Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.
Åhh ja, en MC kan nog inte skada någon i en bil - eller hur?

Bilden är från en extrem MC åkare som råkade ramma en bil.. strax utanför Stockholm..
(eftersom man hittade fingre från 5 händer förstod man att det var två i bilen - det var ganska stökigt inne i bilen)

images

Där kom bilden jag syftade på i ett av mina tidigare inlägg i den här tråden.

Om man får tro kommentarerna här förtjänar alltså alla som åkt bakhjul eller 200+ på allmän väg att dö direkt? Jag har ju otroligt svårt att tro att man aldrig har gjort det om man äger en sportis. Kan det vara dubbelmoral nu igen? :va

Bilden är från en extrem MC åkare som råkade ramma en bil.. strax utanför Stockholm..
(eftersom man hittade fingre från 5 händer förstod man att det var två i bilen - det var ganska stökigt inne i bilen)

images
Otrevlig bild helt klart. Men jag hoppas du håller med om att man sitter mer skyddad i en bil än på mc? ;)

Ot

Samtidigt är det fallet extremt. Föraren körde i ~250 km/h över en korsning.

Den stora mängden kör för fort där det är en minskad risk att skada andra människor, och det styrks av statistiken som du ju känner till Hr. SMC. Eftersom 45% av alla dödsolyckor är singelolyckor.
http://svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/Övrigt/1_1_Djupstudierapport_utg_2.pdf

Det rättfärdigar inte att köra för fort, men det är ändå viktigt att poängtera.

Vidare, bilden av sporthojsförare är helt snevriden, det styrks av vad poliserna säger när de kör förbi McDonalds på Sveavägen. Allmänheten och polisen verkar tro att vi är allmänfarliga rebeller, när vi egentligen till största del är vanliga svenssons, dessutom ofta ganska samhällsbidragande sådana eftersom varken mc eller försäkring är speciellt billigt.

images

Har inte sakt något om att en mc inte kan göra stor skada för det kan den det vet jag.

Det är människan som skapat dessa ting som kan skada oss.

klart det finns poliser som gör sitt jobb o följer regelboken, men tuvär finns det för många som bryter en o annan regel, vet att dom får ta imot mycke skit i sitt yrke men dom böhöver inte ta ut det som att dom blivit mobbade o tar ut all ilska på nån stakare.

http://svt.se/2.33538/1.2485350/mc-forare_i_dodskrasch

Kom det inte fram att detta paret hade för vana att provocera polisen? Kallade sig "Mr & Mrs Speed"? Utgången var bara en tidsfråga, kan bara vara glad att han inte tog någon annan med sig i graven.
Hur får du den artikeln till att han aldrig haft körkort?
Artikeln är dessutom kryddad med felaktigheter, ett axplock.

"i går kväll tog den 45 minuter långa vansinnesfärden slut"
"Vid halv tio i går kväll upptäckte en civil trafikpolisbil motorcykeln, som körde mot enkelriktat"
"Eftersom inte ens polishelikoptern har kunnat hänga med motorcykeln"
"Under hela färden höll polisen sig på stort avstånd för att inte stressa föraren i onödan"

Lås denna tråd!
Trött på allt gnäll! Föraren är död (för ett litet misstag) Även vi alla har gjort misstag & kommer även göra flera av dom, några av mina vänner är borta för dom valde fel väg/misstag (jag har varit nära några ggr/riktigt nära)

Mina tankar går åt dom anhöriga & att dom slipper lida mera nu när detta är uppblåst igen via media.

TS! Tack för länken, den var givande!

Alla tycks ha vädrat sina åsikter på ett eller annat sätt så jag tror nog också att det börjar vara dags nu.

Till några vill jag passa på att säga: tänk på vad ni egentligen vräker ur er.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey