 
Last edited:
Har borjat modella i genomskinlig takplast, funkar mkt bra. Latt att se hur allt hamnar. Imorron ska plastningen med glasfibermatta o polyester sattas igang.

Bakbromsoket rengjort o monterat, nu ska langden pa slangen passas in, sen ska banjonippeln pressas.

Ohlinsgul ar fargen som galler aven pa en Suzuki/Honda-dampare, eller hur!?
 

Bifogat

  • HPIM1613.JPG
    HPIM1613.JPG
    42.8 KB · Visningar: 294
  • HPIM1615.JPG
    HPIM1615.JPG
    38.4 KB · Visningar: 273
  • HPIM1616.JPG
    HPIM1616.JPG
    38 KB · Visningar: 302
  • HPIM1618.JPG
    HPIM1618.JPG
    50.6 KB · Visningar: 287
  • HPIM1621.JPG
    HPIM1621.JPG
    51.6 KB · Visningar: 325
  • HPIM1619.JPG
    HPIM1619.JPG
    36 KB · Visningar: 288
Har borjat modella i genomskinlig takplast, funkar mkt bra. Latt att se hur allt hamnar. Imorron ska plastningen med glasfibermatta o polyester sattas igang.

Bakbromsoket rengjort o monterat, nu ska langden pa slangen passas in, sen ska banjonippeln pressas.

Ohlinsgul ar fargen som galler aven pa en Suzuki/Honda-dampare, eller hur!?

cool, men..
inte lera?
 
Hej Petter!

Jag leker med trolldeg ibland, men lera...nae :D Kanns inte vart att involvera annu en teknik som jag verkligen inte beharskar i detta plast-klabbande. Jag har tankt att med bonniga metoder fa till baken till en utvandigt fin "plugg" att sedan gjuta formen pa. Det svara ar ju att fa till framanden, under/vid sidan av tanken dar de tva "vingarna" ju maste vara tunna for att jag skall kunna ta av o pa pluggen under tillpassningsarbetet. I ovrigt kommer det att bli tjocka harliga lager med spackel for att hitta en form jag ar nojd med. RS125-baken ar fin, men inte perfekt, och dessutom kommer jag ju att behova tillverka en "underplatta" med plats for batteriet mm. Kanns faktiskt som att det tunna 2mm plastmaterialet jag jobbar med nu ar helt OK att modella med, bara att skara med mattkniv och tejpa som man vill ha det. Om du ar ledig imorron dag eller kvall sa ring mej, sa far du komma o kika samt ge lite tips.
Jag kommer snart att behova fibervav, formvax etc, och du vet ju vad jag ska kopa!

/L
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top