Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du tankte ratt, det ar saklart en barbar, annars hade jag val skaffat ett nytt bord. Nu behover man skaffa ett gang knappar oxa, o det orkar jag inte krangla med. Hyfsat OT, for ovrigt.
/L
Jo visst ar den fin, men jag gillar inte "fejkutblaset" i bak riktigt...sen ar det ju lite $$$ oxa. Bakram orkar man visst bygga!
Har just vunnit en auktion pa en NC30-tank, sa slipper jag den muppiga plastkapan pa RVF-tanken som ar faste for fejk-luftintag original. Dessutom ar tankavluftningen battre/enklare pa NC30-tanken = mindre risk for strul.
Samt ett baknav som skall brutal-lattas sa mkt jag vagar, samt en NC30 vaxellada, vars 1a o 2a drev finurligt nog ar HRC:s kit drev till NC35 och ganska mkt hogre an std-dreven i -35, vilket i sin tur ger en tatstegad RACEVAXELLADA![]()
Fan vad prylar jag har att hamta ut efter fjallvandringen
/L
Det finns en variant utan "fejkutblåset" som e riktigt fin tycker jag.
Ja du kanske orkar bygga bakram
Själv e jag bekväm av mig så ja hade köpt den
Får man de rätta stuket direkt me lite höjd bakdel o som passar direkt utan att krångla.. hehe![]()
Plastkåpa för o få bort fejkluftningen på tanken finns oxå hos tyga, men om du redan fixat en bättre tank så e ju de bättre![]()
har du en lank till den bakdelen? jag vet det finns en kapa till tanken, men lik forbaskat en plastkapa som inte fyller nan funktion...
Ak till England o hamta en (eller en hel bunt!) bara! Finns massa RVFer till salu darborta.
Sen kan det ju diskuteras huruvida detta ar trim...jag kan la ocksa fa vara med i SP?!!
Hade sett fram mot att köra om dig i sp-klassen![]()
Tyvärr får vi se hur det blir nästa år kör hårt Lasse![]()
Matsa
Har borjat skissa o fundera pa en bakdel, som blir en ombyggd Honda RS125-bak som jag hade liggande. Blir sakert ett vidrigt klabbande med spackel, glasfiber o polyester, men bara att bita ihop. Tanken ar att forma RS-baken med spackel, skum o plast tills jag ar nojd med formen, och sen gjuta en mellanform som sen anvands att gjuta den riktiga baken i. Huvva! Hjalp, Petter!?
Var i hellskotta hittar alla så billiga grejer.. letar efter nån trevlig gaffel att ersätta den gamla sunkiga jag har på min cbr.. Någon som har nå tips?
Har borjat modella i genomskinlig takplast, funkar mkt bra. Latt att se hur allt hamnar. Imorron ska plastningen med glasfibermatta o polyester sattas igang.
Bakbromsoket rengjort o monterat, nu ska langden pa slangen passas in, sen ska banjonippeln pressas.
Ohlinsgul ar fargen som galler aven pa en Suzuki/Honda-dampare, eller hur!?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |