Peders Däckservice Hagagatan i sthlm

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Bytte däck idag på min Ktm Duke!

Hade med mig ett löst däck till verkstaden

det kostade 550kr........ska det va så överjävligt dyrt? :o

Last edited:
Inklusive däck, eller? ;)

Det var fett dyrt. Gjorde han det med naglarna medan han visslade "god save the queen"? I så fall fick du ju underhållning på köpet i alla fall.

nej jag hade eget däck med mig....det enda de skulle göra va ta av däcket från hojjen och ta den det gamla,på med det nya och ev balansera.....det kan MAX ha tagit 1 timma?

Jag blev rätt sne....men men ....de kan ju glömma fortsatta affäerer med mig iallafall

Jaha, var det från hoj-till hoj är det väl närmare sanningen. Jag skulle inte göra det för såna småpengar, faktiskt.

jag va tvungen att lägga om nya däck på min, kom med lösa hjul till karby däck i täby och dom tog 600kr för det..
Lite smådyrt där med..

Mattias---nej nej inte från hoj till hoj..........jag hade ett löst däck med mig dit.....jaja det kanske inte va så dyrt iallfall.......
Jag hade gissat att det skulle kosta typ 300 max

Ja, jo. Jag menade alltså att de fick plocka loss hjulet, skifta däck och sedan montera ihop allt igen.

550 spenn för en timmes jobb? Det är ju billigt! 50% skatt etc, lokal, balanseringsmaskiner. Jag fattar inte hur det går ihop.

Hos wheelerdealer kostar det 100spänn om man tar med ett löst däck dit och byter.. Vet ej vad det kostar om man låter killen fixa hela skiten.. Gissar på 300:-/däck

BRA för meningen med mitt inlägg va att ingen mer ska bli blåst....och att jag ev skulle få tips på nån bra/billig...och tips har jag ju fått nu.....tack alla.. :tummenupp

-MLM- skrev:
Hos wheelerdealer kostar det 100spänn om man tar med ett löst däck dit och byter.. Vet ej vad det kostar om man låter killen fixa hela skiten.. Gissar på 300:-/däck

Han gör inte 'hela skiten'. :)

Goines skrev:
Han gör inte 'hela skiten'. :)

OK!

Jag har annars kört dit med min hoj och monterat loss fram å bakhjulen inne hos WD själv. Sen sköter killen resten.. Trevlig prick!

Rekommenderar stället stort

håkanolsson skrev:
550 spenn för en timmes jobb? Det är ju billigt! 50% skatt etc, lokal, balanseringsmaskiner. Jag fattar inte hur det går ihop.

Den som tar av ett hjul, byter däck och monterar på hjulet igen på en timme har nog inte i däckbranschen att göra. Men visst ska de ta betalt för dem som inte ens kan montera av hjulet, det tar som sagt extra tid, och tid är pengar, kommer man med lösa hjul och de ska ha 600 för det hade de fått ett långt finger :tummenupp

Själv byter man ju GRATIS!!! På Däckia både i täby c och i täby kyrkby! Har man kontakter så! :D
:hej :hej :hej

-MLM- skrev:
OK!

Jag har annars kört dit med min hoj och monterat loss fram å bakhjulen inne hos WD själv. Sen sköter killen resten.. Trevlig prick!

Rekommenderar stället stort

Han är.. Väldigt, VÄLDIGT speciell.. :crash

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back