Nu ska jag köpa Supermotard och behöver hjälp från proffsen!

RoLLER skrev:
2674747 Varför ska det vara så svårt att köpa en motard? :( Ska man köpa en 1-liters R-hoj kan man köpa vilket märke som helst och allt rockar vrövv!

Så... vad har elstart, rockar vrövv samt inte går sönder?
625an. Men kan du tänka dig å hålla efter hojjen så Aprilia.

RoLLER skrev:
2674552

Jag måste helt enkelt testa en sån, tackar som erbjuder! :) Jag frågar igen..., vart finns dom eg för påseende i Stockholmsområdet? Jag har aldrig sett en Husa i en affär.

Dessa säljer bla Husa: http://www.mcsport.se/

Hej hopp!

RoLLER skrev:
2674695 till och från jobbet dagligen med min + nöjesåka såklart. Inga 35-mila rundor iofs.

Varje dag!!
Finns inte så mycket kvar att välja på då.
Alla stånkor har rull eller kullager på primäraxeln. Bla därav den korta livslängden mot gathojjarna som har en helt annan motorkonstruktion.
Ett mindre effektuttag jämfört mot slagvolymen, det håller livslängden uppe.
Det tycker jag du ska satsa på.
Ingen som har nämnt XR här, vilken jag tycker är en fin hoj.

H3dlund skrev:
2674437 Det är dom nyare modellerna av SMC 660 som inte har elstart eller?

Vill minnas att det satt det på dom äldre. Men dom ser ju inte lika bra ut. Bara att slänga på bakdelen från 05-06:an om du också tycker så. ;p
Alla 660 är kick!

Olof Eriksson skrev:
2674810 625an. Men kan du tänka dig å hålla efter hojjen så Aprilia.
Vist det är la kul att hålla på med cykeln men Aprilia har la en service intervall på 6 timmar vad jag minns. Troro dom skrev det i Bike tidningen.

Last edited:
alexander_pehrs skrev:
2674867
Vist det är la kul att hålla på med cykeln men Aprilia har la en service intervall på 6 timmar vad jag minns. Troro dom skrev det i Bike tidningen.
All service är det längre intervall på till 07, de satte lågt för att inte få några problem. Så är det även med 07ans intervaller, tex kolv är nu på 90 timmar istället för vadå, 50 timmar? (minns inte vad de gamla var). Och 90 timmar håller kolvarna garanterat, bara en säkerhetsgräns :)

alexander_pehrs skrev:
2674867Vist det är la kul att hålla på med cykeln men Aprilia har la en service intervall på 6 timmar vad jag minns. Troro dom skrev det i Bike tidningen.
Kolla gärna upp fakta innan du skriver, 6 timmar har det aldrig varit. 15 timmar var det på oljebyte -06, om det också ökats på till -07 vet jag inte.

Nu ringde Matti och förespråkade en KTM 525. Enligt honom kan man köpa helhetslösningar (av privatpersonsentusiaster) när det gäller servicen per säsong som ändock blir långt billigare än vad den ens kostar att försäkra en exempelvis R1.

Jag bjöd 68' för den här nu.

Edit: Det där med servicen får ordna sig på ett eller att sätt. Prioritet #1 är att det ska vara roligt att köra hojen! Dessutom så har jag bara 15 min till jobbet så det blir inte så långa sträckor.

Last edited:
RoLLER skrev:
2674915 Nu ringde Matti och förespråkade en KTM 525. Enligt honom kan man köpa helhetslösningar (av privatpersonsentusiaster) när det gäller servicen per säsong som ändock blir långt billigare än vad den ens kostar att försäkra en exempelvis R1.

Jag bjöd 68' för den här nu.
EXC är mindre trimmad än SX och SMR. Går inte jämföra med tex CRF...

RoLLER skrev:
2674423 Jag har aldrig kört en 625'a. Är det krümt mycket pulver i dom? Såg den här på blocket för 52 med Enduropaket också. Det e nog nåt i den stilen jag ska ha tror jag. Varför säljer du din?
Nja, nu är min helt orginal (Ur-strypt).
Slangen på 2an är inga problem med gas. Svårt o säga hur bra drag det är.
Men går lätt att fixa mer pollar.

Jag ska sälja den för jag kördeomkull o bröt lårbenet o min far tvingar mig att sälja den.
Ska dock köpa en ny för egna pengar så fort jag är bra igen.

Olof Eriksson skrev:
2674925 EXC är mindre trimmad än SX och SMR. Går inte jämföra med tex CRF...
Mellan SX och EXC skiljer ju faktiskt inte så mycket om vi pratar 525.Lättare vevparti,större förgasare och avgassystem är väl dom största skillnaderna.

Jag bjöd 63' för den här nu.

Jag har cäpä dålig koll på prisbilden när det gäller begagnade motarder. Vad kan anses som ett bra pris för en 06'a Husa FS650 utan att vara skamligt?

Edit: Bjöd 68' för den här. Akra helsystem är alltid trevligt.

Last edited:
RoLLER skrev:
2675154 Jag bjöd 63' för den här nu.

Jag har cäpä dålig koll på prisbilden när det gäller begagnade motarder. Vad kan anses som ett bra pris för en 06'a Husa FS650 utan att vara skamligt?
Du kan få köpa min för 63000kr i slutet av mars.

Tror inte någon har nämnt det innan men. Varför inte kolla på en Husqvarna? Vad jag har läst så ska dom nya modellerna funka mycket bra. :)

Loy skrev:
2675176 Tror inte någon har nämnt det innan men. Varför inte kolla på en Husqvarna? Vad jag har läst så ska dom nya modellerna funka mycket bra. :)

Tjaa..... why not eg. Men det känns lite där som med Aprilia. Inga som säljer den och kanske inte så stort utbud på delar och tillbehör. Hittade bara Powerbike i Märsta som sålde Husqvasrna i mina trakter.

KTM och Husa känns rätt trygga eftersom det är stora fabrikat i sverige.

Kanske lite för tung men 59' kan han få iaf. Klicka.

Tips emottages tacksamt av Motard-blocket-surfare här!

Last edited:
Sillen skrev:
2675236 min gamla (fotot är från min infart), killen som köpte den verkar inte ha kört nånting med den

helt ok hoj

Cool! Varför sålde du och vad gav killen för den? :)

RoLLER skrev:
2675221 Tjaa..... why not eg. Men det känns lite där som med Aprilia. Inga som säljer den och kanske inte så stort utbud på delar och tillbehör. Hittade bara Powerbike i Märsta som sålde Husqvasrna i mina trakter.

KTM och Husa känns rätt trygga eftersom det är stora fabrikat i sverige.

Kanske lite för tung men 59' kan han få iaf. Klicka.

Tips emottages tacksamt av Motard-blocket-surfare här!
Eskilstuna ligger väl inte särskilt långt från Stockholm? Importören för Husqvarna ligger nämnligen där.

http://www.husqvarnamc.se/?kontakta=

RoLLER skrev:
2675244 Cool! Varför sålde du och vad gav killen för den? :)

tänkte prova köra lite 660, därför jag sålde
625:an är helt ok. har aldrig varit omkullkörd o aldrig plågad på bana
han gav 60´ för den

Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra