Nytt stolleprov minst lika vansinnigt som det förra, CB 250N turbo

Jag tänker att jag uppdaterar tråden fast inget egentligen har hänt sen i vår mest pga mina barns skytte men även inblandning i ett annat skytteprojekt.

Turboprojektet är inte dött men lider främst tidsbrist då jag på nåt vis i våras blev inblandad i en av Sveriges paraskyttars EM satsning vilket har gjort i princip all fritid gått åt till detta med att tillverka och testa ut grejer åt honom, vilket inte heller underlättas av att han bort ca 40 mil från mig och en till som är inblandad bor 15 mil bort. EM avklaras i slutet av September i Kroatien och det blev ingen topplacering men han var nöjd och grejerna fungerade som dom skulle.

Hoppas i alla fall att under vintern hinna med att bygga plenumet, fuelrail och länkage till spjällhusen. Sen måste ju ECU, bränslepump och eventuellt bränsletrycksregulator inhandlas vilket väll rör sig om dryga 10000 kr skulle tro att man snarare är upp i 12-13000 kr. Här har jag väl medvetet legat långt då frugan varit sjuk ett längre och haft ett jävla tjorv med försäkringskassan. Så håll er friska är ett gått råd eller bryt armar och ben ordentligt så det inte finns några tveksamheter om man ska vara sjuk.

Frågan är här om man köper en bränslepump till en motorcykel med insprutning behöver man alltid bränsletrycksregulator? Eller finns det pumpar som håller konstant tryck själv?

Köp nån begagnad pump på mc skroten / ebay som har regulator så får du ett färdigt kit!

Frågan är väl hur man vet vilka hojat som har pump med inbyggd regulator? Skulle ju vara smidigt med bara en slang ut från tanken till fuelrailen.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!