RVF400 till banhoj 2011, eller Moto2-hoj - som den borde ha varit

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nu plastar vi vidare sa bra vi kan.
Talamod och gott humor ar en tillgang :) En expert med ordentlig erfarenhet ar en annan. Tack Petter :tummenupp

/L

Ja men tack själv du vet, kul jäkla jobb ja, nu ska jag bara ta tag i mitt bygge snart..:trött

Kul att se formframtagning! Lärorik. :tummenupp Ser ut att bli en ball hoj det där! :Rockbanan
-Ljuddämpare? Har du något special på G där? :)

:va men Marcus, detta trodde jag du hade stenkoll på..
hojta till om du vill ha hjälp med nått nån gång. :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Nu plastar vi vidare sa bra vi kan. Ena halvan av formen ar fardig, den andra gelcoatas idag. Arbetet ar kul nar nagot val hander, men bestar till stor del av vantan. Vax skall laggas, poleras och sedan tillatas harda 24 h, gelcoaten skall harda 24 h, forsta tva fiberdukaslagren skall laggas och harda ett antal timmar, sen skall till sist huggen matta och div. forstarkningar laggas och hardas ett par dygn minst innan formens tva delar kan brytas isar.

Efter detta skall gelcoaten luftas ur ett par dygn pa insidan, sedan vattenslipas forsiktigt, ev korrigeras om det gatt flisor eller spruckit pa nagot stalle. Sedan skall formen vaxas, vaxas, vaxas innan den riktiga lamineringen kan goras.

Talamod och gott humor ar en tillgang :) En expert med ordentlig erfarenhet ar en annan. Tack Petter :tummenupp

/L


Vad är det svarat du använder för att göra formflänsen?
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450 -06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11, Husaberg FE450 -09
Ja men tack själv du vet, kul jäkla jobb
ja, nu ska jag bara ta tag i mitt bygge snart..:trött

Jag väntar nyfiket, det vet du!! :gnissla Ta dig ner till garaget nu!


:va men Marcus, detta trodde jag du hade stenkoll på..
hojta till om du vill ha hjälp med nått nån gång. :tummenupp

Inte med fin-formar. Jag körde ju med ful-form utanpå bara. Snabbare för mig men jobbigare för lackeraren. :tummenupp
Kan bli snabbare än du tror. :) Intresse finns (utomlands) för att göra fler
V1000 Gran Turismo. Om inte det så är det ett nytt projekt på G. Återkommer garanterat när det drar ihop sig.
 

joe hill

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Blähh
Hoj
Big Red Pig
smutt bygge:yoparty

Vad siktar du på för slutvikt? den skall tydligen väga ca 170kg torr i original.
Du skulle möjligen inte kunna ställa motorn på barumsvågen?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag väntar nyfiket, det vet du!! :gnissla Ta dig ner till garaget nu!


Inte med fin-formar. Jag körde ju med ful-form utanpå bara. Snabbare för mig men jobbigare för lackeraren. :tummenupp
Kan bli snabbare än du tror. :) Intresse finns (utomlands) för att göra fler
V1000 Gran Turismo. Om inte det så är det ett nytt projekt på G. Återkommer garanterat när det drar ihop sig.

Jag är ju i garaget varje dag med Lasse nu :) planer finns på en omstart nu ja.

Ja men det låter ju kanon, hör av dig bara.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
fan det ser ju ut att gå framåt.. krama bettan som står ensam i vinddraget från mig och hälsa att jag kommer hem snart
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Men min motor sitter ihop och fungerar.

Där fick du mig :näsblod men min motor fungerar nästan efter konventeringen till 1100cc ju :yoparty fattas kopplingskorg, så kan jag montera fast den o i med lammelerna o tryckplatta o kopplingslocket o i med förknasarna o fylla på bensin i tanken o olja i motorn o koppla in batterit o koppla in elsystemet o vrida på täningen o sen kan jag börnar ringar runt dig :D

Har du verkligen vägt den? gamla cbr 900 motorn vägde 67 kg.

Japp på badrumsvågen, första gången blev jag paff att vågen visade så lite men testade några gånger men fick samma tal, motorn e bara 10kg lättare en mig :D

Startmotorn o generatorn sitter monterat på motorn okså.

Här e en bild på hur komplett den va när jag vägde den :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00748.JPG
    DSC00748.JPG
    69.9 KB · Visningar: 362
Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Nu ar bakbromsen fardig. Suzuki RM85 framre ok, skivan borrad, fastet kortat, svetsat och frast. Verkar bra. Nu kan jag ta med svingen till Hiflex for pressning av banjonippeln :)

Gamla oket saljes, lampligt som bojsanke eller som tyngd vid ex vis tractorpulling.

/L
 

Bifogat

  • HPIM1802.JPG
    HPIM1802.JPG
    63.3 KB · Visningar: 287
  • HPIM1805.JPG
    HPIM1805.JPG
    44.6 KB · Visningar: 275
  • HPIM1806.JPG
    HPIM1806.JPG
    46.2 KB · Visningar: 274
  • HPIM1808.JPG
    HPIM1808.JPG
    55.7 KB · Visningar: 275
Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Formen delad och finputsas nu for laminering av riktiga bitar! Den blev valdigt fin, mkt battre an man kunde hoppas! Ett enda liiitet gelcoatslapp intill delningskanten blev det, ca 1x12mm som lossnade vid isartagningen. Skall laga till detta, sen vaxa,vaxa,vaxa igen. Pluggen fick en del stryk, men gar att ateranvanda/bygga om ifall man nansin skulle fa lust...

/L
 

Bifogat

  • HPIM1790.JPG
    HPIM1790.JPG
    79.2 KB · Visningar: 329
  • HPIM1794.JPG
    HPIM1794.JPG
    71.4 KB · Visningar: 309
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top