Givetvis måste polisen ta hänsyn till personskador men när man ser sin hoj med tjyven på så skiter man om han åker i backen.
Jupp och nu är det poliser i filmen och inte någon jeppe som smyger efter sin stulna hojj.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Givetvis måste polisen ta hänsyn till personskador men när man ser sin hoj med tjyven på så skiter man om han åker i backen.
Jaja, sluta med hårklyveriet nu.Jupp och nu är det poliser i filmen och inte någon jeppe som smyger efter sin stulna hojj.![]()
Håller till stor del med men vill påpeka att polisen förarutbildningar är väldigt begränsade. Endast ett fåtal som får ordentlig förarutbildning. Många av dom har ingen öht förutom vanlig körkortsutbildning. Något dom givetvis håller på att åtgärda. Har för mig att det var någon jätte debatt om det för ett par år sen faktiskt.
Det kanske var att ta i att säga att det är "ytterst sällan" poliser är inblandade i olyckor, det jag menar är att de, trots att de kör till synes jättefarligt fort var dag, inte är inblandade i så jättemånga olyckor. Jag har ingen statistik till hands nu men om det är som du säger, att olycksfrekvensen är ungefär lika hög som hos medelsvensson, så är ju det ett helt okej resultat, just med tanke på att de kör utryckningskörning i hög fart så ofta vilket medelsvensson inte gör.Vad grundar du det på?
För inte så länge sedan var det rabalder om hur mycket poliser är inblandade i och olycksfrekvensen skiljer sig inte nämnvärt från "Joe Averege". Gäller f ö yrkesförare i stort. Utbildningen har konstaterats vara tämligen bristfällig eller åtminstone begränsad. I sakens natur ligger att vi som människor har begränsningar som i praktiken omöjliggör ett säkert framförande av fordon under dessa premisser. För polisen penibla exempel saknas icke. Lite mållåsning och adrenalin på det bäddar för att det kan gå snett. Yttre omständigheter kommer alltid att bjuda på oförutsägbara scenarion. Självklart kickar de igång på jakten, vem skulle inte göra det. De har ju dessutom rätt till det.
Jag säger inte detta för att man skall avstå från att stoppa någon som gjort det till ett nöje att hålla på som killen (och tjejen) i det här exemplet. Att tala om det som en vinst att någon kör ihjäl sig finner jag osmakligt. Att han föll på eget grepp är odiskutabelt men jag skulle önska en helt annan händelseutveckling.
Har du inte för dåligt på fötterna för att dra de slutsatser du gör? Har sett folk vända väldigt destruktiv energi till att göra konstruktiva saker med samma frenesi.
Inget bekymmer alls att vända sig om o kolla i 200km/h ++ , gjort det otaliga gånger för jag själv kör utan sidospeglar, ända sättet för mig att kolla om jag haft efterföljande bilar/mc eller annat fordon, men vist drar det i skallen av vinden när man vänder huvudet.
Visst kan det låta cyniskt och osmakligt att prata om någons död som en vinst, men det jag skrev var ett konstaterande och inte min egna åsikt. Det finns inga större tvivel om att han var en fara för andra trafikanter och nu när han inte längre trafikerar vägarna är det således mindre risk att någon annan kommer till skada. Hade han levt hade jag inte önskat livet ur honom.
Alla som slangar (kör på bakhjulet) gör sig skyldiga till vårdslöshet i trafiken enligt polisen. Och dessa busar kan man gott preja av vägen. Jaga bort dom från allmänna vägar och ta lappen av dom på livstid.![]()
Nä men se där; är du ute och fiskar?
![]()
Fast det är ju kanon att vara öppen om sin diagnos. Om det tagits till sin fördel vore det ju dumt men det tänker jag inte avgöra.Kände viss sympati när kommentarerna började likna mobbing. Tråkigt att du fortsätter med tölpiga resonemang. Du gömmer dig bakom din "diagnos" och bevisar gång på gång att det var ett felaktigt beslut att ge dig lämpet. Du har ju bevisligen befunnits kapabel att förstå villkoren för att framföra fordon i trafik.
Sluta försöka dra sjukdomsfördel, det är för ynkligt. (Hänvisar till tidigare inlägg).
Fast det är ju kanon att vara öppen om sin diagnos. Om det tagits till sin fördel vore det ju dumt men det tänker jag inte avgöra.
Nu var det inget fordon bakom utan en helikopter som befann sig på en sådan höjd att "ingen kan ha sett den" enligt Diana Sundin hos polisen (står i Aftonbladets artikel). Med det i åtanke har jag svårt att tro att mc-föraren visste att den var där.
Menar du att detta "konstaterande" ska gälla som någon slags allmängiltig fakta? Det kan du inte pådyvla mig iaf. Jag konstaterar att han föll på eget grepp, utan vidare spekulationer.
Kände viss sympati när kommentarerna började likna mobbing. Tråkigt att du fortsätter med tölpiga resonemang. Du gömmer dig bakom din "diagnos" och bevisar gång på gång att det var ett felaktigt beslut att ge dig lämpet. Du har ju bevisligen befunnits kapabel att förstå villkoren för att framföra fordon i trafik.
Sluta försöka dra sjukdomsfördel, det är för ynkligt. (Hänvisar till tidigare inlägg).
Om man kollar i filmen, vem gjorde störst fara till allmänheten ? En mc eller en bil, där slår bilen hårdast om den skulle smälla
Sistnämnda blev det med mig, inte lönt att diskutera med en person som leker struts och skrytande hänvisar till en papperslapp.
I det här specifika fallet utgjorde ju bommen mest fara för allmänheten..![]()
.. troligen blir det mindre skador på bilen man kör på med mc men föraren lär bli rätt mörbultad eller avlida, om bilen gör samma sak så lär bilen som blir påkörd bli rätt skadad, vet att man är minst 200% bätre skydad i en bil en på mc....
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |