Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.
Det tål att upprepas in i oändligheten men polisen har rättigheter som vi medborgare endast kan drömma om. Väljer man att motsätta sig så kan konsekvenserna bli förödande. Ni som klagar kan ta er en titt utanför Skandinaviens gräns och få uppleva riktigt polisarbete där demokrati är en utopi i sammanhanget.

:hej

Så jävla trött på alla muppar som tycker det e ballt att försöka köra ifrån allt och alla, speciellt polisen... Det handlar inte heller om fartens vara eller icke vara utan om omdöme och tankeförmåga...

Ni som inte förstår vad sånt här körbeteende betyder för oss alla "vanliga mc-förare" kanske ska fundera på om ni ska framföra något fordon överhuvud taget.

Hej Tom@s,
Jag vill inte vara otrevlig eller så men kan du visa vilka det är? Dvs alla muppar som tycker han var ball som drog snuten. Jag ser inte nån i denna tråden som tycker det i alla fall och eftersom du riktar en uppmaning till oss i tråden så förutsätter jag att du uppfattar det som så. Möjligtvis han som hatade alla snutar, orkar inte gå tillbaks och kolla.

Hm, läst massa med inlägg nu. Vad som är rätt eller inte? Upplever lite som det är något glidar forum man hamnat på och inte en sporthojs sida. Personligen tycker jag om att vrida lite extra på rullen då fart är lite tjusning för mig. Olagligt - javisst är det. Men behöver knappast några moralpredikningar av några som skryter om sina sporthojar som får hosta sig fram i max 90 km/h.

Killen gjorde sitt val, och fick betala ett högt pris för det. Men va ändå hans val, ingen annans.

Det är den kommentaren som skiljer barnen från dom vuxna.

Jag är definitivt inte den lagligaste på vägen. Men man får fan se till o ha lite vett bakom det man gör.
O faktum är att du behöver x antal TUSEN mil bakom både ratt och styre för att få den.

Alla är kungar på att köra när dom är 20, men ju mer man lär sig desto mindre inser man att man vet...

Näe det orkar jag inte, finns en hel del på detta forum, spelar det dig nån roll eller?

Egentligen inte men det blir lite komiskt bara när det du skriver inte alls stämmer. Du får gärna motbevisa mig. Det var nog inte så att du inte orkade egentligen va? Du kanske inte hittade.

Egentligen inte men det blir lite komiskt bara när det du skriver inte alls stämmer. Du får gärna motbevisa mig. Det var nog inte så att du inte orkade egentligen va? Du kanske inte hittade.

Handlar inte tråden om någon som drog polisen? Skit samma, tolka det hur fan du vill, orkar inte tjafsa eller försöka överbevisa dig, var liksom inte syftet med inlägget! Kan PM'a dig innan nästa inlägg så får du godkänna innan publicering, blir det bra?

Att ni ens orkar bry er om att diskutera/ha åsikter, då de verkar skilja sig lika mycket som mckillens tolkning av vad som är ok eller inte och polisens åsikt om hur han framför sitt fordon.

Tänk att du letat upp & laddat upp denna bild bara för mig, jag blir rörd.

Vissa tar till sånt när argumenten tar slut. Själv fick jag följande trevliga kommentarer på grund av ...eh jag vet faktiskt inte (Apropå konspirationsteorier förresten. Tydligen kommer det ett totalförbud mot sporthojar snart :hihi):

Blir förvånad om vi inte har ett totalförbud mot sporthojar på gata inom en inte allt för avlägsen framtid.
BoSoZoKu kommer gråta ut här på SH och inte förstå varför.

Och på frågan om varför jag skulle gråta ut får jag detta eminenta svar:

Är det här en tävling i dumhet? Grattis, du ligger isåfall på en ohotad första plats med Ferspeedboy som solklar 2:a.

Det lustiga i det här fallet är ju Peter1980:s signatur i sin profil (Jag undrar om detta är en uppmaning till oss i själva verket): Never argue with idiots. They drag you down to their level then beat you with experience.

:lol

Det lustiga i det här fallet är ju Peter1980:s signatur i sin profil (Jag undrar om detta är en uppmaning till oss i själva verket): Never argue with idiots. They drag you down to their level then beat you with experience.
:lol

Ser att biran kickat in hos dig ikväll min son. Du kallade precis dig själv för idiot.
Hade förväntat mig något fyndigare nu när du haft en hel dag på dig att klura ut något.

Jag borde vetat bättre såklart. :fyllisar

Last edited:
Ser att biran kickat in hos dig ikväll min son.
Hade förväntat mig något fyndigare nu när du haft en hel dag på dig att klura ut något.

