Bitshylsa eller vanliga bits med adapter?

Jag har denna för garagemys:

Köp till ett eller två batterier, så är ni kittade for life.
Offsetchucken är ovärdelig många gånger.

Jag har även en GDR 12v-110 om man måste ha slag, men GSR 12v FC funkar för mig i alla lägen, så den är egentligen överflödig.

Jag har denna för garagemys:

Köp till ett eller två batterier, så är ni kittade for life.
Offsetchucken är ovärdelig många gånger.

Jag har även en GDR 12v-110 om man måste ha slag, men GSR 12v FC funkar för mig i alla lägen, så den är egentligen överflödig.
Fin.👍

Jag är dock i en annan bollpark. Man använder ju inte grejerna särskilt ofta heller.

Ska prova iaf att använda snabbchucken korrekt som fick tips om och se om adaptern sitter fast bättre, dock med lite skepsis.

Annars kanske man skaffar den här kina-Makitan. Och då borde OneVan-batterierna jag har från de två andra maskinerna/leksakerna passa.

Bifogat

• Screenshot_20251127_173125_AliExpress.jpg
    Screenshot_20251127_173125_AliExpress.jpg
    225.3 KB · Visningar: 8
Fin.👍

Jag är dock i en annan bollpark. Man använder ju inte grejerna särskilt ofta heller.

Ska prova iaf att använda snabbchucken korrekt som fick tips om och se om adaptern sitter fast bättre, dock med lite skepsis.

Annars kanske man skaffar den här kina-Makitan. Och då borde OneVan-batterierna jag har från de två andra maskinerna/leksakerna passa.
Kommer bli toppen 😀

Nu har jag provat att sätta i diverse grejer i snabbchucken på min skruvdragare men jag kan inte känna eller höra att det finns något "klickläge" när man backar efter att ha dragit åt.
Höll på 10 ggr.

Den är väl inte tillräckligt avancerad?
Nöjd med den annars.

Jag vet inte hur de andra identiska Kinamaskinernas kundservice är men de på Onevan är bra. Jag tror de har något lager i Tyskland för grejerna anländer snabbt. Köpte en extra laddare och en extra förvaringsväska.

En av laddarna jag har (den som följde med första maskinen jag köpte) har en lite skum anslutningskontakt till batteriet och det var ju inte jättebra, därför jag köpte en till och chansade.

Last edited:
För den pengen du betalar för verktygen du visar så får du bra beggade saker som med stor sannolikhet är bättre - Dewalt, Bosch, Milwaukee etc. Ryobi är inte heller dåligt, deras borstlösa One+ är verkligen inte skit.

Om inte byggkvalitet är bättre så är nog precisionen och styrkan i en annan liga.

Jag skulle absolut kolla Marketplace, Blocket och kanske Tradera.
Ett tips.

Jag lossar det mesta med en mindre Milwaukee M12 knack, upplever att det är betydligt mindre risk att runda skallen på t.e.x. förgasarkoppens skruvar med knack jämfört med att lossa för hand. Jo, rätt bits, hyfsad kvalitet, samma bits används oavsett metod.
Börjar alltid på lägsta nivån/kraften vilket brukar räcka.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!