2675753 Kan tillägga lite vad jag tycker... Köpte husa för nåt år sedan för att köra gata och testa lite på bana. Känns helt lönlöst att köra gata med en sån hoj, är ju så mkt transportsträcka till de roliga vägarna känns det som. Ta bara vid rödljus t.ex. Man ser timräknaren ticka närmare mot renovering, och där står man på tomgång och är orolig att den ska överhetta.
Så mitt råd, ska du köra bana och ta en liten sväng då och då på vägarna, köp lv-reggad racemaskin som 525 eller husa. Annars lc4 eller xr.
Och känns en duke helt sjukt trött så är det frågan om motard är grejen för dig, är ju inte så att det är enorm skillnad mot tex en 525:a i raktfram-prestanda.
Men kan ju säga att jag nästan aldrig saknar effekten från en större hoj sedan jag testade en motard. Första motarden jag testade var en xr650 med hrc-kit och arrow helsystem. Jag var såld. En sån kan jag mycket väl tänka mig att ha på gatan.