Problem med fåglar?

Tog en stare eller koltrast i ca 130. Fick den i bröstet men den "höll ihop" så jag slapp tvätta tröjan den dagen. Men skulle tro att gränsen går där nånstans innan man behöver tvätta kläder och/eller hoj.

Tjejens pappa skallade en gråtrast i 110km/h, han kör HD med öppen hjälm och glasögon. Hans fru satt bakom och såg ett moln av fjädrar från hans hjälm sedan kom blodet:crash , (det va inte bara pippins). När han sedan stannade så konstaterades att näsan va bruten och ett sår som fick sys med 6 stygn.

Birdsen verkar vara större fara än jag trodde!
Igår fick man ju leka Matrix och ducka för nåt svart-lågtflygande-djur-jävel....riktigt nära var det

har inte vart med på hojen men jag prickade en sparv förra året med bil, fastnade i torkaren till ena framlycktan.

Bird Trouble ;)

Blåste genom en fågelflock i 180 en natt för ett tag sedan. Onödigt spännande. I fortsättningen har jag landningsstrålkastaren tänd under 2000 fot på natten... ;)

Ett intressant faktum är att man kan dela in kräken i svarta och vita fåglar. Svarta fåglar har i allmänhet vett att hålla sig undan stora saker som är på väg åt deras håll. Vita fåglar (gäss, duvor, mäss och så vidare) har inget vett alls utan flapprar omkring planlöst när de blir skrämda och förlitar sig på turen.

Jag var ruggigt nära igår. Låg i 140+ på en landsväg när jag plötsligt ser hur en duva snett framför gör en 90graders sväng rakt ut framför mig. Hinner precis ducka (skallar tanken), klämma knäna i tanken och tänka "vill INTE ramla av" när jag känner hur jag nuddar ena vingen.

Tjejens pappa skallade en gråtrast i 110km/h, han kör HD med öppen hjälm och glasögon. Hans fru satt bakom och såg ett moln av fjädrar från hans hjälm sedan kom blodet:crash , (det va inte bara pippins). När han sedan stannade så konstaterades att näsan va bruten och ett sår som fick sys med 6 stygn.

Där ser man, så farligt kan det vara man när man inte kör sporthoj. Kör plastraket, annars kan du få en fågel i ansiktet!:tungan

För en vecka sedan fick jag en kråka i axeln. Tror den till största delen tog på axelskyddet men det kändes rejält och blev ett blåmärke. Var osäker först om något pajat i axeln.
kråka.jpgDSC00252.jpgDSC00255.jpg

Jag fick en liten fågel (hann aldrig se den men den kändes inte så stor) på högra sidan av revbenen när jag övningskörde i ca 80km/h. Kändes som ett hårt slag i magen.

fasan i 220 i kurva rensa r1 an totalt på kåper höll mej på hjulen knappt fasan ett
minne blott

Back