R1/r6 0-200?

MostWanted skrev:
YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s

YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s

Är inte det konstigt att 400 meter tiden är nästan identisk då R1-an är klart snabbare 0-200 km/h? Måste väl va någonting som inte stämmer?!
 
OlleR skrev:
Tack, jag ska spendera mer tid i skolan framöver, lovar :rolleyes: :tummenupp

Tyvärr hade jag också fel. Men Dock bara stavelse, du var inte ens i närheten! :) :pannkyss
 
Last edited:
Budo skrev:
Är inte det konstigt att 400 meter tiden är nästan identisk då R1-an är klart snabbare 0-200 km/h? Måste väl va någonting som inte stämmer?!
Exup skrev:
0-100 km/h 2,76 sek
0-120 km/h 3,75 sek
0-150 km/h 5,05 sek
0-180 km/h 6,91 sek
0-200 km/h 8,68 sek
0-200 m 6,75 sek/178 km/h
0-400 m 10,43 sek/206 km/h
0-1000 m 19,79 sek/240 km/h
Och hur kan det ta 2 sekunder att öka från 200-206 km/h ?

Hur kör de när mäter såna här tider?
Växlar de med quickshift? "gasdipp"? koppling?
 
Bearing skrev:
Och hur kan det ta 2 sekunder att öka från 200-206 km/h ?

Hur kör de när mäter såna här tider?
Växlar de med quickshift? "gasdipp"? koppling?
Ingenaning faktist,men visst det ser konstigt ut :confused:
 
Det är fel sluthastighet på R1an vid 400m helt enkelt, runt 220 kan man räkna med.
 
Poacher skrev:
Det är fel sluthastighet på R1an vid 400m helt enkelt, runt 220 kan man räkna med.

Eller så är 0-200 km/h tiden på R6 bättre en angivna 10,8 sek?

Har svårt att tro att R6-an tappar hela 3,1 sec 100-200 km/h.
 
Budo skrev:
Eller så är 0-200 km/h tiden på R6 bättre en angivna 10,8 sek?

Har svårt att tro att R6-an tappar hela 3,1 sec 100-200 km/h.

Den tappar nog ett par sekunder mot en R1 i det intervallet skulle jag tro, det är först uppåt 150-160 som skillnaden mellan modellerna börjar göra sig gällande, där någonstans lämnar R1an R6an för gott mer och mer ju fortare det går.
Du får inte 40 hk och 40nm mer bara för att det är kul på pappret, självklart ger det utslag i prestandan till slut.
 
Poacher skrev:
Den tappar nog ett par sekunder mot en R1 i det intervallet skulle jag tro, det är först uppåt 150-160 som skillnaden mellan modellerna börjar göra sig gällande, där någonstans lämnar R1an R6an för gott mer och mer ju fortare det går.
Du får inte 40 hk och 40nm mer bara för att det är kul på pappret, självklart ger det utslag i prestandan till slut.

Hm, tycker fortfarande att dryga 3 sec låter för mycket för vi pratar ju maximal acc, inte segdragning. NM är endast en produkt av hk vid en viss varvtal. Det har ingenting med accerlation på så sätt att göra har jag fått lära mig.

40 hk mer och halverad 100-200 km/h tid gentemot R6? Jaja, man lär sig något nytt varje dag:).
 
Tveksamma tider på 03an med, de var inte snabbare än de äldre så det handlar nog mer om förare och hojexemlar, vem vet det kanske var en pigg R1 och en trött R6 som mättes, käns som det kvittar faktiskt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top