Jag borde vetat bättre såklart. :fyllisar

OT

Det är klass på avataren Peter - visst är det den ofattbart dryge båthandlarn' från Monkey Island? :hihi

Tycker med kommentarena är skrämmande och är det proffsigt? Nej, MEN...precis som i Malmö(?) -Apajävlar el vad polisen där myntade..vi får nog ändå inse att poliser är bara människor och vad de myntade i bilen mellan kollegor emellan att de aldrig i sin vildaste fantasi kunnat tro att detta skulle bli youtube/aftonbladet videos för allmän beskådan.

Nej men det blir allt vanligare så kanske dags att vakna upp? Det är ett väldigt utsatt yrke som en del kanske borde inte tagit?

Jag var inte en av poliserna så jag vet ej. Men jag tror polisen har större koll än vad vi känner till, det är inte så värst svårt att känna igen en specifik motorcykel eller specifika förare/passagerare.

Spelar roll om de känner igen. Det skall hålla i rätten också.

OT

Det är klass på avataren Peter - visst är det den ofattbart dryge båthandlarn' från Monkey Island? :hihi

Jajamän, det är Stan.. säljer begagnade båtar i första, begagnade kistor i andra, livförsäkringar i 3:an och fastigheter i 4:an :D :banana

24 patruller? Mordmisstänkt? :dummer
Känns som det finns viktigare saker att prioritera i dagens samhällle.
Att Polisens arbete är ett hett ämne känns ju knappast förvånande.
Finns samtidigt inget försvar till riskerna föraren utsatte sig själv och passageraren för.

Kling och Klang, strongt att våga gå ur bilen vid McDonalds. Hoppas ni får sparken. :tummenupp

Tycker vi kan stänga Minneslunden, det är ju ändå folk som kört som idioter? :confused:

Det är polisens jobb att försöka ta fast kriminella. Är du vapenvägrare och pacifist också? Om polisen ska lägga ner jakten på alla kriminella så har vi snart anarki. Jakten var inte ens hetsig, dom kunde ha kört betydligt närmare. Och man hör även på snacket på slutet att dom snarare väntar på att han ska få slut bensin istället för att dom försöker sig på att stoppa honom.

Och det säger jag alltså trots att jag själv inte är den som nödvändigtvis skulle stanna om polisen försökte stoppa mig. Jag förväntar mig inte att polisen ska släppa mig bara för att jag når någon viss hastighet eller på moppedisters vis kastar hjälmen. Nu dog föraren tyvärr men det det låg till 100% i hans egna händer och ingen polis kan klandras för det.

Vem skyller du på när någon kör ihjäl sig i racing? Dom andra förarna som körde så fort att han hetsades att köra över sin förmåga? Nej, låt folk stå för sina egna handlingar.

Det finns tillfällen när poliserna prejat motorcyklar av vägen osv, då kan vi börja snacka om att poliserna gjort fel. Men inte i det här fallet.

Föraren har sig själv att skylla. Han kör och agerar. Har jag sagt något annat? Det som får mig att reagera är att det sitter en passagerare bakpå och folk runt om. Därav borde dem backat. Även vilka resurser som helt plötsligt finns inom polisen som alltid annars saknar resurser. Vad lägger man detta på? Trafikbrott...
Varför inte stoppat vid mcd? Med de resurser de faktiskt hade vad hade varit problemet?

Pacifist? Javisst. Till stor del. Vill du dumförklara Ghandi eller Dr Martin Luther King som är en av 1900 talets största pacifister eller vad vill du dra in nu? Pacifism är ~ Antikrig. Men du gillar väl krig?

24 patruller? Mordmisstänkt? :dummer
Känns som det finns viktigare saker att prioritera i dagens samhällle.
Att Polisens arbete är ett hett ämne känns ju knappast förvånande.
Finns samtidigt inget försvar till riskerna föraren utsatte sig själv och passageraren för.

Kling och Klang, strongt att våga gå ur bilen vid McDonalds. Hoppas ni får sparken. :tummenupp

Hehe jupp!

Micke™;5515160 skrev:
Att ni ens orkar bry er om att diskutera/ha åsikter, då de verkar skilja sig lika mycket som mckillens tolkning av vad som är ok eller inte och polisens åsikt om hur han framför sitt fordon.

Jag blir ju förbannad!!

Om det som det brukar kommer finnas möjlighet att blogga, tweeta, messa eller maila med panelen så är det nog bra om så många som möjligt fördömer beteendet med hänvisning till att föraren i fråga tillhör en minoritet av sporthojsåkarna och tveksamt ens borde räknas dit då han saknar körkort.

Nu tror jag knappast någon bryr sig vad vi säger men det där låter som hyckleri.
Han hade väl körkort med det var indraget för tillfället?
Illa körde han väl inte heller? Om vi tar 14.30 - 20.00? Efter det kan ju inte vi bedömma hans körning.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey