bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag tänker att jag uppdaterar tråden fast inget egentligen har hänt sen i vår mest pga mina barns skytte men även inblandning i ett annat skytteprojekt.
Turboprojektet är inte dött men lider främst tidsbrist då jag på nåt vis i våras blev inblandad i en av Sveriges paraskyttars EM satsning vilket har gjort i princip all fritid gått åt till detta med att tillverka och testa ut grejer åt honom, vilket inte heller underlättas av att han bort ca 40 mil från mig och en till som är inblandad bor 15 mil bort. EM avklaras i slutet av September i Kroatien och det blev ingen topplacering men han var nöjd och grejerna fungerade som dom skulle.
Hoppas i alla fall att under vintern hinna med att bygga plenumet, fuelrail och länkage till spjällhusen. Sen måste ju ECU, bränslepump och eventuellt bränsletrycksregulator inhandlas vilket väll rör sig om dryga 10000 kr skulle tro att man snarare är upp i 12-13000 kr. Här har jag väl medvetet legat långt då frugan varit sjuk ett längre och haft ett jävla tjorv med försäkringskassan. Så håll er friska är ett gått råd eller bryt armar och ben ordentligt så det inte finns några tveksamheter om man ska vara sjuk.
Frågan är här om man köper en bränslepump till en motorcykel med insprutning behöver man alltid bränsletrycksregulator? Eller finns det pumpar som håller konstant tryck själv?
Turboprojektet är inte dött men lider främst tidsbrist då jag på nåt vis i våras blev inblandad i en av Sveriges paraskyttars EM satsning vilket har gjort i princip all fritid gått åt till detta med att tillverka och testa ut grejer åt honom, vilket inte heller underlättas av att han bort ca 40 mil från mig och en till som är inblandad bor 15 mil bort. EM avklaras i slutet av September i Kroatien och det blev ingen topplacering men han var nöjd och grejerna fungerade som dom skulle.
Hoppas i alla fall att under vintern hinna med att bygga plenumet, fuelrail och länkage till spjällhusen. Sen måste ju ECU, bränslepump och eventuellt bränsletrycksregulator inhandlas vilket väll rör sig om dryga 10000 kr skulle tro att man snarare är upp i 12-13000 kr. Här har jag väl medvetet legat långt då frugan varit sjuk ett längre och haft ett jävla tjorv med försäkringskassan. Så håll er friska är ett gått råd eller bryt armar och ben ordentligt så det inte finns några tveksamheter om man ska vara sjuk.
Frågan är här om man köper en bränslepump till en motorcykel med insprutning behöver man alltid bränsletrycksregulator? Eller finns det pumpar som håller konstant tryck själv?