Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.
Undrar vem som vart tagen av polisen i början på filmen, en ljusgrön Kwack ZX10R 2011 Regnr: LTD771? Det ropades ut på radion att den andra polisen hade körkortet i hand.

/Try

Vad är det egentligen vi får se på denna film? Som "läckt" ut så lägligt. Jo vi får se början av jakten där offret begår ett antal trafikbrott. Dvs. det som ur polisens synvinkel rättfärdigar jakten. Polisbilen som kameran är placerad i är alltså initialt med i jakten men förlorar sedan kontakt med offret. Alla polisbilar är utrustade med kamera & den är påkopplad vid jakt som bevis mot den jagade....!

Du bör kolla dina konspirationskällor!

Det är YTTERST få polisbilar som har videoövervakning. Bilar som har detta är "pilotbilar" och finns främst inom trafiken men rätt ovanliga där också. Vanliga ordningspolisbilar har EJ kamera.

För det andra, som jag påpekat hundra gånger, så är dessa handlingar OFFENTLIGA. Det innebär att filmer, papper och annat får begäras ut av VEM SOM HELST. Finns så klart vissa regler om pågående utredning men de flesta handlingar får tas ut.

Last edited:
Prova att läsa inlägget en gång till så kanske du fattar. Lycka till.

Läste det än en gång och samma smörja om att det är så jävla synd om dem och polisen knullade dem i röven så han dog!

Han körde hon och triggade polisen till jakt.
Hon satt bakpå och visar finger och triggar polisen.
Hans pappa hade skenförsäkrat hojen till grabben på sig själv.
Ja de gjorde fel i hela ledet.
Honom, henne och pappan är det inte ett jävla dugg synd om.

Möjligtvis resten av familjen.

Ja jag vet hur det är att missta en nära familjemedlem alldeles för tidigt så det behöver du inte kontra med.
Känner ofta för folk som förlorar anhöriga men inte i detta fallet.

Som jag skrev i olyckstråden för längesen så nej inte synd om dem, tragiskt ja,.

om han överlevt så hade hans böter varit en piss i missippi jämnfört med
vad hela denna polis jakt har kostat????!

tar inte föraren i försvar. tycker polisen gör bra jobb. hur fan skulle det se utr om alla
körde som nå jävla anarkister??

Last edited:
killen som körde tog ett beslut som han fick synda för..don´t do the crime if you can´t do the time...

Du bör kolla dina konspirationskällor!

Det är YTTERST få polisbilar som har videoövervakning. Bilar som har detta är "pilotbilar" och finns främst inom trafiken men rätt ovanliga där också. Vanliga ordningspolisbilar har EJ kamera.

För det andra, som jag påpekat hundra gånger, så är dessa handlingar OFFENTLIGA. Det innebär att filmer, papper och annat får begäras ut av VEM SOM HELST. Finns så klart vissa regler om pågående utredning men de flesta handlingar får tas ut.

Du missade min poäng med den försvunna filmen från Polishelikoptern som hade hela händelseförloppet fram till krashen & hade varit helt avgörande, om den inte försvann.. Att man ignorerade ögonvittnens iakttagelser. Samt att man förbisåg allt detta vid förundersökningen om tjänste fel av de inblandade Poliserna & därför la ned förundersökningen då inget brott kunnat styrkas.
Vad är vitsen med offentlighet när det avgörande bevisen försvinner?

Du missade min poäng med den försvunna filmen från Polishelikoptern som hade hela händelseförloppet fram till krashen & hade varit helt avgörande, om den inte försvann.. Att man ignorerade ögonvittnens iakttagelser. Samt att man förbisåg allt detta vid förundersökningen om tjänste fel av de inblandade Poliserna & därför la ned förundersökningen då inget brott kunnat styrkas.

Brottet är ju för fan styrkt av hans körning.

Helvetes jävla moppefuckon här som avgudar GR och andra wannabes som denna tönten var.

Jag tycker att det är jättetråkigt att det gick så långt att han avled.
Men han "triggade" ju på sätt och vis polisen så varför lägga skuldbördan på dom?
Jag har själv åkt fast för fortkörning 2ggr med hoj och blev av med körkortet tack vare det, men det är ju inte polisernas fel, dom gjorde trots allt bara sitt jobb. Det var ändå hans val att gasa på och försöka köra ifrån polisen istället för att stanna.

Vet vad det är och med normal eller högre intelligens borde du fatta vad detta handlar om:)

Sen kan jag utan omsvep be om ursäkt för vad jag skrev innan.

Eller ge motorcykel till icke lämpliga snorungar;)

Jag vet vad allt handlar om, men visa delar av SH skydar alla som kör hoj till mästadels o andra delen kör lagligt o tycker polisen gör rätt.

Jo saning ( Eller ge motorcykel till icke lämpliga snorungar ) men vem är lämplig o inte lämplig att bruka ett fordon ? ser var eviga dagar folk med körkort som kör vårdslöst så man skulle vela dra kortet ifrån dom o man ser folk utan kort som kör vårdslöst, men det finns även en baksida, finns folk utan körkort som kör bätre en folk med körkort :fakta

Tur att jag fick mitt körkort i ett kallepuffpacket :yoparty

Är huvudet dumt får kroppen lida!

Men du som verkar ha mycket tid över kan ju helt enkelt hämta ut filmen istället för att påstå att polisen är korrupt och har förstört filmen. Har du källor på att den de facto har försvunnit eller är det en vanlig "svenssonspekulation"? personligen skiter jag i vilket om filmen finns eller ej för att filmen slutar på samma sätt ändå dvs att han gjorde hundra aktiva val under resans gång och fick sota för det...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka