Perverterad MC-upplevelse

18", vad var det för årsmodell?

Har också fina barndomsminnen av cbkryss, skaffa om du kan?!
(Kul pensionsförsäkring).

Är väl 18" på alla årsmodeller? Kanske jag har fel. :va

Ska definitivt skaffa om jag kan. Pensionsförsäkring har jag redan på GSX:en. 1644kr hel/hel. ;)

Ska definitivt skaffa om jag kan. Pensionsförsäkring har jag redan på GSX:en. 1644kr hel/hel. ;)

Tror han menar att om du köper CBX'en nu och säljer den när du blir pensionär så får du en hög med pengar att leva gott för (lång mening).

/R

Ursäkta men jag kanske missade det någonstans i texten, men vad betingade underverket i reda pengar?

Bara nyfiken:D

Tror han menar att om du köper CBX'en nu och säljer den när du blir pensionär så får du en hög med pengar att leva gott för (lång mening).

/R

Aha. :näsblod

Ursäkta men jag kanske missade det någonstans i texten, men vad betingade underverket i reda pengar?

Bara nyfiken:D

En CBX kostar allt mellan 30 000 och 65 000kr i dagens pengar för en i gott originalskick. Just denna ligger närmare den lägre nivån pga icke originallack, inget originalavgassystem, osv. En totalrenoverad får du säkert ge 100 000kr för.

Mycket vacker hoj det där :) Jag kommer ihåg när jag var liten och farsan hade kvar sin 82a. Brukade få åka med lite överallt med han. Vi var bl.a på Tjolöholm classic show, den 15e Maj 1999 för att vara exakt. Där hade det samlats ett gäng, alla med sina CBXer. Och jag minns att det var en av dem som hade byggt om sin totalt. Tyvärr har jag ingen mer info om den än att där stack ut 6 stycken pipor under sadeln bak och ljudet var öronbedövande :yoparty MV Agusta släng dig i väggen :D

/R

Just så. Annars är det ju en skatt i sig att kunna ta ut och rasta ett sånt ärevördigt fordon och gasa på lite bunkrad soppa, när gunstig junkern blivit pensionsmässig....

Bak ja, men du pratade framhjul och på gamlosarna var det 19". Hur det var på den senare varianten, (med kåpa och prolink), vet jag inte men det kan ju vara 18" som på 900-an. Kan ha missat årsmodellen, skrev du den?

Just så. Annars är det ju en skatt i sig att kunna ta ut och rasta ett sånt ärevördigt fordon och gasa på lite bunkrad soppa, när gunstig junkern blivit pensionsmässig....

Bak ja, men du pratade framhjul och på gamlosarna var det 19". Hur det var på den senare varianten, (med kåpa och prolink), vet jag inte men det kan ju vara 18" som på 900-an. Kan ha missat årsmodellen, skrev du den?

Då är det 19" fram. Hojen är från -79.

Riktigt stort hjul det där. :)

Jag snackade lite cbx i förrgår med en biker som ägde en cbx "back in the days". Och en av de saker han mindes tydligast var att framgaffeln var alldeles för vek, 35mm tror jag han sa. Han berättade om en bild han hade där man kunde se gafflarna böja sig i sidled som bananer under kurvtagning.

Jävligt cool hoj iaf. lte som motorcykelvärldens jaguar e-type.

När jag lackade om min gamla hoj för en sisådär 8 år sedan hade lackgubben precis invigt sin nya lackbox.
I den gamla lackboxen hade han ställt upp sina 3 (!) cbx:er på rad, en svart, en silver och en röd. Tydligen de färger som fanns på den årsmodellen.
Det var en ganska mäktig syn kan jag säga.

Dessutom hade han en Spondon streetfighter med CBX-motor just färdigbyggd.
Man kan väl säga att karl'n drabbats av cbx-sjuka.

Jag snackade lite cbx i förrgår med en biker som ägde en cbx "back in the days". Och en av de saker han mindes tydligast var att framgaffeln var alldeles för vek, 35mm tror jag han sa. Han berättade om en bild han hade där man kunde se gafflarna böja sig i sidled som bananer under kurvtagning.

Jävligt cool hoj iaf. lte som motorcykelvärldens jaguar e-type.

Mycket riktigt. 35mm motför dagens normala 43. Fanns dock att köpa till lite "raceiga" förstyvningsplattor som man skruvade fast mellan gaffelbenen ovanpå framskärmen. :)

När jag lackade om min gamla hoj för en sisådär 8 år sedan hade lackgubben precis invigt sin nya lackbox.
I den gamla lackboxen hade han ställt upp sina 3 (!) cbx:er på rad, en svart, en silver och en röd. Tydligen de färger som fanns på den årsmodellen.

Inte illa. Spondon-ramarna är ju inte billigast. Bara den kostar nog mer än hela hojen.

Det kanske var den snubben jag snackade om förut. Det var en streetfighter det också nämligen. Du fick inte se nåt foto på den? Har för mig att den var silver med blåa inslag. 6 pipor under sadeln glömmer man ju inte :D

Det kanske var den snubben jag snackade om förut. Det var en streetfighter det också nämligen. Du fick inte se nåt foto på den? Har för mig att den var silver med blåa inslag. 6 pipor under sadeln glömmer man ju inte :D

Det var ett reportage om den i Bike nr 3 2009.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...